صدها شرکت چینی برای تشویق خرید گوشی‌های هواوی کمک‌هزینه می‌پردازند

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

چند هفته قبل، در پی دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به دستور وزارت دادگستری آمریکا، یکی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات هواوی اعلام کرد که اگر هرکدام از کارکنان گوشی آیفون را خریداری کند، جریمه می‌شوند. این شرکت همچنین اعلام کرد که اگر کارکنان آن قصد خرید گوشی‌های ساخت چین را داشته باشند، از طرف مدیران کمک هزینه برای خرید گجت موردنظر دریافت می‌کنند. بعد از دستگیری مدیر مالی هواوی، این نوع ملی‌گرایی شرکت‌های چینی رو به گسترش است و شرکت‌ها نفرت خود را بر سر کمپانی اپل خالی می‌کنند.

با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته دولت آمریکا در تلاش است هم پیمانان خود را ترغیب به عدم استفاده از گوشی‌ها و تجهیزات مخابراتی هواوی کند، حالا بیش از ۲۰ کمپانی بزرگ چینی اعلام کرده‌اند که خرید خود را از شرکت هواوی افزایش می‌دهند. طبق گزارش یک رسانه چینی، برخی از این شرکت‌ها ۱۰، ۲۰ و حتی صد درصد هزینه خرید گوشی هواوی را برای کارکنان خود پرداخت می‌کنند.

برخی از این شرکت‌ها ۱۰، ۲۰ و حتی صد درصد هزینه خرید گوشی هواوی‌ را برای کارکنان خود پرداخت می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌هایی که چنین قوانین را وضع کرده‌اند، از تامین‌کنندگان هواوی به حساب نمی‌آیند. یکی از مقامات دولت چین گفته که حالا چند صد شرکت بزرگ چینی، ارائه‌ی چنین کمک هزینه‌هایی را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی از این شرکت‌ها برای خرید گوشی‌های هواوی چنین مبالغی را می‌پردازند، اما برخی دیگر از خرید گوشی‌های ساخت ZTE هم حمایت می‌کنند زیرا این شرکت هم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

یکی از کمپانی‌ها که مقر اصلی آن در شهر شنژن، مانند مقر اصلی هواوی، قرار دارد، تهدید کرده اگر هرکدام از کارکنان آن با آیفون دیده شوند، سریعا اخراج خواهند شد. یکی دیگر از شرکت‌ها هم اعلام کرده اگر کارکنان آن آیفون خریداری کنند، به اندازه مبلغ آیفون موردنظر، جریمه می‌شوند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه