ژاپن سفینه‌ی بدون سرنشین به ماه می‌فرستد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ژاپن در صدد نشاندن سفینه‌ی بدون سرنشین بر سطح ماه است. 

ژاپن بستر تکنولوژی و پیشرفت است. این سرزمین کوچک که در منتهی الیه شرق قرار دارد و اولین جایی است که هر روز صبح طلوع خورشید را می‌بیند، خیلی هوشمندانه توانسته مرزی میان مدرنیزم و سنت برای خود تعریف کند. به زودی ژاپن را به عنوان چهارمین کشوری خواهیم شناخت که سفینه‌ی بدون سرنشین روی سطح ماه فرود می‌آورد.

کمیته‌ی سیاست فضایی ژاپن برنامه‌ی کاوش فضایی که قبلا برای سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده بود را جلو انداخته و این رویداد را برای در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی کرده است.

به زودی ژاپن را به عنوان چهارمین کشوری خواهیم شناخت که سفینه‌ی بدون سرنشین روی سطح ماه فرود می‌آورد.

اگر ژاپن موفق شود، نام‌اش بعد از چین که در سال ۲۰۱۳ سفیه‌ی بدون سرنشین روی ماه فرود آورده بود، ثبت می‌شود؛ در حالی که دومین کشور این صف، آمریکا و اولین آن‌ها، اتحاد شوروی بود.

گفته می‌شود که این سفیه قادر خواهد بود با اختلاف ۱۰۰ متر از نقطه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، روی سطح ماه بنشیند و از این رو، دقیق‌ترین در نوع خود است. در حالی که سفینه‌های قبلی در فاصله‌ی بسیار دورتری از نقطه‌ی مفروض فرود آمده بودند.

هدف ژاپن صرفا نشاندن سفیه روی ماه نیست و قصد دارد در این کاوش به‌خوبی از کارکردها و قابلیت‌های تکنولوژی استفاده کند؛ به‌ویژه از سیستم تشخیص چهره که به مطالعه‌ی سطح ماه می‌پردازد، با این هدف که  مقدمه‌ای برای فرودهای بعدی باشد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ابراهیم

    مطالعه ی سطح ماه با سیستم تشخیص چهره؟، اینا چی می گن؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه