همه‌ی آنچه در کنفرانس بتسدا در E3 2018 گذشت

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 2018

کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 2018 به عنوان سومین کنفرانس این رویداد بزرگ صنعت بازی، ساعتی پیش به پایان رسید؛ کنفرانسی که در آن شاهد رونمایی بازی‌های مختلفی بودیم؛ از اکشن‌های اول شخص بزرگ گرفته تا نقش‌آفرینی بزرگ امسال بتسدا و هم‌چنین تعدادی بازی موبایل.

با این حال، بتسدا امسال بیش از هر چیز روی جدیدترین قسمت مجموعه بازی‌های فال‌آوت (Fallout) سرمایه گذاری کرده است و در همین راستا، بخش بزرگی از کنفرانس بتسدا روی بازی Fallout 76 تمرکز داشت.

 

خشم ۲

اگر تریلر رونمایی Rage 2 را دیده باشید، احتمالا موسیقی این تریلر را هم کم و بیش در ذهن دارید. بتسدا برای انتخاب موسیقی تریلر رونمایی Rage 2 سراغ یکی از قطعات Andrew W.K رفته بود و شروع نمایش این بازی در کنفرانس بتسدا هم با حضور شخص Andrew W.K صورت گرفت.

پیش از نمایش بازی، شاهد اجرای موسیقی زنده‌ی آن بودیم و بتسدا نهایتا سراغ نمایش روند بازی Rage 2 رفت. همانطور که انتظار داشتیم، روند بازی Rage 2 شبیه به قسمت قبلی آن طراحی شده و با یک اکشن اول شخص بسیار سریع طرف هستیم. با این تفاوت که برخلاف قسمت قبلی، بازی کاملا محیط باز است و نقشه‌ای بزرگ دارد.

بازی Rage 2

تاریخ عرضه‌ی Rage 2 بهار سال آینده اعلام شده است.

طومارهای باستانی

بتسدا پس از نمایش Rage 2 سراغ دو بازی آنلاین فعلی خود رفت. کارگردان بازی The Elder Scrolls Online روی سن آمد تا کمی از موفقیت بازی‌شان بگوید. تعداد بازی‌کننده‌های The Elder Scrolls Online به یازده میلیون نفر رسیده است. از طرفی، جدیدترین بسته‌ی الحاقی این بازی که Summerset نام دارد هم هفته‌ی پیش عرضه شده و توانسته است نه تنها از سوی منتقدان، بلکه از سوی گیمرها هم بازخورد بسیار خوبی بگیرد.

بازی The Elder Scrolls: Legends

دو محتوای دانلودی جدید برای The Elder Scrolls Online معرفی شد. محتوای دانلودی اول Wolf Hunter نام دارد و به گرگ‌نماها می‌پردازد. محتوای دانلودی دوم هم Black Marsh نام دارد و روی نژاد آرگونیان‌ها تمرکز می‌کند.

بازی کارتی طومارهای باستانی یعنی The Elder Scrolls: Legends هم از نظر ظاهری، کاملا بروزرسانی شده است و سبک و سیاق جدیدی پیدا کرده. بتسدا گفت این بازی که در حال حاضر روی کامپیوتر و موبایل عرضه شده، تا پایان سال به پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ خواهد آمد.

اکشن‌های اول شخص

پس از نمایش طومارهای باستانی، نوبت به اکشن‌های اول شخص بتسدا رسید.

قسمت جدید بازی Doom با نمایش یک تیزر جدید رونمایی شد. این بازی جدید Doom Eternal نام دارد و فقط می‌دانیم که قرار است پای موجودات جهنمی را به زمین باز کند؛ یعنی دقیقا مثل Doom 2 قدیمی. تهیه کننده‌ی Doom Eternal گفت که در مراسم QuakeCon امسال که در تابستان برگزار می‌شود، بازی را نشان خواهند داد و درباره‌ی آن بیشتر صحبت خواهند کرد.

بازی Doom Eternal

یک تیزر هم از بازی آنلاین Quake Champions پخش شد. بتسدا به مناسبت نمایشگاه E3 2018 به مدت یک هفته امکان بازی کردن Quake Champions را به صورت رایگان فراهم خواهد کرد.

محتوای دانلودی جدید بازی Prey خبر بعدی بتسدا بود. یک آپدیت جدید هم که امروز عرضه می‌شود، بازی Prey را به دو بخش جدید New Game Plus و Survival Mode مجهز می‌کند.

بازی Prey

یک بازی فرعی جدید در مجموعه‌ی ولفنشتاین هم به اسم Wolfenstein: Youngblood معرفی شد. این بازی قرار است در دهه‌ی هشتاد میلادی اتفاق بیافتد و قصه‌ی دو دختر دوقلوی شخصیت اصلی ولفنشتاین یعنی بلاسکوویچ را به تصویر بکشد. بازی Wolfenstein: Youngblood سبک و سیاق دهه‌ی هشتادی دارد و می‌توان آن را به صورت آنلاین و دو نفره هم بازی کرد.

بازی Wolfenstein: Youngblood

بتسدا هم‌چنین گفت که دو تجربه‌ی واقعیت مجازی از روی Prey و Wolfenstein ساخته است. در بازی واقعیت مجازی Prey معما حل می‌کنید و در بازی واقعیت مجازی Wolfenstein: Cyberpilot هم ربات‌های نازی‌ها را هک می‌کنید و کنترل‌شان را به دست می‌گیرید.

فال‌آوت ۷۶

نوبت به بزرگترین اتفاق کنفرانس بتسدا رسیده بود. «تاد هاوارد» (Todd Howard) از استودیوی بازی‌سازی Bethesda Game Studios روی سن آمد تا جزییات روند بازی Fallout 76 را مشخص کند.

قبل از صحبت درباره‌ی فال‌آوت ۷۶، تاد هاوارد به شوخی ویدیویی را پخش کرد که نسخه‌هایی از اسکایریم را برای آمازون الکسا، ساعت هوشمند و یخچال‌هایی که صفحه نمایش دارند، معرفی می‌کرد.

با پایان رسیدن شوخی‌های تاد هاوارد، صحبت از فال‌آوت ۷۶ شروع شد. فال‌آوت ۷۶ یک نقش‌آفرینی بزرگ است و صد سال قبل از تمام قسمت‌های دیگر فال‌آوت اتفاق می‌افتد؛ طوری که زمان زیادی از افتادن بمب‌های اتم نگذشته است. بازی از داخل پناهگاه زیرزمینی ۷۶ شروع می‌شود و شخصیت اصلی بازی، برای انجام دادن سه چهار مرحله‌ی بزرگ به بیرون از پناهگاه پا می‌گذارد. تاد هاوارد گفت که نقشه‌ی بازی وسعتی چهار برابر بازی Fallout 4 دارد و می‌توان مثل دیگر قسمت‌های فال‌آوت در بازی گشت و گذار کرد و به انجام دادن کوئست‌ها مشغول شد.

بازی Fallout 76

با این حال، بازی Fallout 76 تفاوتی بزرگ با دیگر بازی‌های این مجموعه دارد: بازی کاملا آنلاین است.

هر انسانی که در فال‌آوت ۷۶ می‌بینید، یک بازی‌کننده‌ی واقعی است. بازی‌کننده‌ها می‌توانند به یکدیگر حمله کنند یا از آن طرف، با همکاری یکدیگر کوئست‌های مختلف بازی را انجام دهند.

به لطف امکانات بزرگ ساخت و ساز فال‌آوت ۷۶ که ظاهرا کمی از فال‌آوت ۴ گسترده‌تر شده، ولی هنوز از نظر ساختاری به همان شکل است، بازی‌کننده‌ها می‌توانند برای خود پایگاه بسازند و در آن مستقر شوند.

بازی Fallout 76

یکی از قابلیت‌های جالب بازی هم امکان انداختن بمب اتم روی هر جای نقشه است. البته پیدا کردن کلیدهای بمب اتم کار ساده‌ای نیست و چند بازی‌کننده باید مدت‌ها تلاش و کلیدهای مختلفی را پیدا کنند تا بتوانند با رمزگشایی، یک بمب اتم روی هر نقطه‌ای از نقشه که می‌خواهند بیاندازند.

فال‌آوت ۷۶ یک نسخه‌ی بتا هم خواهد داشت. عرضه‌ی فال‌آوت ۷۶ برای آبان ماه امسال روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده است.

بازی‌های موبایلی بتسدا

تاد هاوارد از یک بازی موبایل بسیار بزرگ هم رونمایی کرد. بازی جدید The Elder Scrolls: Blades سعی می‌کند روی صفحه‌ی کوچک موبایل، تجربه‌ی نقش‌آفرینی کاملی ارایه دهد. بازی شبیه به قسمت‌های اصلی مجموعه‌ی طومارهای باستانی طراحی شده و با اینکه بسیار ساده‌تر است، ولی امکانات و قابلیت‌های جالبی دارد.

بازی The Elder Scrolls: Blades سه بخش متفاوت دارد. در یک بخش وارد سیاهچال‌ها می‌شوید که هر بار به صورت رندوم ساخته می‌شوند و در آن‌ها مبارزه می‌کنید و آیتم بهتر می‌گیرید. در یک بخش می‌توانید در میدان مبارزات پشت سر هم مبارزه کنید. در بخش سوم بازی هم در شهری بزرگ گشت و گذار می‌کنید و در عین تعامل با افراد مختلف، شهر را هم شخصی‌سازی می‌کنید. می‌توان حتی به شهر دیگر بازی‌کننده‌ها هم سفر کرد.

بازی The Elder Scrolls: Blades

فعلا قرار است The Elder Scrolls: Blades روی موبایل عرضه شود، ولی تاد هاوارد گفت که برنامه دارند این بازی را روی هر پلتفرمی که می‌توانند، از کامپیوتر و کنسول گرفته تا هدست‌های واقعیت مجازی موبایلی و مقوایی، عرضه کنند. بازی The Elder Scrolls: Blades پاییز امسال به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

بازی فال‌آوت شلتر (Fallout Shelter) هم که پیش از این روی موبایل، کامپیوتر و ایکس‌باکس وان عرضه شده بود، از همین امروز روی پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ هم به صورت رایگان قابل دانلود است.

نقش‌آفرینی‌های آینده

کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 2018 نهایتا با نمایش دو بازی آینده‌ی این شرکت به پایان رسید. تاد هاوارد گفت که مشغول ساخت دو نقش‌آفرینی بزرگ و تک نفره هستند. با این حال، ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها این دو بازی را ببینیم. تاد هاوارد به هنگام صحبت از این دو بازی جدید، کم و بیش به این موضوع اشاره کرد که این بازی‌ها، برای نسل بعد در نظر گرفته شده‌اند.

بازی Starfield

اولین نقش‌آفرینی بزرگ بتسدا که معرفی شد، همان «استارفیلد» (Starfield) بود که شایعات زیادی درباره‌اش شنیده بودیم. کارگردان مجموعه بازی‌های فال‌آوت و طومارهای باستانی گفت که استارفیلد، اولین مجموعه‌ی جدیدی است که بتسدا از ۲۵ سال پیش خلق کرده.

بازی The Elder Scrolls VI

بازی بعدی هم که تاد هاوارد از شروع کار روی آن خبر داد، قسمت ششم مجموعه بازی‌های The Elder Scrolls بود.


تریلر  بازی Doom Eternal:

تریلر بازی Wolfenstein Youngblood:

تریلر بازی Fallout 76:

تریلر بازی The Elder Scrolls VI:

تریلر بازی Starfield:

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. abolfazl rahimi

    یعنی بتسدا هرچی آی پی داشت (جز dishonored ) آپدیت کرد نسل جدیدشو معرفی کرد حتی آی پی جدیدم معرفی کرد دیگه چی میخایم! ????

  2. Mahdi64333 Mahdi64333

    خدایا دوم رو!
    مثل اینکه عمو دوم(!) دوباره لباس کلاسیکش رو پوشیده!
    فال اوت هم آخرشه، گرافیک وحشتناک داره و قطعا خیلی حال میده. اینکه آنلاین یا آفلاینن بشه بازی کرد ایده عالی ایه.

  3. Hossein142

    یعنی ساعت ۶ صبح خواب آلوده نشستم کنفرانسو دیدم
    آخرش اشکم دراومد انقدر خوب بود
    یه ساعت داشتم بالا پایین می پریدم
    از doom و elder scrolls 6 و starfield و دیگه من نمی دونم باید چیکار کنم

  4. Bigby

    اقای میرزایی حتما باید پادکست هم بزارید داسه این کنفرانس ها خیلی خوب بودن.

  5. Bigby

    بتسدا همینکه دیدم تاد هاوارد اومد رو سن فهمیدم starfield رو میخواییم ببینیم ولی اصلا انتظار الدر اسکرول رو نداشتم.

  6. MH

    Todd گفت Solo هم داره Fallout حالا
    online که عالیه ، من نمیدونم چرا اینا اینقدر خوبن. … . . . . . ..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه