Ctrl+Alt+Del؛ عادتی که هنوز بیل‌گیتس با آن کنار نیامده!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هروقت بحث مایکروسافت و ویندوز به میان می‌آید، بیشتر ما ناخودآگاه به یاد نام ثروتمندترین مرد جهان یعنی بیل‌گیتس می‌افتیم. همان کسی که در سن ۲۰ سالگی تحصیلات خودش را در دانشگاه هارودار نیمه‌تمام گذاشت و به دنبال اهداف روشن خودش رفت.

از میراث بزرگ این مرد موفق ویندوز باقی مانده که در اکثر سیستم‌های خانگی به چشم می‌خورد. البته بعید است که با ویندوز کار کرده باشید ولی کندی و هنگ کردن آن را به وفور ندیده باشید! هر وقت هم با چنین فرآیندی روبرو می‌شویم، خود به خود به یاد یک راه‌حل غریزی و روتین می‌افتیم؛ فشردن ۳ کلید طلایی کنترل، آلت، دیلیت! اینجاست که با توسل به این راه‌حل و ورود به تسک‌منجر برای نجات از کندی سیستم، تمام تلاش خودمان را به کار می‌بندیم. در این میان، شاید جالب باشد که بشنویم خالق ویندوز، خودش با این مقوله هنوز کنار نیامده و استفاده از این ۳ کلید را دوست ندارد!

بیل‌گیتس در سال ۲۰۱۳ استفاده از این ۳ کلید را یک اشتباه قلمداد کرد. او همیشه می‌خواسته تا برای انجام این فرآیند، یک کلید مخصوص وجود داشته باشد اما مسئول طراحی کیبورد در شرکت IBM نخواست تا یک کلید جدا طراحی کند. در آن برهه زمانی لازم بود در کیبورد کامپیوترهای IBM کلید دیگری باشد تا مشکل برطرف شود.

گیتس همیشه مخالف این روند بود تا کاربر در هنگام هنگ سیستم و یا ورود به تسک‌منیجر، مجبور باشد از هر دو دست برای فشردن کلیدهایی که از هم کمی دور هستند، استفاده کند. با این حال کار از کار گذشته و استفاده از این ۳ کلید طلایی تبدیل به بخشی از سنت‌های دیرینه‌ برای کاربران ویندوزی شده است. چراکه مدت‌هاست با این قضیه کنار آمدیم و این بخشی از عادت‌های ما هنگام حرکت نکردن موس و ارورهای مختلف و رنگارنگ از سوی سیستم است.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه