کانن هدست واقعیت مجازی می‌سازد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بیشتر شرکت‌هایی که در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی هستند، از همان روند ساخت شرکت Oculus استفاده می‌کنند. حتی شرکت‌های سازنده موبایل مانند HTC و سامسونگ هم دست به تولید چنین محصولاتی زده‌اند.

هدست واقعیت مجازی شرکت کانن تصاویر را با کیفیت ۵K به نمایش در می‌آورد.

به‌تازگی شرکت کانن هم اعلام کرده که قصد دارد وارد دنیای واقعیت مجازی شود و محصول جدیدی را در این حوزه معرفی خواهد کرد. این شرکت مدل آزمایشی از محصول واقعیت مجازی خودش را در نمایشگاهی در شهر نیویورک به نمایش درآورد. این محصول برخلاف عینک‌های واقعیت مجازی که تا کنون مشاهده کرده‌ایم، دستگاهی است که باید با دست آن‌را حرکت داد. کانن درحال ساخت یک پریسکوپ است که کاربر آن‌را روبه‌روی صورت خودش قرار می‌دهد و می‌تواند به وسیله آن به شکل ۳۶۰ درجه حرکت کند. این پریسکوپ که به شکل یک هدست استفاده می‌شود، از دو صفحه نمایش بهره می‌برد. هر کدام از این صفحه نمایش‌ها با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ساخته شده‌اند و در مجموع می‌توانند تصاویری با کیفیت ۵K را به نمایش در بیاورند.
این مدل هنوز آماده عرضه نیست و به همین دلیل شرکت کانن هیچ‌گونه سیستم صوتی برای آن در نظر نگرفته و کاربران در زمان استفاده از این مدل آزمایشی باید از هدست استفاده می‌کردند. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، کیفیت صفحه نمایش‌های این محصول بسیار خوب است و تصاویر شفاف به نمایش در می‌آیند. شرکت کانن هنوز تاریخ عرضه این محصول را اعلام نکرده، اما به احتمال زیاد تا چند ماه دیگر شاهد مدل نهایی آن خواهیم بود.
در ادامه می‌توانید تصاویر این محصول واقعیت مجازی را مشاهده کنید:

canon-vr-1 canon-vr-2 canon-vr-3 canon-vr-4

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه