به کمک ماین‌کرفت، هوش مصنوعی بسازید

۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بازی معروف ماین‌کرفت، ساختاری کاملا لگو-مانند دارد؛ همین موضوع هم باعث شده است تا از این بازی، بتوان استفاده‌های آموزشی زیادی کرد. حتی قبل از اینکه مایکروسافت بخواهد نسخه‌ی Education Edition از بازی ماین‌کرفت را برای استفاده در کلاس‌های درس عرضه کند، خود معلم‌ها از این بازی در کلاس‌های‌شان استفاده می‌کردند.

هدف Project Malmo، ساخت هوش‌های مصنوعی است که می‌توانند صحبت و تعامل کنند.

این طور که به نظر می‌رسد، بازی ماین‌کرفت می‌تواند حتی در توسعه‌ی هوش مصنوعی هم کمک کند. مایکروسافت، اوایل سال جاری از پروژه‌ی جدیدی به اسم Project Malmo رونمایی کرد. توسط این پروژه، توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌توانستند از دنیای ماین‌کرفت، برای تست هوش مصنوعی و دادن وظایف مختلف یا ساخت آیتم‌ها استفاده کنند.

Project_Malmo

مایکروسافت اخیرا خبر داده که Project Malmo کاملا متن‌باز شده است؛ یعنی همین حالا هم می‌توان کاملا به کد آن از طریق وب‌سایت GitHub دسترسی داشت. با استفاده از Project Malmo، توسعه‌دهندگان می‌توانند کدهای اصلی سرور ماین‌کرفت را تغییر دهند و هوش مصنوعی‌های خودشان را وارد آن کنند.

هدف Project Malmo، ساخت هوش‌های مصنوعی است که می‌توانند صحبت و تعامل کنند، تصمیم‌های بگیرند و وظایف پیچیده را انجام دهند.

مایکروسافت بازی ماین‌کرفت را دو سال پیش به قیمت ۲.۵ میلیارد دلار خرید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. anir

    چی بشه ماینکرافت هوش مصنوعی وضایف پیچیده ساخت ایتم تصمیم بگیریم خودمون فوق العاده میشه ماینکرافت منتظر این ساخته ی قشنگه ماکروسافت هستم که بسازد ما دانلود کنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه