کامپیوترهای جیبی اینتل به ویندوز ۱۰ مجهز می‌شوند

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کامپیوترهای که در اندازه حافظه‌های فلش ساخته می‌شوند، سر و صدای زیادی به راه انداخته‌اند.

 

شرکت اینتل مدل جدیدی از کامیپوترهای جیبی خودش را با ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند.

 

کامپیوترهایی که می‌توانند سیستم‌عامل ویندوز با تمام قابلیت‌هایش را اجرا کنند و کاربران می‌توانند مانند سیستم‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنند. تا این لحظه شرکت‌های چینی چند مدل مختلف از این کامپیوترهای بسیار کوچک را تولید کرده‌اند؛ اما شرکت اینتل با شناسایی نیاز به وجود آمده در بازار، دست به تولید کامپیوترهای بسیار کوچک زده است.
اولین محصول شرکت اینتل که Compute Stick نام دارد، یکی از محبوب‌ترین کامپیوترهای جیبی بازار به‌حساب می‌آید که در حال حاضر ویندوز ۸.۱ روی آن اجرا می‌شود. این دستگاه‌ هم مانند تمام سیستم‌هایی که از نسخه اصلی ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند، به شکل رایگان به ویندوز ۱۰ آپدیت می‌شود.

intel1

البته اینتل برای آن دسته از کاربرانی که می‌ترسند این کامپیوتر جیبی را به ویندوز ۱۰ آپدیت کنند، مدل جدیدی از این دستگاه را با ویندوز ۱۰ راهی بازار خواهد کرد. این مدل جدید با شماره BOXSTCK1A32WFCL‌ عرضه می‌شود و قیمت ۱۵۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این دو محصول از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها سیستم‌عامل مدل جدید تغییر کرده است.
این دستگاه با ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده Atom Z3735F مدل Bay Trail چهار هسته‌ای راهی بازار شده است. عملکرد ویندوز ۱۰ روی این دستگاه همانند ویندوز ۸.۱ خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که کاربران در برخی قسمت‌ها با عملکرد بهتری هم در آن مواجه می‌شوند. قبلا به این موضوع اشاره شده بود که ویندوز ۱۰ به شکلی طراحی شده که بتواند روی سیستم‌هایی با سخت‌افزار ضعیف هم به خوبی اجرا شود.
از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر جیبی اینتل می‌توان به Wi-Fi، بلوتوث، پورت micro USB، پورت USB 2، خروجی HDMI و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که مدل جدید این محصول با سخت‌افزار قوی‌تر در چه زمانی منتشر می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این کامیپوتر را به شکل رایگان به ویندوز ۱۰ آپدیت کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این محصول در فروشگاه دیجی‌کالا به فروش می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به صفحه مخصوص آن مراجعه کنید.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه