کشف یک قمر سیارکی برای زمین

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همیشه فکر می‌کردیم که ماه تنها قمر زمین است. اما اخیرا ناسا یک سیارک کشف کرده که بیش از یک قرن است که به دور زمین می‌چرخد. ناسا نام آن را ۲۰۱۶ HO3 گذاشته است.

این سیارک که در ماه آوریل کشف شده، در مدار خورشید می‌چرخد و در عین حال طی این پروسه به دور زمین هم گردش می‌کند. این نشان می‌دهد که بر خلاف ماه، این سیارک یک قمر واقعی نیست. فاصله‌ی آن از زمین بیش از حد زیاد است، به همین دلیل در گروه قمر جای نمی‌گیرد، بنابراین ناسا آن را یک «شبه قمر» می‌نامد. با این حال این سیارک با وفاداری کامل در مدار زمین می‌چرخد. طبق گفته‌ی «پل چوداس»، یکی از مدیران ناسا، «این قمر با پیروی از همین الگو تا قرن‌های آینده هم زمین را همراهی می‌کند.»

این سیارک با استفاده از تلسکوپ Pan-STARRS 1 کشف شده. این تلسکوپ در هاوایی واقع شده است. دانشمندان درباره‌ی اندازه‌ی این سیارک مطمئن نیستند، اما حدس می‌زنند قطر آن بین ۳۶ تا ۹۱ متر باشد. همچنین آنها برآورد می‌کنند که فاصله‌ی آن هیچ وقت از ۱۰۰ برابر فاصله‌ی زمین تا ماه بیشتر نمی‌شود. نزدیک‌ترین فاصله‌ی آن تا زمین ۳۸ برابر فاصله‌ی زمین تا ماه است. به این ترتیب سیارک ۲۰۱۶ HO3 قطعا تهدیدی برای انسان محسوب نمی‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه