کالبدشکافی گوگل پیکسل ۳a آسان‌بودن تعمیر آن را نشان می‌دهد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پیکسل 3a

سایت iFixit که ید طولایی در کالبدشکافی گوشی‌های مختلف دارد، به تازگی گوشی پیکسل ۳a را کالبدشکافی کرده و از لحاظ تعمیرپذیری، امتیاز ۶ از ۱۰ را داده است. به‌نظر کارشناسان این سایت، نمایشگر این گوشی بدون نیاز به وسیله حرارتی یا سشوار برای آب کردن مایه‌ی چسبنده‌ای که در بیشتر گوشی‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن را به سادگی از بدنه جدا کرد.

به جای ماده چسبناک همیشگی، این سایت نوشته که گوگل از یک نوع ماده اسفنج‌مانند چسبنده که به‌راحتی می‌توان آن را جدا کرد، استفاده کرده است. مهم‌ترین عیب این رویکرد این است که احتمالا آب راحت‌تر از گوشی‌های دیگر از کناره‌های نمایشگر به درون گوشی راه پیدا می‌کند.

پیکسل 3a

از طرفی دیگر، باید خاطرنشان کنیم که پورت USB-C و حتی جک هدفون پیکسل ۳a هم ماژولار هستند و این یعنی در صورت برخورد به مشکل، به راحتی می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. به همین خاطر تا زمانی که پیکسل ۳a را از حمام دور نگه دارید، با تعویض قطعات مشکل‌دار، افزایش عمر آن امکان‌پذیر می‌شود. در ضمن گوگل باتری این گوشی را طوری تعبیه کرده که به راحتی جدا می‌شود.

با وجود تمام این تعریف و تمجیدها، سایت iFixit نوشته که بلند بودن کابل‌های باریکی که بخش‌های مختلف قطعات را به هم وصل می‌کند، تا حدی تعمیر این گوشی را سخت‌تر می‌کند و در این میان باید مراقب پاره نشدن این کابل‌ها باشیم. اگر به این دسته از کالبدشکافی‌ها علاقه دارید، با کلیک بر این لینک می‌توانید گزارش اصلی را بخوانید. در ضمن باید بگوییم که این سایت برای پیکسل ۳ امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را داده است و در آن به مشکلاتی مانند چالش جدا کردن پنل پشتی این گوشی اشاره شده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه