کنکورد دوباره پرواز می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جت «کنکورد» یکی از تنها دو جت فراصوت مسافربری است که مردم عادی توانایی سوار شدن به آن را داشته‌اند. اخیرا گروهی به دنبال زنده کردن این هواپیمای قدیمی افتاده است.

قرار است عده‌ای به‌صورت کاملا خودجوش، کنکوردی بخرند و آن را به پرواز در بیاورند.

این گروه جدید که «کلوب کنکورد» نام گرفته، متشکل از خلبان‌های قدیمی کنکورد است؛ کسانی که تا به امروز هم این هواپیما را زنده نگه داشته‌اند. بر اساس گزارشی که خبرگزاری «تلگراف» داده است، این گروه توانسته پشتوانه‌ی مالی کافی برای راه اندازی یک برنامه‌ی نمایشی کنکورد در لندن را به‌دست آورد.

هواپیمای کنکورد که توسط شرکت فرانسوی آئروسپاسیال (Aérospatiale) ساخته شده، در سال ۲۰۰۳ و پس از ۲۷ سال پرواز به کنار گذاشته شد. دلایل توقف پرواز‌های کنکورد هم تنها تصادف‌اش در سال ۲۰۰۰ اعلام شده است. شرکت ایرباس هم پس از مدتی از انجام تعمیرات کنکورد سر باز زد و این هواپیما کاملا بازنشسته شد. در حال حاضر تنها می‌توان تعدادی از این هواپیماها را در چند فرودگاه انلگستان و فرانسه پیدا کرد.

کلوب کنکورد گفته است که می‌خواهد دو عدد از کنکوردهایی که در فرودگاه پاریس است را بخرد. یکی از این هواپیماها برای نمایش در کنار چرخ و فلک London Eye قرار داده خواهد شد. بازدیدکننده‌ها با پرداخت ۱۶ پوند می‌توانند این هواپیما را ببینند و هم‌چنین غذاهایی که تنها روی این هواپیما سرو می‌شده است را بخورند.

Concorde_2

هواپیما دومی هم قرار است تعمیر شود و دوباره به پرواز در بیاید. «پاول جیمز» مدیر کلوب کنکورد است. او گفته که اگر برنامه‌ها  بدون مشکل پیش روند، تا سال ۲۰۱۷ نمایش کنکورد در لندن را به راه خواهند انداخت. تا سال ۲۰۱۹ هم کنکورد دوم را به هوا می‌فرستند.

هواپیمایی‌های بریتیش ایرویز و ایرفرانس گفته‌اند که نمی‌خواهند پروازهای کنکورد را ادامه دهند. در نتیجه اگر این پروازها راه بیافتند، احتمالا سوار شدن به آن‌ها ملزم به خرید بلیت‌های گران‌قیمتی خواهد بود.

در حال حاضر تعداد زیادی کنکورد آماده به پرواز وجود دارد. برای همین هم ایده‌ی کلوب کنکورد اصلا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

منب: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar میلاد ج س

    با سلام و تشکر بابت وبسایت قوی و اطلاعات بروز شما…
    بنظر میرسد در رابطه با برکناری هواپیمای کنکورد از ناوگان هوایی و مسافربری دلایل قانع کننده تری وجود داشته باشد.با بررسی سانحه ی اولین و آخرین سقوط کنکورد، ردپای خطوط هوایی Continental به وضوح یافت میشود.گفته ها از قطعه ای با جنس تیتانیوم و جدا شده از هواپیمای قبلی حکایت دارد…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه