همه‌ی چیزهای مهمی که در کنفرانس آموزشی اپل معرفی شدند

۸ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کنفرانس آموزشی اپل

دیشب کنفرانس آموزشی اپل در یک دبیرستان در شیکاگو برگزار شد. اپل در این کنفرانس محصولاتی را معرفی کرد که بازار حوزه‌ی آموزش، یعنی دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و اساتید را هدف قرار می‌دهد؛ بازاری که در حال حاضر عمدتا تحت سلطه‌ی محصولات گوگل و مایکروسافت است. کل کنفرانس بیشتر از یک ساعت طول نکشید و عمده‌ی آن هم درباره‌ی آیپد جدید و محصولاتی بود که همراه با آن کاربرد دارند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ۴ محصول مهمی که در این کنفرانس معرفی شدند.

نیو آیپد

ستاره‌ی کنفرانس دیشب، نیو آیپد ارزان‌قیمتی بود که توانایی پشتیبانی از قلم هوشمند اپل (اپل پِنسل) را دارد. قیمت این آیپد در بازار از ۳۲۹ دلار شروع می‌شود ولی ظاهرا به دانش‌آموزان به قیمت ۲۹۹ فروخته می‌شود. بزرگترین دستاورد در این آیپد جدید، توانایی پشتیبانی از قلم هوشمند ۹۹ دلاری اپل است. این قلم هم به دانش‌آموزان و معلم‌ها ۸۹ دلار فروخته می‌شود. قبلا از این قلم فقط می‌شد روی آیپد پرو استفاده کرد.

این آیپد که بازار آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را هدف قرار داده، مجهز به تاچ‌آیدی، دوربین فیس‌تایم HD، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A10 Fusion است. این آیپد هم در نسخه‌‌های Wi-Fi و LTE به بازار می‌آید و ظاهرا باتری آن تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد.

نیوآیپد

مداد شمعی لاجیتک

هرچند که نیوآیپد با اپل پنسل کار می‌کند، ولی اپل پنسل همچنان به صورت جداگانه فروخته می‌شود و در ضمن برای مصرف‌کنندگان عادی قیمت آن کاهش نیافته است. (همان‌طور که گفتیم قیمت آن فقط برای دانش‌آموزان و معلم‌ها ۸۹ دلار است.) در عوض دیشب اپل یک قلم هوشمند دیگر از کمپانی لاجیتک معرفی کرد به نام «مداد شمعی لاجیتک» (Logitech Crayon). قیمت این قلم فقط ۴۹ دلار است.

اپل همچنین می‌گوید که لاجیتک برای نیوآیپد یک کیس ساخته که کانکتور کیبورد هوشمند دارد و قیمت آن هم فقط ۹۹ دلار است. نیوآپد برخلاف آیپد پرو فاقد کانکتورهای کیبورد هوشمند است و بنابراین برای اتصال کیبورد باید حتما از چنین کیس‌هایی استفاده کرد.

مدادرنگی لاجیتک

آپدیت‌های نرم‌افزاری

اپل دیشب آپدیت‌هایی را برای اپلیکیشن‌های مختلفی که به نوعی مربوط به بحث آموزش می‌شوند، معرفی کرد. مثلا نسخه‌ی جدید اپلیکیشن iWork معرفی شد که می‌تواند از اپل پنسل پشتیبانی کند. یا اینکه اپلیکیشن Pages اکنون دارای ابزاری به نام Digital Book Creation شده که به معلم‌ها و دانش‌آموزان اجازه می‌دهد به آسانی با استفاده از دست‌خط خودشان، اضافه کردن عکس‌ یا حتی طراحی، جزوه و کتاب‌هایی درست کنند. اپلکیشن Numbers هم آپدیت شده و اکنون بوسیله‌ی آن به راحتی می‌توان از کلاس‌های آزمایشگاهی گزارش تهیه کرد.

iWork

اپلیکیشن‌ مدیریت کلاس درس

دیشب اپل یک اپلیکیشن کاملا جدید به نام Schoolwork معرفی کرد. بوسیله‌ی این اپلیکیشن، معلم‌ها می‌توانند کلاس درس خود را به صورت دیجیتالی مدیریت کنند. این اپلیکیشن به معلم‌ها اجازه می‌دهد که به صورت دیجیتالی به دانش‌آموزان تکلیف بدهند و پروژه‌های آن‌ها را پیگری کنند. ظاهرا قرار است اپل حجم اکانت‌ iCloud دانش‌آموزان را تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش دهد تا معلم‌ها و دانش‌آموزان بتوانند با خیال راحت از سرویس‌های مختلف این اپلیکیشن استفاده کنند.

schoolwork

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه