G5 ، گلکسی S7، نکسوس ۶P؛ کدام گوشی بیشتر گرم می‌شود؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اکثر تلفن‌های همراه هوشمند جدیدی که راهی بازار می‌شوند از تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کنند. کوالکام قول داده که این تراشه‌ی جدید گرم نمی‌شود و برای کاربران دردسر درست نمی‌کند. به‌تازگی سایت NordicHardware.se روی گوشی‌های ال جی G5، گلکسی S7 و نکسوس ۶P آزمایش‌هایی انجام داده تا گرم‌ترین گوشی را شناسایی کند.

گوشی LG G5 از تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. گلکسی S7 انتخاب شده برای این آزمایش با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ ساخته شده و نکسوس ۶P هم از اسنپ دراگون ۸۱۰ برخوردار است. این آزمایش با برنامه‌های ۳DMark و Geekbench 3‌ گرفته شده و در کنار آن‌ها دما سنج‌های خارجی هم دمای گوشی‌ها را اندازه می‌گرفتند.

در این آزمایش مشخص شد که پس از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کار کردن با گوشی G5 نزدیک به ۴۰ درصد از کارایی تراشه‌ی گرافیکی این محصول کم می‌شود. این مقدار در گوشی گلکسی S7 تنها ۲۵ درصد است. گوشی نکسوس ۶P هم بسیار گرم می‌شود و کارایی خودش را تا اندازه‌ی زیادی از دست می‌دهد. البته شرایط برای گوشی نکسوس ۶P متفاوت‌تر بود، چرا که تراشه‌ی این گوشی در حالت معمولی گرم‌تر از تراشه‌های به کار رفته در محصولات دیگر است.

در این آزمایش‌ها مشخص شد زمانی که گوشی‌ها گرم می‌شوند، بیشترین فشار به تراشه‌ی گرافیکی می‌آید و سرعت این قسمت کم‌تر می‌شود.

در ادامه می‌توانید نتایج آزمایش‌های انجام شده را مشاهده کنید. در این تصاویر به خوبی مشخص شده که هرچقدر گرمای دستگاه بیشتر می‌شود، سرعت عملکرد گوشی‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

نتایج آزمایش گوشی نکسوس 6P

نتایج آزمایش گوشی نکسوس ۶P

‌‌‌‌

نتایج آزمایش گوشی گلکسی S7

نتایج آزمایش گوشی گلکسی S7

‌‌‌‌‌‌

نتایج آزمایش گوشی نکسوس 6P

نتایج آزمایش گوشی LG G5

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Nordic Hardware

‌‌‌‌‌‌‌‌

 

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا فرهی

    سلام دوستان.خبر جدید اینکه طرف دارای تعصبی سامسونگ اومدن.

  2. Avatar Next is Now

    اینجا هم برتری مطلق سامسونگ و چیپ فوق العادش خودشو نشون داد

    1. Avatar امیر

      خخخخخخخخخ.کاملا مشخصه!!!!!

  3. Avatar میثم

    دوستان عزیز کافیه یه کم به نمودارها توجه کنید! در دمای ۳۴ درجه امتیاز G5، مقدار ۲۵۲۲ رو نشون میده در حالیکه برای S7 این مقدار حدود ۲۲۰۰ هستش؛ یعنی ۳۰۰ تا کمتر! دوست عزیز که میگی فقط ابتدا و انتها رو نگاه نکنین؛ درست در جایی که دما به ۳۹ درجه میرسه امتیاز G5 مقدار ۱۶۶۴ و برای S7 این امیتاز برابر ۱۵۲۴ هست؛ یعنی ۱۲۰ تا کمتر! و بازم نکته ای که باید بهش توجه بکنیم اینه که S7 دماش تا ۴۰ درجه هم میره ولی G5 بیشتر از ۳۹ نمیره و این خودش یه برتری هستش. و خیلی ساده اگه بخوایم میانگین رو حساب کنیم (چون تعداد ROUND ها برابره میتونیم میانگین بگیریم) برای G5 عدد ۲۰۲۵ به دست میاد و برای S7 عددی که به دست میاد ۱۷۰ تا کمتر از G5 هست، یعنی ۱۸۵۵! این چیزاییه که نمودار نشون میده…

  4. Avatar حسین

    دوستانیکه میگن امتیاز نهایی ال جی بیشتره فقط به اعداد ابتدا وانتها نگه میکنن در حالیکه معدل سامسونگ از همه بالاتر هست یعنی امتیاز های بنچمارک میانی سامسونگ از همه بالا تر هست دقت کنید .

    1. Avatar امیر

      اینجوری که شما هم میگی درست نیست دوست عزیز
      بهتره امتیاز گوشی ها رو در دماهای یکسان با هم چک کنی
      یک نگاه بنداز ببین ال جی از چند درجه شروع کرده و سامسونگ از چند درجه!
      نکته جالب دیگه هم در اختلاف دمای ایجاد شدست که برای ال جی ۵ درجه و برای سامسونگ دوبرابر یعنی ۱۰ درجست!!!!

  5. Avatar سهراب

    حتی اگر این چیپ جدید کمی هم گرم شود، استاد سونی با تکنولوژی خنک کننده دوال پایپ که توانست گرمای SD810 را کنترل کنه و اژدهای اسنپدراگون را کنترل کرد، قدرت خودش را نشون میده. به نظر میرسه، قدرت کامل SD820 را باید در Xperia X Performance ببینیم… هر روز که میگذره، سونی بدون تبلیغات پوچ و با کار واقعی خودش، بهتر جواب بیهوده گویان را میده…

    1. Avatar pourya

      جانا که حرف دل گفتی

  6. Avatar علي

    G5 که حداکثر ۳۹ درجه گرم میشه .. به نسبت درسته که افت کارایی بیشتری داره و لی امتیاز اولیه و انتهایی اون از هر دو ا گوشی بیشتره .. جالبه کارایی گوشی G5 بعد از افت نهایی باز هم از ۶P بالاتره … خوب این یعنی چی .یعنی راندمان عملکرد گوشی G5 از بقیه گوشیها بیشتر هستش .. چرا به این اشاره ای نمیشه خوب ..

    1. Avatar rez

      دقیقا!

    2. Avatar Ali

      والا

    3. Avatar آریان.

      وقتی که s7چهل درجه گرم شده به عدد ۱۵۱۱رسیده در صورتی که ال جی ۳۹درجه گرم شده و به عدد ۱۵۲۹رسیده پس در این مقایسه میفهمیم که s7 وg5در این مقایسه هیچ فرقی ندارن خوب یک در جه هم یک درجست

    4. Avatar عرفان

      جی۵ خیلی افت کارایی داره. حالا تست نهم رو نگرفتن ببینیم چقدر از اس۷ پایین تر میاد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه