برای چندمین بار از اپل شکایت شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی همیشه با هم در جدال هستند و بعضی وقت‌ها هم این درگیری‌ها به مراجع قانونی کشیده می‌شود. در حالی که شرکت هواوی از سامسونگ برسر استفاده‌ی غیرقانوی از پتنت‌های ۴G شکایت کرده، یک سازمان دیگر هم از اپل برای استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت‌های مربوط به استفاده از تکنولوژی Wi-Fi شکایت کرده است. البته در چند وقت گذشته این چندمین بار است که از اپل شکایت می‌شود.

«موسسه فناوری کالیفرنیا» (California Institute of Technology) از شرکت اپل و Broadcom که تکنولوژی‌های Wi-Fi را برای اپل درست می‌کند، شکایت کرده است. این سازمان گفته که اپل و Broadcom به شکل غیر قانونی از سیستم رمزگذاری IRA/LDPC مربوط به شبکه‌های Wi-Fi استفاده کرده‌اند. اپل و Broadcom از این سیستم رمزگذاری برای ساخت وا-فای به کار رفته در محصولات مختلف استفاده کرده‌اند.

موسسه فناوری کالیفرنیا  گفته:”شرکت اپل تکنولوژی رمزگذاری IRA/LDPC را در محصولات مختلف خودش استفاده کرده و حتی این محصولات را به فروش رسانده است. این شرکت در حالی که لایسنس استفاده از این سیستم رمزگذاری را در اختیار نداشته، دست به چنین کاری زده است. البته استفاده از این سیستم رمزگذاری محدود به چند دستگاه خاص نمی‌شود و اپل از آن در دستگاه‌های  iPad، MacBook Air،‌ Apple Watch،‌ iPhone 6s، iPhone 6s Plus، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 5c، iPhone 5s، iPhone 5،‌ iPad Air، iPad Air 2، iPad Pro، iPad Mini 4، iPad Mini 3 و iPad Mini 2 استفاده کرده است.”

موسسه فناوری کالیفرنیا گفته که می‌خواهد خسارت وارد شده به خودش به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از این پتنت را به از اپل بگیرد. احتمال اینکه این موسسه بتواند در دادگاه پیروز شود، بسیار زیاد است؛ اما باید منتظر اتفاقات بعدی بمانیم.

‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo‌‌‌

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Monster

    کسانی که می خواهند گوشی بخرند به این نکته توجه کنند که شرکت اپل سابقه تولید گوشی های ایفونش از بقیه گوشی های هوشند که توی بازار پر هستند بیشتره. در نتیجه گوشی هایش خیلی از گوشی های امروزه بهتره چونکه تجربه این جمله را ثابت میکنه من از هر کسی پرسیدم که یکی از گوشی های اپل رو داشته. راضی بوده اما بقیه گوشی ها به دلیل یک سری مشکل بعد از چند سال صاحبش به شدت ناراحت یا عصبانی میشه منظورم توهین به شرکت های دیگه نیست منظورم اینه که این شرکت حالا حالا کار دارند تا بتونند یه گوشی با کمترین معایب و با بهترین امکانات بدن
    لطفا جر و بحث های زیاد درباره این گوشی ها نکنید وعصابتون رو خورد نکنید که این گوشی ها فقط وسیله ای برای زندگی بهتر و جذاب تره

    (کل صحبت های من فقط یه نظر بود)

  2. مهدی

    اپل یه شرکت واقعا مزخرفی هست

  3. علی جوادی

    کپی و دزدین تکنولوژی دیگران از صفات بارز اپل و بس

    1. رضا

      یکی از شعار های اپل اینه که ما ایده هارو از بقیه میگیرم اونا رو به تکامل میرسونیم ازش استفاده میکنم.با همین شعار هم هست که از هر گوشی ۶۰ میلیون میفروشه.خدا وکیلی امکانات سامسونگ کار امد تره یا امل؟

  4. Ali S

    اصلا جای تعجبی نداره اپله دیگه.. نقض قوانین و کپی کاری توی این کمپانی نهادینه شده.

    1. milad

      جان؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      میشه یکی یکی کپی های اپل رو نام ببری؟؟
      بهتره یه سری به سامسونگ و هوآوی بزنید بعد حرف از کپی بزنید …!
      تا چند سال دیگه سامسونگ دست بگیرید معلوم نیست این سامسونگه یا اپل! :)))))

      1. فربد

        برو مقایسه IOS 7 و Android 4 رو ببین.
        Android 4 تو سال ۲۰۱۰ معرفی شد ولی IOS 7 تو ۲۰۱۴
        تمام امکاناتی که Android اون موقع معرفی کرد رو اپل چهار سال بعدش معرفی کرد.

      2. اپل

        میشه یکی از اون امکاناتو بگی ما هم بدونیم.چرا الکی جو میدی.

      3. Ali S

        جای کلید پاور در آیفون۶،فبلت ،قلم ،نوار نوتیفیکیشن،سیستم عامل تلوزیون، قاب شارژ کننده،کیبورد ios، شارژر وایرلس اپل واچ، ظاهر مکبوک ها،ریموت کنترل لمسی اپل تی وی،تنظیمات آیپد ها از گلکسی تب s ،مولتی ویندو،آیکون های تنظیمات ،گالری آیپد پرو،بسته بندی، گرد شدن لبه ها، imessage، نحوه تماس،هدفون، افزایش تراکم پیکسلی در ۶ پلاس، ضبط کننده صدا ،تعویض بند ها در اپل واچ ،اپلیکیشن note و…

        اینا کپی هایی هستن که اپل فقط از سامسونگ کرده وگرنه اگه سایر برندها رو هم بگم خیلی زیاد ترن. همه این موارد رو هم با تحقیق در سایت های معتبر پیدا کردم. در واقع مشکل اصلی اینجاست که بعضی دوستان کمتر به دور برشون نگاه دقیق و علمی میندازن وگرنه گوشی چیزی نیست که واسش چند نفر با هم کل کل کنن!

      4. رضا

        یا خدا تنضیمات ایپد کجاش شبیه تب ۲ هست کیبوردم حتما باید ۵ ضلعی میزد که مثله سامسونگ نشه راستی یه نگاه به ایفون ۶ مخصوصا قسمت پایینش بنداز بعد به گوشی سامسونگ قبل و بعد معرفی ایفون بنداز.یه وقت اینارو کپی حساب نکنیا فقط شبیه هم ان.بسته بندی ایفون با سامسونگ مقیاسه نکن چون اولی ایفون هم بسته بندیش همین جوری بوده این سامسونگه که ۳ ۴ تا مدل گوشیش اینجوریه.هدفون یا هندزفری سامسونگ به بی کیفیتی مشحوره حالا فکر کن هندزفری اپل که صانب شرکت بیتس هست از رو این کپی کرده باشه.قاب شارژ کننده هم شرکت های دیگه واسه محصولات تولید میکنن اپل تولی نکرده که کپی باشه.جای دکمه پاور با فبلت رو قبول دارم راجب قلم هم هرگاه باهاش کار کردی خوده می فهمی که فرقش با اس پن چیه.

  5. قالب خوب

    مثل همیشه عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه