تقاضا برای تراشه‌های پایین‌رده کاهش یافته است

۴ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تراشه‌

ساخت گوشی‌های گران‌قیمت سود بیشتری برای کمپانی‌های سازنده به همراه دارد و به همین خاطر این کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند به جای ساخت گوشی‌های پایین‌رده و ارزان‌قیمت، گوشی‌های گران‌قیمت بیشتری را روانه‌ی بازار کنند. این موضوع منجر به کاهش تقاضا برای تراشه‌ های پایین‌رده شده و احتمالا به‌زودی شاهد توقف تولید چنین تراشه‌هایی خواهیم بود.

شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک توجه خود را معطوف به ساخت تراشه‌ های مجهز به قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی کرده‌اند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، به دلیل این کاهش تقاضا، شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک توجه خود را معطوف به ساخت تراشه‌ های مجهز به قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی کرده‌اند، به این امید که چنین قابلیت‌هایی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ها را مجاب کند که پول بیشتری برای خرید این تراشه‌ها بپردازند. علاوه بر این، کوالکام تلاش می‌کند که با ساخت تراشه‌های نه‌چندان گران‌قیمت ولی پرقدرت، فاصله‌ی میان گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده را کمتر کند. به‌عنوان یک مثال بارز می‌توانیم به تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ اشاره کنیم. شرکت مدیاتک هم به جای تمرکز بر ساخت و توسعه‌ی تراشه‌های بالا رده، که در سال‌های اخیر سود چندانی برای این شرکت به همراه نداشته، تمرکز خود را معطوف به ساخت تراشه‌های میان‌رده کرده است.

عدم تمرکز بر ساخت تراشه‌های پایین‌رده به معنای توقف تولید گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت نیست، بلکه بدین معناست که عملکرد این گوشی‌ها بیش از پیش به گوشی‌های میان‌رده نزدیک‌تر می‌شود. تا حالا، بسیاری از گوشی‌های هوشمند بسیار ارزان‌قیمت از تراشه‌های سری ۲۰۰ اسنپ‌دراگون بهره می‌بردند اما به لطف عرضه‌ی تراشه‌های قدرتمند ولی ارزان‌قیمت اسنپ‌دراگون ۴۲۹ و ۴۳۹ که عمدتا در گجت‌های مبتنی بر اندروید Go تعبیه شده‌اند، تراشه‌های سری ۴۰۰ اسنپ‌دراگون در حال راه‌یابی به گوشی‌های هوشمند پایین‌رده هستند.

روی‌هم‌رفته، به غیر از قدرتمندتر شدن گوشی‌های پایین‌رده، در سال‌های آینده همچنان شاهد افزایش توجه به گوشی‌های پرچم‌دار خواهیم بود. با این حال، با توجه به افزایش تقاضا برای تراشه‌های بسیار قدرتمند، شاید شرکت‌هایی مانند کوالکام در آینده‌ی نزدیک یک سری جدید از تراشه‌های قدرتمندتر را معرفی کنند. اما با توجه به اینکه اخیرا سری ۷۰۰ اسنپ‌دراگون معرفی شده، چنین امری حداقل تا آینده‌ی نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه