کالبد شکافی آیفون SE

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۸ دقیقه

آیفون SE چیست؟ یک آیفون مینی است؟ آیفون ۵s است؟ یا اینکه آیفون ۵ پلاس است؟ پس از مدت‌ها شایعه‌پراکنی، بالاخره از این گوشی ۴ اینچی اپل رونمایی شد. البته شاید تصویری که در ذهن داشتیم چیزی غیر از این بود. اما آیفون SE در همان بدنه‌ی آیفون ۵s قرار گرفته است، البته با مشخصات فنی بهتر! مثل این می‌ماند که شما وارد همان رستوران جدید با همان ظاهر همیشگی شده باشید اما با منوی غذاهای جدیدی روبرو شوید. بگذارید ببینیم داخل این منو چیست.

مرحله اول

به غیر از رنگ جدید رزگلد در آیفون SE، هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوان از روی ظاهر آن را با آیفون ۵s تشخیص داد.

مرحله دوم

پیچ‌های پنج پر که همیشه در دستگاه‌های اپل استفاده می‌شوند، نشان از آن دارند که این شرکت دوست ندارد تا شما دستگاه‌تان را باز کنید.

ما به وسیله iSclack صفحه‌نمایش را بالا آوردیم تا بتوان به قطعات داخلی آن دست پیدا کرد. در مقایسه با سری S گوشی‌های اپل، این دستگاه کمی فشار بیشتری برای باز کردن نیاز دارد.

در گوشی‌های ۶s و ۶s Plus به خاطر داشتن قابلیت لمس سه‌بعدی، عایقی دور تا دور صفحه‌نمایش وجود دارد که از نفوذ آب جلوگیری کرده و آسیبی به دستگاه وارد نشود. اما در آیفون SE خبری از آن نیست!

مرحله سوم

درست مثل آیفون ۵s، در زیر صفحه‌نمایش کابل اتصال تاچ آی‌دی قرار گرفته است که ممکن است به راحتی پاره شود. پس باید هنگام جداسازی آن کاملا دقت داشته باشید.

حالا نوبت جدا کردن محل اتصال باتری است.

مرحله چهارم

حالا با خیال راحت می‌توان صفحه‌نمایش را جدا کرد.

با در کنار هم قرار دادن صفحه‌نمایش‌های آیفون ۵s و آیفون SE کاملا مشهود است که تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد.

مرحله پنجم

باتری لیتیوم یونی آیفون SE توانی معادل ۳٫۸۲ ولت و ظرفیتی برابر با ۱۶۲۴ میلی‌آمپرساعت یا ۶٫۲۱ وات‌ساعت دارد. ظرفیت آن کمی نسبت به آیفون ۵s بیشتر شده است.

کانکتور آن هم با آیفون ۵s متفاوت است.

مرحله ششم

حالا نوبت بیرون آوردن دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی آیفون SE است. با وجود شباهت بسیار زیاد این دوربین و دوربین آیفون ۵s، دوربین SE تعداد پین کمتری برای اتصال به کانکتور دارد.

مرحله هفتم

در تصویر زیر می‌توانید سه نسل از بدنه گوشی‌های آیفون ۵، آیفون ۵s و آیفون SE را مشاهده می‌کنید که تنها تغییر مشهود لوگوی نیمه فلزی اپل است.

مرحله هشتم

در این مرحله بلندگو، لرزاننده و محل قرارگیری سیم‌کارت را جدا می‌کنیم.

مرحله نهم

در تصویر زیر در حال جداسازی کانکتور لایتنینگ هستیم. این کانکتور کاملا شبیه به کانکتور گوشی ۵s است.

مرحله دهم

حالا آخرین کانکتور را جدا می‌کنیم و بالاخره دستمان به برد اصلی دستگاه می‌رسد. روی این برد چیپ A9 اپل به همراه چیپ‌های مودم LTE، RF Transceiver، Envelope Tracking IC و ماژول Quad-band Power Amplifier قرار دارد.

مرحله یازدهم

در پشت برد هم قطعات دیگری وجود دارد.

مرحله دوازدهم

به نظر می‌رسد کابل کلیدها کمی از نسل قبلی خود پیشرفته‌تر شدند.

و در انتها به بدنه یکپارچه دستگاه می‌رسیم که قطعات کاملا از آن جداشده‌اند.

مرحله سیزدهم

حالا نگاهی به تمامی قطعات بیندازیم که آیفون SE را تشکیل می‌دهند.

iPhone_SE_Teardown_Main

بسیاری از این قطعات را می‌توان با قطعات آیفون ۵ و آیفون ۵s تعویض کرد و این نکته می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند گوشی خود را تعمیر کنند بسیار خوشایند باشد.

منبع: iFixit

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. ابی

    ال سی دی و دوربین و برد se با ۵s یکی نیست.گوشی من خراب شد بردم واسه تعمیر ۱۰تا ال سی دی ۵s روی گوشی se من انداخت نخورد.بصورت رده رده نشون میداد.دوربین که اصلا کار نکرد

  2. یحیی

    سلام و عرض ادب
    دوستان و عزیزان ، این که شرکتی محصول جدید خودش و بیاد در پلت فرم قبلی که بسیار پرفروش بوده عملی بسیار هوشمندانه و متفکرانه ای است ، همانطور که پورشه ۹۱۱ دهه هاست در حال تولید است و هر ساله با تکنولوژی جدیدتر بروزرسانی میشه ، وقتی شما طراحی سری ۵ اپل رو مشاهده میکنید ، زیباترین و شاهکاری میبینید قابل تامل، من شخصا طراحی سری ۵ رو بیشتر میپسندم تا سری ۶.
    اصلا کار احمقانه ای نیست و بنظر من یک تصمیم هوشمندانه برای دوستداران پلت فرم سری ۵ است.
    با تشکر.

  3. مهدي

    با سلام
    به نظر من حس صفحه نمایش با کیفیت و کارایی بسیار بالای با یه هفته نگهداری شارژ ١٢٠٠ بسیار بهتره
    با تشکر

  4. مهدي

    با سلام:
    من طرفدار گوشی های چهار اینچی اپل هستم و اصلا علاقه ای به گوشی هایی با زوایا و اشکال ۶ این شرکت ندارم در واقع زیبایی و کارایی یه گوشی کوچک و قدرتمند بیشتر إقناع کننده است مضاف بر اینکه توی هر لباس و هر شرایط شغلی قابله استفاده است اگر نمایشگر بزرگ بخوام ترجیح میدم از تبلت ها یا نوت بوک های این شرکت استفاده کنم. حس نستالژیک و زیبایی شناختی اپل در گوشی های ۵s و ۵sE بیشتر منتقل میشه. اشکال دیگه سری ۶ بیرون زدگی دوربینه و انحنای زشت حاشیه البته به نظر و سلیقه من.
    با تشکر

  5. حامد شکری

    با این کارشون روند رو به عقبی رو طی کردن.
    سیاست اپل همیشه توی خاص بودن بوده اما اینبار انگار اشتباه کردن.تکنولوژی چند سال عقب تر به چه کار می آد. اونم درحالی که نسبت به این قیمت میشه گوشی دیگه ایی با کیفیت بسیار بالایی خریداری کرد.
    شک نکنید ضرر میکنن با این کارشون.

  6. مرتضي رفيعي

    این یک مسیری هست برای بهبود یک محصول و کاملا منطقی بعنوان یک محصول با ارزش مثل بقیه شرکت ها. برای مثال کارخانه های خودرو سازی وقتی یک برندی یا مدلی موفق میشه برکنارش نمیکنن و در عوض بهبودش میدن و اتفاقا خریداران هم احساس رضایت دارن مثل میتسوبیشی لانسر یا تویوتا کمری یا خودروهای اروپایی مثل مگان مثال های بارزی هستند ،حتی سیستم عامل های موفق بعنوان یک محصول که بروزرسانی می کنن و برعکس ضعیف ها مثل سیمبین یا بقیه از دور خارج میشن.
    به نظرم مغز یک دستگاه پردازندش هست و شاید همون تغییر بزرگ هم برای یک مدل جدید کافی باشه چه برسه دوربین هم ارتقا پیدا کرده باشه.

  7. Next is Now

    یجور حس حماقت به آدم دست میده وقتی می بینی گوشی ای که در سال ۲۰۱۶ خریدی بیش از نیمی از قطعاتش با محصول سال ۲۰۱۱ این شرکت هیچ تفاوتی نداره و باید با تکنولوژی ۴ سال پیش کنار بیای

    1. حميد الف

      ۲۰۱۱؟

    2. saber

      به منم یجور حس حماقت دست میده وقتی میبینم باید واسه گوشی اس۷ دو میلیون بدم بعدش اطرافیان ازم بپرسن گلکسی گرند۲ خریدی مبارکه ! و به ناچار باید باهاش کنار بیام !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه