هوش مصنوعی به کمک بازاریابی فیسبوک می‌آید

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک
فیسبوک قصد دارد از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رفتار کاربران خود استفاده کند. اطلاعات به دست آمده به مراکز تبلیغاتی فروخته می‌شود تا هم رفتار مشتریان را پیش‌بینی کنند و هم محصولات مرتبط را به نمایش بگذارند.

هرچند وقت یک بار درمورد هوش مصنوعی اخبار متنوعی می‌شنویم؛ مثلا از این که دوربین بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند به واسطه بهره‌مندی از هوش مصنوعی قوی تر می‌شود.

حالا در گزارش امروز باخبر شدیم که فیسبوک می‌خواهد از همین طریق کسب درآمد کند. همان‌طور که می‌دانیم، شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و فیسبوک به واسطه جستجو و لایک کاربران خود، تبلیغات مرتبط نمایش می‌دهند. بنابراین شرکت‌های تبلیغ کننده می‌توانند بسته به سلیقه کاربرانی که هدف قرار گرفته‌اند، نظر آن‌ها را به سمت خود جلب کنند.

حالا فیسبوک می‌خواهد با هوش مصنوعی رفتار کاربران خود را پیش‌بینی کند و همین اطلاعات را بفروشد. فروش این اطلاعات از آن‌جایی می‌تواند حائز اهمیت باشد که مراکز تبلیغاتی بتوانند مسیر تفکر احتمالی خریداران خود را دریابند. در مرحله‌ی بعد می‌توانند بسته به تحلیل به دست آمده، محصولات مرتبط با نیاز مشتریان را بفروشند و بهتر روی سیستم مارکتینگ خود تمرکز کند.

نظر شما درمورد سیاست جدید این شرکت چیست؟

منبع: theintercept

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه