کاهش فروش گوشی‌های سونی بار دیگر رکورد جدیدی ثبت کرد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سونی

یک سال قبل، سونی پیش‌بینی کرد که در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹، حدود ۱۰ میلیون گوشی به فروش می‌رساند ولی کمی بعد این آمار به ۹ میلیون و سپس ۷ میلیون تغییر پیدا کرد. در ماه ژانویه امسال، بار دیگر شاهد بازنگری این آمار و تغییر آن به ۶.۵ میلیون بودیم و طی دوره ۱۲ ماهه اخیر، سونی موفق به فروش ۶.۵ میلیون گوشی شده است.

این نتایج ضعیف باعث شده که بخش موبایل سونی ۸۶۹ میلیون دلار ضرر برای این کمپانی داشته باشد.

برای مقایسه باید خاطرنشان کنیم که سونی در سال ۲۰۱۴ توانست ۴۰ میلیون گوشی را روانه‌ی بازار کند و همین مقایسه وخامت اوضاع را به‌خوبی ترسیم می‌کند. البته اگر به آمار دقیق‌تر مربوط به فصل‌های مالی نگاهی بیندازیم، اوضاع بیش از پیش بدتر به‌نظر می‌رسد. بین ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۱۸، این کمپانی موفق به فروش ۲ میلیون گوشی شده که سپس در ماه‌های منتهی به اکتبر به ۱.۶ میلیون عدد کاهش پیدا کرده است. عرضه اکسپریا XZ3 و تعطیلات کریسمس در ماه‌های انتهایی ۲۰۱۸ تا حدی منجر به افزایش نسبی فروش گوشی‌های این شرکت شده است. همچنین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ این شرکت با فروش فقط ۱.۱ میلیون گوشی بار دیگر رکورد جدیدی را ثبت کرد.

این نتایج ضعیف باعث شده که بخش موبایل سونی ۸۶۹ میلیون دلار ضرر برای این کمپانی داشته باشد. به همین خاطر، سونی با اخراج نیمی از نیروهای بخش موبایل و کاهش هزینه‌ها در دیگر قسمت‌ها، امیدوار است که هزینه‌های بخش موبایل را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. طبق اعلام این شرکت، بخش موبایل سونی پیش‌بینی می‌کند که از حالا تا مارس ۲۰۲۰ بتواند ۵ میلیون گوشی را روانه‌ی بازار کند و ابراز امیدواری کرده که تا مارس ۲۰۲۱ بار دیگر به سودآوری برسد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Alireza

    سونی قبلا بهترین شرکت گوشی سازی بود گوشی هایی ک میساخت از نظر مقاومت نسبت ب ضربه ویا اب عالی بود اپدیت نرم افزاریشم برای گوشی های پرچم دار ۲تا ۳ سال بود من قبلا z2 داشتم از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ اپدیت نرم افزاری میداد با این وجود ک سامسونگ نهایت پشتیبانیش از پرچم داراش ۱ سال بود اگع قیمت گذاری رو گوشی شونو متناسب با بازار هند ایران ویا چین بزاره فروش گوشیش زیاد میشه قیمت هایی کع واسه گوشی های امروزیش میزاره خیلی بالاس

    1. علیرضا

      معلومه که ضرر میده
      ۶۰۰دلار برای xz1compact؟؟؟
      سونی احتمالا پیش خودش فکر میکنه بقیه فقط منتظرن سونی یه موبایلی با هرچی تو شرکت مونده بسازه !!!

      داداش گوشیت کامپکتش ۶۰۰دلاره ، کی میخره!؟
      واقعا جوری که روسای سونی گند زدن به برندشون فکر نکنم کسی تا حالا زده باشه

      سونی بزرگ ببین به چه روزی افتاده !!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه