کابل‌هایی که اپل باید حذف کند!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از این‌که اپل هدفون بی‌سیم AirPods را معرفی کرد، به نظر می‌رسد این شرکت خود را در مسیری قرار داده که تکنولوژی‌های بی‌سیم را در سایر ابزارها و لوازم جانبی‌اش، جایگزین کابل کند. اما در صورتی که قرار باشد همه کابل‌ها حذف شوند، چه مواردی در اولویت هستند؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.

‌‌‌‌

شارژرها

برای شرکتی که به کیفیت محصولاتش می‌بالد، کابل شارژر آیفون یکی از بی‌کیفیت‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید. کاربران بسیاری از کیفیت پایین و خرابی زودهنگام کابل شارژر آیفون‌های خود می‌نالند. حالا که اپل تصمیم گرفته کابل‌های محصولاتش را حذف کند، ارایه‌ی شارژر بی‌سیم برای یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند دنیا، احتمالا از ضروریات است.

کابل USB-C

وقتی که اپل مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد، خبر از حذف کلیه‌ی پورت‌های ارتباطی در آن داد. به جای تمامی پورت‌ها، در این لپ‌تاپ یک پورت USB-C تعبیه شده است. با این وجود اگر بخواهید همزمان با عملیات شارژ، هر وسیله‌ی دیگری را به مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی‌تان متصل کنید، به آداپتورهایی مخصوص نیاز دارید. با حذف کابل USB-C برای شارژ لپ‌تاپ، مشکل احتمالا تا حدود زیادی مرتفع می‌شود.

کابل شبکه

بسیاری از محصولات اپل کماکان از پورت‌های Ethernet برای اتصال کابل شبکه خلاص نشده‌اند. اکنون -به عقیده‌ی نویسنده‌ی گاردین- کسی که نمی‌تواند به‌صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شود، از طریق کابل هم سزاوار اتصال به اینترنت نیست. پس اپل حتما باید این پورت و در قبالش کابل‌های Ethernet را هم حذف کند.

2-apple

کابل‌های سه‌رشته‌ای

حالا که اپل کابل‌های کیبورد، ماوس، هدفون، شارژرها، USB-C و کابل شبکه را حذف کرده یا در آینده می‌کند، می‌تواند برنامه‌ای هم برای خلاصی از شر کابل‌های سه رشته‌ی برق داشته باشد. کابل‌هایی که کار تامین انرژی لازم برای کار بسیاری از ابزارها را در هزاران خانه انجام می‌دهند. اپل یک منبع انرژی بی‌سیم تحت عنوان AirLectriciry را جایگزین سیستم‌های فعلی خواهد کرد که چندین برابر بیش از تکنولوژی‌های کابلی هزینه دارد و با تمامی ابزارهای مبتنی بر کابل ناسازگار است.

مجموعه کابل‌های ضروری ابزارهای اپل

پس از همه‌ی موارد بالا، اپل به طرز هوشمندانه‌ای پیگیر حذف مجموعه سیم‌ها و کابل‌های دیگری می‌شود که در حال حاضر ضروری به نظر می‌رسند. کابل‌هایی که روی میز کار و در کیف و حتی روی لباس‌های ما دیده می‌شوند. روزی خواهد رسید که تمامی این کابل‌ها به تاریخ می‌پیوندند. کابل فایروایر، کابل یواس‌بی به پورت سی پین، کابل شارژر، کابل‌های هدفون‌ها و غیره همگی از رده خارج می‌شوند.

apple-4

شلنگ‌های پمپ‌بنزین!

یکی از مواردی که به نظر می‌رسد تا به حال تلاشی برای خلاص شدن از شر آن نشده، شلنگ‌های سوخت‌رسان است که در کنار پمپ‌های پمپ‌بنزین نصب شده‌اند. برای پر کردن باک باید بعد از مراجعه به پمپ از ماشین پیاده شویم، در باک را برداریم، شلنگ پمپ را داخل باک گذاشته و پس از پر کردن باک تمام مراحل را تکرار کنیم و به ماشین برگردیم. اما بهتر نبود تمامی این مراحل به شکلی خودکار انجام می‌شد؟ به همین دلیل است که اپل AirSquirt را اختراع کرده که سوخت را بدون واسطه و با پمپی خاص به باک ماشین پرتاب می‌کند. چیزی که شلنگ‌های پمپ‌ها را حذف کرده و کار سوخت‌گیری ماشین را ساده می‌کند. اگر چه اینجا حرفی از کابل نیست، اما حذف این شلنگ‌ها و ساده و سریع کردن مراحل سوخت‌گیری به خودی خود جذاب است.

‌‌‌‌

منبع: The Guardian

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه