کشف جدید دانشمندان: دنیا آرام آرام به پایان می‌رسد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین و کامل‌ترین محاسباتی که از تولید انرژی کل دنیا شده است، میزان انرژی تولید شده را نصف دو میلیارد سال پیش عنوان می‌کند. گروهی از دانشمندان بین‌المللی با استفاده از قدرتمندترین تلسکوپ‌های ساخته شده، میزان انرژی کل دنیا را حساب کرده و گفته‌اند که دنیا به آرامی رو به نابودی است.

تحقیقات جدید دانشمندان، انرژی موجود در دنیا را نصف انرژی دو میلیارد سال پیش نشان می‌دهد.

«سایمون درایور»، مدیر پروژه‌ی GAMA یا Galaxy and Mass Assembly در این باره گفته است: “از هر تلسکوپ فضایی و زمینی که به آن دسترسی داشتیم برای محاسبه‌ی تولید انرژی بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان استفاده کردیم.”

زمانی که حدود ۱۳.۸ میلیارد سال پیش دنیا توسط «انفجار بزرگ» یا همان Big Bang شکل گرفت، مقداری از آن انرژی در اجرامی ذخیره شدند. همانطور که آلبرت اینشتین در معادله‌ی معروف‌اش توضیح داده است، زمانی که ستاره‌ها از خود نور تولید می‌کنند، در حال تبدیل این جرم به انرژی هستند.

DyingWorld

درایور می‌گوید: “با اینکه بیشتر انرژی‌هایی که در دنیا رها هستند در پس انفجار بزرگ تولید شده‌اند، انرژی بیشتر هم با ادغام عناصری مثل هیدروژن و هلیوم در حال تولید در ستاره‌ها است. این انرژی یا توسط غباری که در کهشکان میزبان در حال سفر است جذب می شود، یا به فضای بین‌کهکشانی وارد می‌شود و آن قدر حرکت می‌کند تا به چیزی برخورد کند؛ چیزی مثل یک ستاره، سیاره یا خیلی از اوقات، آینه‌ی یک تلسکوپ.”

اخترشناسان از دهه‌ی نود میلادی خبر از نابود شدن تدریجی دنیا خبر داده بودند. با استفاده از تلسکوپ‌های روی زمین، یا تلسکوپ‌هایی فضایی مثل GALEX یا WISE و تلسکوپ Herschel، دانشمندان توانستند کاهش تولید انرژی را در ۲۱ طول موج مختلف پیدا کنند.

این طور که به نظر می‌رسد، دنیا از این پس فقط پیرتر خواهد شد و به آرامی به سمت نابودی پیش خواهد رفت.

منبع: Scientific American

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما