کاز هیرایی از مدیریت سونی کناره‌گیری کرد

۱۴ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کاز هیرایی

«کازوئو هیرایی» (Kazuo Hirai) از سمت خود به عنوان مدیر عامل شرکت سونی کناره‌گیری خواهد کرد. طبق خبری که سونی دیروز اعلام کرد، از روز اول آوریل سال جاری میلادی، «کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida)، مدیر ارشد مالی سونی جایگزین کاز هیرایی خواهد شد.

هیرایی نقش بسیار بزرگی در گسترش پلی‌استیشن داشت.

کاز هیرایی سمت خود را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی سونی حفظ خواهد کرد. هیرایی که در حال حاضر ۵۷ سال دارد، از سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیر عامل سونی فعالیت کرده است. او سال ۲۰۱۲ و پس از کناره‌گیری «هاوارد استرینگر» به جای او نشست.

هیرایی در سال ۱۹۸۴ به سونی پیوسته بود. او در بخش مارکتینگ موسیقی‌های بین‌الملل در سونی ژاپن شروع به کار کرد. کاز هیرایی در سال ۱۹۹۵ به شعبه‌ی امریکای پلی‌استیشن پیوست و چهار سال پس از آن، مدیر شعبه‌ی امریکای پلی‌استیشن یا همان شرکت Sony Computer Entertainment America شد.

در سال ۲۰۰۶ کاز هیرایی مدیریت پلی‌استیشن را تمام و کمال به دست گرفت.

هیرایی نقش بسیار بزرگی در گسترش پلی‌استیشن داشت. سونی نوشته است که «هیرایی تاثیری بزرگ در بالا رفتن سطح صنعت بازی داشت و در عین حال هم برند پلی‌استیشن را به عنوان بهترین مکان برای بازی و سرگرمی معرفی کرد.»

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. suda

    کنفرانس E3 سال ۲۰۰۶ جالب ترین تصویریه که از هیرایی تو ذهنم مونده.معرفی کنسول ۶۰۰ دلاری با لوگویSpiderman. بازی ای که قرار بود بر اساس جنگ های واقعی ژاپن ساخته بشه و دشمن اش یک خرچنگ غول پیکر بود!شوق عجیبی که موقع آوردن اسم Ridge Racer داشت.یادمه اون موقع خیلی ها خرید همزمان ۳۶۰ و Wii رو به PS3 ترجیح میدادن(میشد هر دو با پول یه PS3خرید) کی اون موقع فکرش رو میکرد که ۱۲ سال بعد،سونی دوباره به شماره ۱ این صنعت تبدیل بشه.به امید روز های بهتر برای دوست ۲۴ ساله هممون!

  2. صادق شیرازی

    امیدوارم مدیرعامل جدید سونی دست از محافظه کاری بردارد و پس از سالها تولید محصولات خسته کننده، دوباره شاهد محصولات جذاب و دوست داشتنی از این برند باشیم و سونی دوباره همان سونی دهه هشتاد و نود میلادی شود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه