کمپانی هواوی برای کاهش رشد در سال آینده آماده می‌شود

۱۰ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هواوی

بر اساس گزارش بلومبرگ، رئیس هیئت مدیره هواوی یادداشتی برای حدود ۱۹۰ هزار کارمند این شرکت منتشر کرده که در آن آمده سرعت رشد در نیمه دوم سال جاری کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت حدود ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که به معنای افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ است؛ اما رشد درآمد در نیمه اول این سال ۲۳ درصد بوده که این نشان می‌دهد آغاز تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر کسب درآمد این شرکت داشته است. او همچنین انتظار خود را در رابطه با کاهش سرعت رشد در سال آینده مطرح کرده است.

به دلیل وجود این تحریم‌ها، هواوی نمی‌تواند برای گوشی‌های جدید خود از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کند و به همین خاطر گوشی‌هایی مانند میت ۳۰ و هواوی میت ایکس باید بدون این سرویس‌ها روانه‌ی بازار شوند. در کشور چین این موضوع اهمیتی ندارند زیرا تمام سرویس‌های گوگل فیلتر هستند. اما در بیشتر کشورهای جهان کاربران اندروید وابستگی زیادی به سرویس‌های گوگل دارند.

هواوی

در این میان، بخشی از رشد فروش هواوی در سال جاری به افزایش حس وطن‌پرستی کاربران چینی برمی‌گردد و این شرکت موفق شده در این سال بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی را روانه‌ی بازار کند و به لطف همین آمار بعد از سامسونگ، بار دیگر رتبه دوم بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند را کسب کرده است. اما رئیس هیئت مدیره هواوی در یادداشت خود خاطرنشان کرده که به دلیل کاهش رشد در سال ۲۰۲۰، احتمالا قسمت‌هایی از این شرکت با یکدیگر ادغام می‌شوند و بخش‌هایی دیگر کوچک‌تر خواهند شد. در بخشی از این یادداشت آمده: «بقا اولین اولویت ما خواهد بود. این شرکت همانند نیمه اول سال ۲۰۱۹ رشد نخواهد کرد.»

در آغاز سال ۲۰۱۹، هواوی اعلام کرد که آن‌ها می‌خواهند حدود ۳۰۰ میلیون گوشی را روانه‌ی بازار کنند به این امید که سامسونگ را به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی در جهان پشت سر بگذارند. اگر همانطور که رییس هیئت مدیره اعلام کرده، هواوی در این سال ۲۴۰ میلیون گوشی فروخته، پس آن‌ها در نهایت ۲۰ درصد ضعیف‌تر از هدف خود عمل کرده‌اند.

هواوی

این شرکت برای سال آینده قصد دارد با ارائه‌ی جایگزین‌های سرویس‌های گوگل، بتواند مشکل فقدان سرویس‌های این شرکت را پشت سر بگذارد. در این یادداشت همچنین به افزایش استفاده از تراشه‌های هواوی برای کسب‌وکارهای مختلف و فضای ابری اشاره شده است. با وجود اینکه کشورهای چین و آمریکا برای حل اختلافات تجاری مشغول مذاکره هستند، اما در این میان هنوز هواوی نتوانسته نام خود را از فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا خارج کند.

در نهایت در یادداشت رییس هیئت مدیره هواوی با توجه به اشاره‌های مربوط به بسته شدن یا کوچک شدن بخش‌های مختلف و تعدیل نیروهای کار، به‌خوبی شرایط سخت این شرکت را ترسیم کرده است. مدیران هواوی هم به‌خوبی می‌دانند که با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا، ادامه فعالیت و دستیابی به رشد کار بسیار سختی خواهد بود و باید هر چه زودتر با دولت آمریکا به توافق برسند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    ای خدا لعنتت کنه آمریکا اخه تو باید تو هرکاری فوضولی کنی اخه با یهدشرکتی که تو ساخت گوشی هستشو لوازم مخابراتی چیکارداری میگی جاسوسی میکنه خب اون مدرک بی صاحابتو رو کن تا ماهم بفهمیم ازش گوشی نگیریم که همین از ۱۰۰تاتحریمم بدتره ولی خب حالا مدرک نداری جمع کن گورتو کم کن برو دیگه آمریکا یه شرکت داری به اسم اپل که گوشی میزنه و فقط پولدارها میتونن بخرن خب چه بدرد میخوره حالا یه کارخانه پیدا شده که گوشیهای خوب و مقرون بصرفه میزنه ووانصافا گوشیهاش عالین بخصوص پرچمداراش خب چرا الکی چوب لاچرخش میکنی ای خدا به زمین گرم بزننت والا هرجا میبنیم این آمریکا آشغالم هستش هرجاهم میری گند میزنی بخصوص اون ترامپ گوبه گورشده که مثل یه سگ پاچه همرو گازمیگیره

    1. Avatar حسین میم

      خونسر بادش علی کوچولو! با سایه‌ها نجنگ!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه