حاشیه‌های خواننده پاپ: حمید هیراد منتقدانش را به کنسرت دعوت کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
حمید هیراد

حاشیه‌های کنسرت حمید هیراد گویا تمامی ندارد. این‌بار این خواننده پاپ از خودش دفاع کرده و از منتقدانش و خبرنگاران حوزه موسیقی درخواست کرده که به اجرای فردا شبش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی بروند.

حاشیه‌های کنسرت‌های حمید هیراد نه از کنسرت اخیرش که از فروردین ماه امسال شروع شد. وقتی این خواننده پاپ که سال گذشته مجوز انتشار آلبومش را گرفته بود و ناگهان به شهرت فوق‌العاده‌ای رسید اولین کنسرتش را فروردین ماه برگزار کرد. حمید هیراد اول کار در مایه‌های موسیقی سنتی آواز می‌خواند. شعرهایش را هم خودش می‌گفت. بعد کم‌کم کاملا به سمت موسیقی پاپ رفت. اولین حاشیه حمید هیراد از جایی شروع شد که علیرضا بدیع ترانه سرا در برنامه «چشم شب روشن» در تلویزیون او را متهم به کپی برداری بدون مجوز از آثار تعدادی شاعر و ترانه‌سرا کرد و سپس کمپین «نه به سرقت ادبی» علیه او شکل گرفت تا جایی که هیراد را مجبور به عذرخواهی و پرداخت غرامت به شاعران و ترانه‌سرایان کرد.

پرواز همای خواننده سنتی که طرفدار کم ندارد بعد از اولین کنسرت حمید هیراد در صفحه اینستاگرامش به تندی به او حمله کرد و از مهران مدیری که او را به برنامه «دورهمی» دعوت کرده بود تا دفتر موسیقی ارشاد را زیر سوال برد که چرا باعث شهرت حمید هیراد شده‌اند. البته که بلیت‌های کنسرت‌های حمید هیراد به سرعت تمام می‌شدند و کنسرت‌هایش سولداوت می‌شد. این کنسرت آخر هم از این قضیه مستثنا نبود. کنسرتی که فیلم‌هایی از آن در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد حمید هیراد به صورت پلی‌بک و نه زنده روی استیج اجرا می‌کند. در این فیلم هیراد در حال تعظیم به حضار است اما هنوز صدایش در سالن پخش می‌شود! در پاسخ خود هیراد فیلمی از زاویه دیگری منتشر کرد که البته متخصصان فضای مجازی اعلام کردند جعلی است. کار به جایی رسید که وزارت ارشاد وارد ماجرا شد. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه کوتاهی در این زمینه صادر کرد. به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، واحد نظارت و ارزشیابی این دفتر اعلام کرد به منظور رفع شبهه‌ها و احترام به هنر موسیقی و حقوق علاقه‌مندان موسیقی، تمامی فیلم‌ها و مدارک مربوط به اجراهای کنسرت اخیر حمید هیراد بررسی و بر اساس نتیجه بدست آمده از این بررسی تصمیم گیری می‌شود.

حالا اما زودتر از اعلام نتیجه بررسی‌ها حمید هیراد طرفدارانش را به چالش کشیده است. هیراد با دعوت از منتقدان و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه موسیقی برای حضور در کنسرت سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷، از آنها خواست که به دیدن کنسرتش بیایند و نقدش کنند. شاید این نقطه پایانی بر حاشیه‌های هیراد باشد و بتوان از آن به نتیجه درستی رسید.

دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. امیرحسین

    من از طرفداران این خواننده بودم ولی
    از وقتی فهمیدم تو کنسرت داره لب خونی میکنه دیگه آهنگاشو گوش نمیدم و از نظر من هیچ عذر خواهی پذیرفته نیست.????
    کاری که اون کرد فرقی با دزدی نداره.

  2. Mahdi

    نمیدونم این بازیگر(خیلی خوب نقش بازی میکنه آخه) چی داره که مردم انقد خودشونو میکشن براش! 😐 اخلاق حرفه ای که نداره.دزدی میکنه و ادعا میکنه کار مال خودشه.به منتقداش توهین میکنه و فحش میده.آهنگاش که چندان خفن نیستن.اصن در حدی نیس که معروف بشه اونم انقدددددد! صداش هم که یه صدای معمولیه.صداهای فوق العاده تر از این داریم ولی به لطف مافیای موسیقی حمید هیراد شده پدیده موسیقی! محبوب دلها!

    همه ی اینا به کنار ، وقتی میاد تو کنسرت پلی بک اجرا میکنه و گندش درمیاد و باز هم هستن کسایی که ازش حمایت میکنن و بهش میگن هنرمند ، من دیگه واقعا نمیتونم چیزی بگم فقط میتونم سرمو بکوبم به میز

  3. رویا

    من واقعا صدای حمید هیراد رو دوست دارم و در دو سانس کنسرتش در شیراز حضور داشتم. حتی اگر پلی بک اجرا کرده باشه هم نباید به یک هنرمند و جوان که تازه کار را شروع کرده تاخت. به نظر من هم از نظر اخلاق و هم صدا بی نظیره.

    1. علی

      من نمی دونم این قضیه ی اخیر صحت داره یا نه، ولی اگر صحت داشته باشه مسأله ی اصلی همین زیر پا گذاشتن اخلاقه

    2. shahabmp

      عزیز من وقتی شما بلیط اجرای زنده میفروشی بعد پلی بک اجرا میکنی میشه کلاه برداری!!!! متوجه ای؟!!!!! ضمن اینکه سر همون موضوع دزدی اشعارش هم مدیر برنامه هاش اهانت های بسیار زشتی به منتقدا کرده بود!!! مگه میشه یه هنرمند با اخلاق باشه بعد به مدیر برنامه هاش اجازه بده به هنرمندها و منتقدا اهانت کنه؟!!! از روی احساسات نظر دادید! و متاسفانه باعث این جسارت های این الکی هنرمند ها هم همین شماهایید!!!!

  4. وحید

    خب کار از این بهتر دیگه نمیشد،والا این همه حاشیه واسش ساختن هم غیرعادیه! ببینیم ایشالا چیکار میکنه،میتونه از خودش دفاع کنه یا نه

  5. Chun li

    اخه زنده خودنشم دیدیم…
    همون بهتر ضبط شده پخش کنه لب بزنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه