کمبود قطعه مانع فروش بالای آیپد پرو نشده است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جای تعجب نیست که آیپد پرو به عنوان محصول جدیدی از شرکت اپل، فروش خیلی خوبی داشته باشد. ولی دقیقا چند عدد از این محصول روانه‌ی بازار خواهد شد؟

سایت «کوپرتینو » (Cupertino) از ارایه‌ی هرگونه اطلاعات دقیق در این مورد خودداری کرده اما خبرهایی درز کرده که حقایقی را درباره‌ی فروش این تبلت ۱۲٫۹ اینچی در بازار برای ما روشن می‌کند.

اگر واقعا برنامه‌ی اپل چنین باشد، آیپد پرو محصولی خواهد بود که کمترین افت فروش را میان آیتم‌های کوپرتینو دارد.

«مینگ‌چی کو» (‌Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر KGI Securities گفت که در فصل اول فروش، تعداد ۲٫۴ تا ۲٫۶ میلیون از این تبلت عرضه می‌شود. او همچنین از کاهش ۱۰ درصدی نسبت به یک سال آینده خبر داد و تعداد تبلت‌ها را ۲٫۱ تا ۲٫۶ میلیون دستگاه بیان کرد.

اگر واقعا برنامه‌ی اپل چنین باشد، آیپد پرو محصولی خواهد بود که کمترین افت فروش را میان آیتم‌های کوپرتینو دارد.

طبق معمول و مانند اکثر دستگاه‌هایی که اپل تا به امروز عرضه کرده، آیپد پرو هم کار تامین‌کنندگان قطعه را سخت کرده است؛ به خصوص حالا که پای قلم استایلوس که در کنار دستگاه فروخته می‌شود هم در میان است. این قلم و به تعداد خیلی محدودی تولید شده که تا همین حالا پیش‌فروش زیادی داشته است. علاوه بر این‌ها، مینگ‌چی کو هم این مساله را تایید کرده که سرهم‌ کردن قطعات این دستگاه نسبتا پیچیده کمی مشکل است و به محض این‌که قطعات از سوی تامین‌کنندگان فراهم شوند، روند تولید انبوه پیش خواهد رفت.

ولی به غیر از لوازم جانبی، بعضی از قطعات اصلی این دستگاه هم به تعداد کافی موجود نیستند؛ مانند نمایشگر رزولوشن-بالای آن که در حال حاضر توسط «شارپ» (Sharp) تولید می‌شود که البته در آینده‌ی نزدیک سامسونگ وارد میدان خواهد شد.

ipad pro  apple tablet2

مضاف بر این‌ها، اعلام شده که قطعه‌ها و لوازم این دستگاه از سوی شرکت‌های تامین قطعه در حال ارسال هستند. چیپ‌های A9X از طرف شرکت TSMC، نور پس‌زمینه توسط Radiant، کنترل‌گر زمان‌بندی نمایشگر توسط Parade و مدول‌های صفحه‌ی لمسی توسط GIS و LCM تامین می‌شوند.

‌منبع: AppleInsider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حامد

    ” روند تولید انبوه یش خواهد رفت.”—> روند تولید انبوهش خواهد رفت.

    با تشکر

    1. با تشکر – اصلاح شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه