چین تا سال ۲۰۱۹ سردمدار فروش پرینترهای سه‌بعدی خواهد بود

۶ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس آماری که International Data Corporation ارایه داده، در سال ۲۰۱۵ مبلغی در حدود ۱۱ میلیارد دلار در حوزه‌ی پرینترهای سه‌بعدی خرج شده و این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید. گفته می‌شود که تا سال ۲۰۱۹ چین کشور اول تولید دستگاه‌ها و لوازم جانبی تکنولوژی پرینت سه‌بعدی خواهد بود.

تصور می‌شود که در آینده هم مناطق آسیای شرقی، امریکا و اروپای غربی سهم بیش‌تری در سرمایه‌گذاری روی پرینترهای سه‌بعدی داشته باشند.

در سال‌های اخیر تعداد پرینترهای سه‌بعدی و تجهیزات و مواد لازم برای این تکنولوژی با سرعت بالایی رشد داشته و این اقلام دامنه‌ی قیمت گسترده‌تری پیدا کرده‌اند، به طوری که الان در مقایسه با سه سال قبل، شرکت‌های بیش‌تری قادر به خرید این دستگاه و تامین ابزار مربوط به آن هستند.

تصور می‌شود که در آینده هم مناطق آسیای شرقی، امریکا و اروپای غربی سهم بیش‌تری در سرمایه‌گذاری روی پرینترهای سه‌بعدی داشته باشند. IDC اعلام می‌کند که سهم فعلی مجموع این مناطق روی پرینترهای سه‌بعدی چیزی حدود ۵۹٫۲ درصد است که تصور می‌شود تا ۲۰۱۹ به ۷۰ درصد افزایش پیدا کند. ضمن این‌که تا آن زمان، کشور چین به سردمدار تولید سخت‌افزار و ارایه‌ی خدمات مربوط به پرینت سه‌بعدی تبدیل خواهد شد.

در سه فصل مالی ابتدایی ۲۰۱۵ شاهد رشد ۳۵ درصدی فروش پرینترهای سه‌بعدی در دنیا بودیم. در این دوره از جمعا ۱۷۳۹۶۲ دستگاهی که در بازار جهانی فروخته شد، ۹۵ درصدشان پرینترهای شخصی/دسکتاپ بودند؛ قیمت اکثر این دستگاه‌ها زیر ۵۰۰۰ دلار است. در سه فصل مالی ابتدایی ۲۰۱۵ تایوان با ۱۷ درصد سهم خرید در بازار جهانی، به عنوان کشور اول در خرید پرینترهای شخصی/دسکتاپ معرفی شد.

تکنولوژی ۳D Print با سرعت زیادی رو به پیشرفت و رواج یافتن است و کشورهای زیادی مشغول سرمایه‌گذاری روی این بخش هستند. در سال‌های اخیر به طرز قابل توجهی به تعداد وسایلی که پرینت سه‌بعدی شده‌اند، افزوده شده و از کفش‌های ورزشی و سرامیک گرفته تا اعضای پیوندی بدن انسان و حتی حیوانات، رگ‌های خونی، قلب و بافت کبدی پرینت سه‌بعدی می‌شوند.

3d-print-2

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا پورجبار

    به نظرتون قیمت هاشون چقدر میشه خیلی علاقه دارم تا یکی تو آینده داشته باشم.

    1. Avatar فناوری

      آقای پورجبار فکر میکنم برای خرید این نوع محصول خیلی هزینه بخواد! یعنی واسه خریدش باید از الان اقدام به جمع کردن پولامون کنیم! D:

    2. Avatar Mohammad

      بین ۲ تا ۵ میلیون ( ماکسیموم و مینیموم قیمت )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه