درآمد حاصل از فروش آیفون ۱۵ درصد کاهش یافته است

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

ساعاتی قبل، اپل گزارش عملکرد مالی مربوط به نخستین فصل مالی سال جاری را منتشر کرد. اگرچه اپل دیگر تعداد آیفون های فروخته شده را اعلام نمی‌کند، اما در این گزارش آمده که این فصل مالی، فروش آیفون ها درآمد ۵۱.۹ میلیارد دلاری برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند که ۱۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. همچنین اپل خاطرنشان کرده در حال حاضر تعداد گجت‌های فعال اپل در سرتاسر جهان به حدود ۱.۴ میلیارد می‌رسد که یک رکورد محسوب می‌شود.

روی هم رفته، درآمد اپل در این فصل مالی کمی بیشتر از ۸۴ میلیارد دلار بوده است.

درآمد حاصل از سرویس‌های مختلف هم رکوردشکن بوده و در این فصل مالی، درآمد ۱۰.۹ میلیارد دلاری برای این شرکت داشته که ۱۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. سودآورترین بخش اپل، همین سرویس‌ها هستند و این کمپانی قصد دارد درآمد حاصل از آن را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیارد دلار برساند. از بین این سرویس‌ها می‌توانیم به مواردی مانند Apple Pay، اپ استور، اپل موزیک، AppleCare، آیتونز و دیگر موارد اشاره کنیم. درآمد حاصل از فروش آیپدها هم نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد بیشتر شده و در زمینه‌ی فروش اپل واچ، هوم‌پاد و دیگر لوازم جانبی هم اپل عملکرد خوبی داشته است.

روی هم رفته، درآمد اپل در این فصل مالی کمی بیشتر از ۸۴ میلیارد دلار بوده است. مدتی قبل، با توجه به فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون ها، اپل انتظار خود را از درآمد این فصل از ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار پایین آورد که با واکنش سرمایه‌گذاران روبرو شد و در فردای انتشار این گزارش، سهام اپل حدود ۱۰ درصد سقوط کرد.

با شدت گرفتن جنگ تجاری بین چین و آمریکا و دیگر عوامل، فروش محصولات اپل در این کشور تحت تاثیر قرار گرفته است. در این سه‌ماهه، اپل حدود ۱۳.۱۷ میلیارد دلار در چین درآمد کسب کرده که ۲۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. برای سه‌ماهه دوم که از ژانویه تا ماه مارس را در بر می‌گیرد، اپل انتظار دارد درآمدی بین ۵۵ تا ۵۹ میلیارد دلار کسب کند.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه