چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟

۲۵ دی ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بلاک اینستاگرام

اگر روی لینک این مقاله کلیک کرده‌اید، به‌احتمال زیاد از لایک کردن و کامنت گذاشتن در اینستاگرام محروم شده‌اید و قصد خارج شدن از بلاک اینستاگرام را دارید. اکشن بلاک اینستاگرام موضوع جدیدی نیست و روزانه افراد زیادی با این مشکل روبرو می‌شوند. در این مطلب، روش‌هایی را برای خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام بیان می‌کنیم.

اینستاگرام چنین اقدامی را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی ربات‌ها و اشاعه‌ی اسپم‌ها انجام می‌دهد، اما گاهی اوقات این مشکل گریبان‌گیر کاربران عادی هم می‌شود. اگر شما هم یکی از همین کاربران عادی هستید که به این مشکل برخورده‌اید، ادامه‌ی این مقاله را بخوانید.

اکشن بلاک (Action Blocked) اینستاگرام چیست؟

بلاک شدن پست در اینستاگرام

عموم کاربران در شبکه‌های اجتماعی خواستار بیشتر دیده شدن هستند و برای رسیدن به این هدف کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. برخی از کاربران صرفا با انتشار محتوای جذاب به سمت این هدف گام برمی‌دارند اما برخی دیگر با سرعت زیادی مشغول فالو کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن، دایرکت فرستادن و دیگر‌های کارهای این‌چنینی می‌شوند.

زمانی که این کارها را با سرعت زیادی انجام می‌دهید، اینستاگرام هم با اکشن بلاک کردن کاربر به نوعی او را مجازات می‌کند. در این صورت برای مدتی قادر به فالو کردن، کامنت گذاشتن، لایک کردن یا دایرکت فرستادن نخواهید بود.

چرا از کامنت گذاشتن و لایک کردن محروم شده‌ام؟

بلاک اینستاگرام

در رابطه با اکشن بلاک اینستاگرام دلایل متعددی وجود دارد ولی در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین دلایل مربوط به این موضوع می‌پردازیم:

  • اگر با سرعت زیادی دیگران را فالو و آنفالو کنید، معمولا قربانی اکشن بلاک می‌شوید.
  • تعداد بالای لایک در یک روز هم می‌تواند منجر به بلاک شدن شما توسط اینستاگرام شود.
  • ارسال دایرکت‌های متعدد برای افرادی که قبلا با آن‌ها تعاملی نداشته‌اید نیز می‌تواند منجر به اکشن بلاک شود.
  • گفته می‌شود در صورت استفاده از یک کامنت تکراری زیر پست‌های مختلف هم اینستاگرام، کاربر را با بلاک کردن مجازات می‌کند.
  • به نظر می‌رسد در این زمینه عمر اکانت هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر به تازگی اکانت ایجاد کرده‌اید و با آن کارهای مختلفی را با سرعت زیادی انجام می‌دهد، اینستاگرام نسبت به فعالیت‌های شما مشکوک می‌شود.
  • گاهی اوقات ممکن است ریپورت شدن اکانت شما از طرف دیگر به بلاک اینستاگرام منجر شود.
  • ظاهرا نقض کپی رایت و استفاده از عکس‌ها و ویدیو‌های تکراری و همچنین بهره‌گیری از آهنگ‌های دارای حق کپی ‌رایت می‌تواند کاربران را به دردسر بیندازد.
  • برخی کاربران با چند دستگاه به اکانت اینستاگرام وصل می‌شوند. هرکدام از این دستگاه‌ها هم از آی‌پی مختلفی استفاده می‌کنند و به همین دلیل ممکن است با مشکل اکشن بلاک روبرو شوید.
  • گفتنی است اگر در طول روز تعداد زیادی پست را منتشر کنید، اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر شناسایی می‌کند و برای فعالیت دچار محدودیت می‌شوید.

آموزش خارج شدن از بلاک اینستاگرام

آموزش خارج شدن از بلاک اینستاگرام

در ادامه به نحوه خارج شدن از بلاک اینستاگرام می‌پردازیم.

استفاده از اینترنت موبایل

اگر قربانی بلاک اینستاگرام شده‌اید، این احتمال وجود دارد که به‌جای بلاک پروفایل، IP شما فیلتر شده باشد. به همین خاطر برای گام اول و خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام، به‌جای استفاده از اینترنت وای‌فای، از اینترنت گوشی خود استفاده کنید.

توقف فعالیت‌های اینستاگرام برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت

اگر اقدام قبلی مؤثر واقع نشد، برای رفع بلاک در اینستاگرام می‌توانید فعالیت‌های خود را برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت متوقف کنید. در این مدت نه لایک کنید، نه کامنت بگذارید و نه پروفایل جدیدی را فالو کنید.

پروفایل خود را به فیسبوک متصل کنید

از آنجا که اینستاگرام پروفایل شما را به‌عنوان یک اکانت اسپم در نظر گرفته، با اتصال اکانت اینستاگرام خود به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر، به اینستاگرام نشان می‌دهید که شما ربات نیستید و یک شخص حقیقی هستید. با توجه به اینکه فیسبوک در ایران فیلتر است، برای این کار باید از فیلترشکن استفاده کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید، در بخش Settings به قسمت Accounts Centre سر بزنید.

حذف اپلیکیشن‌های افزایش لایک و فالوور اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین عواملی که به بلاک شدن در اینستاگرام منجر می‌شود، استفاده از اپلیکیشن‌ها برای افزایش لایک و فالوور است. اگر اهل استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی هستید، وقت خداحافظی از آن‌ها فرا رسیده است. عدم استفاده از این اپ‌ها می‌تواند یک نحوه خارج شدن از بلاک اینستاگرام باشد.

استفاده از یک دستگاه دیگر برای ورود به اینستاگرام

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که این روش بهترین راهکار برای خلاص شدن از دست بلاک اینستاگرام است. توصیه می‌شود به جای گوشی، با استفاده از کامپیوتر یا مرورگر گوشی وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

ارسال گزارش به اینستاگرام

اکشن‌ بلاک‌

اگر فکر می‌کنید کار خطایی از شما سر نزده، پس باید این موضوع را به این شرکت گزارش دهید. بعد از ارسال گزارش، شاید این شرکت مشکل شما را برطرف کند. برای این کار در بخش تنظیمات به قسمت Help سر بزنید و سپس روی گزینه‌ی Report a Problem ضربه بزنید. با این کار با چند گزینه روبرو می‌شوید و کافی است بعد از انتخاب Report a Problem، مشکل خود را به زبان انگلیسی شرح دهید و ارسال کنید.

حذف و نصب دوباره‌ی اینستاگرام

برخی کاربران با حذف اپلیکیشن‌ اینستاگرام از گوشی و نصب دوباره‌ی آن موفق به برطرف کردن اکشن بلاک اینستاگرام شده‌اند. به همین خاطر توصیه می‌شود این کار را انجام دهید.

تغییر پسورد اکانت

از دیگر راهکارهایی که برخی کاربران از آن جواب گرفته‌اند، می‌توانیم به تغییر پسورد اکانت اشاره کنیم.

سخن آخر درباره بلاک اینستاگرام

اگر به تازگی اکانت ایجاد کرده‌اید، برای اینکه قربانی بلاک اینستاگرام نشوید صرفا از آن برای لایک کردن و کامنت گذاشتن استفاده نکنید و به فکر تعیین عکس پروفایل و پر کردن بخش پروفایل اکانت خود باشید. زیرا اگر این کارها را انجام ندهید، اینستاگرام احتمالا شما را به عنوان بات و اسپمر در نظر می‌گیرد.

همانطور که گفتیم اگر در انجام کارهایی مانند پست و کامنت گذاشتن، لایک کردن، فالو و آنفالکو کردن، دایرکت فرستادن و دیگر کارهای این‌چنینی زیاده‌روی نکنید، معمولا اینستاگرام هم شما را بلاک نمی‌کند.

منبع: GuidingTech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۳ دیدگاه
  1. Avatar مهناز

    سلام منم هم دیلیت اکانت کردم حت کارای ک گفتین هم کردم ولی بازهم کلا منو محدود کرد این چ کاریه آخه

  2. Avatar ba_nin.1

    مشکل من هر سه یا چهار روز منو محدود میکنن نمیدونم جرا خخب اگه فعالیت نداشته باشم برا چی انسگرامو نصب کردم دیگه😐

  3. Avatar علی محمد فرهادی

    الوو با سلام و خسته نباشید
    اهان راستی فقط من میخواستم بدونم که برای چی دیه اخه من نمیتوانم کسی روو فالوو کنم هااا ولی میتوانم کسی رووو انفالووو کنم هااا
    ممنون میشم واقغا ازتون که وردارین جواب من رووو بدین هااا

  4. Avatar اعظم زینلی جهرودی

    سلام وقت بخیر ببخشید من نمیتونم انیستاگرام لایک کنم پستارو چرا 😔😔

  5. Avatar مهدی

    سلام… مال من اصن کلا بالا نمیاد… صفحه کلا سفید میشه و میگه پوشش خبری بازخوانی نمی شود و وارد یه صفحه میشه و میگه من ربات نیستم…

  6. Avatar عبدالرضا

    درسته این شد کار

  7. Avatar علی رضا

    سلام پیج من یه پیج شغلی و معرفی شغلم هست ونه لایک زیادی داشتم ونه کاری کردیم که خلاف قانون بشه پیج خود به خود مسدود شد و اصلا بالا نمیاد میزنه پوشش خبری باز نشد من هر کاری که شما گفته بودید انجام دادم باز رفع نشد ممنون میشم راهنمای کنید

  8. Avatar هستی

    سلام من پیج کاری اینستام بلاک شده باید چی کار کنم دوبارهئ پیج رو بر گردونم

    1. Avatar آرمین

      مشکلت حل شد راهنمایی کن

  9. Avatar Amirhoseintajik

    سلام .ببخشید من نمیتونم فالو بک بدم .

  10. Avatar سودا

    سلام. من زیاد فالو انفالو زدم. ی پیغامی میاد و نمیتونم وارد پبجم بشم. میگه پسورد تغیر بده. ولی بازم میره تو پیج میادبیرون. چکارکنم؟

    1. Avatar Ali

      منم زیاد آنفالو کردم الان نمیتونم وارید پیچم بیشم میگه باید پاسورت تو چینج کنی مدت دو هفته شد الان باید چیکار کنم

    2. Avatar عالمی

      مشکلتون حل شد؟پیج منم اینجوری شده😢اگه حل شده منم راهنمایی کنید لطفاممنون میشم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه