کالبدشکافی گلکسی S10 دشوار بودن تعمیر آن را نشان می‌دهد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی اس 10

سایت iFixit که ید طولایی در کالبدشکافی گوشی‌ها و تشخیص میزان آسانی یا سختی تعمیرپذیری آن‌ها دارد، مدل‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ را کالبدشکافی کرده تا از جزئیات قطعات به کار رفته در این گوشی‌ها خبردار شویم. نکته‌ی قابل توجه در مورد گلکسی S10 این است که بعد از رد شدن از مراحل ابتدایی، قطعات مختلف تا حد زیادی ماژولار هستند و به راحتی از بدنه جدا می‌شوند. از بین این قطعات می‌توانیم به دوربین‌های اصلی و سلفی، جک هدفون و حتی مادربورد اشاره کنیم.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است که طبق این بررسی، مستقیما به نمایشگر وصل شده و این یعنی اگر برای این سنسور مشکلی به وجود بیاید، باید کل نمایشگر را تعویض کنید که این کار هم بسیار سخت و پیچیده است.

گلکسی اس 10

همچنین در این کالبدشکافی می‌توانیم دوربین‌های تعبیه شده در حفره نمایشگر را مشاهده کنیم. سامسونگ به ایجاد حفره در نمایشگر بسنده نکرده و حتی در لایه‌ی میانی و مادربورد هم چنین حفره‌ای وجود دارد. روی هم رفته، سایت iFixit از لحاظ تعمیرپذیری، نمره ۳ را از ۱۰ به گلکسی اس ۱۰ داده است که نشان می‌دهد تعمیر این گوشی‌ها چندان ساده نخواهد بود. در ضمن این سایت خاطرنشان کرده که تعویض نمایشگرها از جمله شایع‌ترین موارد تعمیر محسوب می‌شوند ولی برای تعویض این بخش از گوشی تقریبا باید کل بخش‌های گلکسی اس ۱۰ از هم باز شود که مطمئنا چنین کاری چندان ساده نخواهد بود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شاهین زارعی

    اونایی که تو خارج هستن اگه اتفاقی برای گوشیشون بیفته برای تعمییر میبرن نمایندگی رسمی سامسونگ نه سایت و تعمییر کارهای ifixit ( نمایندگی رسمی فقط جهت فروش نیست بلکه برای تعمییر هم هست که ندن یجایی که چیزی حالیشون نیست میزنن چهارتا چیز دیگه هم خراب کنن)

    هرچند تو ایران نمایندگی رسمی نداریم با توجه به اینه همشون یه بنر نمایندگی رسمی زدن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه