کوالکام یک تراشه اختصاصی برای ساعت هوشمند کودکان معرفی کرد

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

روز گذشته، کوالکام سه تراشه جدید به نام‌های اسنپ‌دراگون ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲ معرفی کرد که تراشه‌های پایین‌رده و میان‌رده محسوب می‌شوند. علاوه بر این، کوالکام یک تراشه دیگر را هم برای گجت‌های پوشیدنی به نام اسنپ‌دراگون «ور» (Wear) ۲۵۰۰ را هم معرفی کرد که البته یک فرق اساسی با دیگر تراشه‌های مشابه دارد.

کوالکام امید زیادی به این بازار دارد و به همین خاطر یک تراشه‌ی اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند کودکان معرفی کرده است.

برخلاف تراشه اسنپ‌دراگون ور ۲۱۰۰ که بسیاری از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS از آن بهره می‌برند، این تراشه‌ی جدید بازار کودکان را هدف گرفته است. در حال حاضر، بیش از ۱۰ مدل از ساعت‌های هوشمند مختص کودکان مجهز به تراشه ور ۲۱۰۰ هستند و به نظر می‌رسد کوالکام امید زیادی به این بازار دارد و به همین خاطر یک تراشه‌ی اختصاصی برای آن معرفی کرده است. بنا به اعلام این کمپانی آمریکایی، این تراشه علاوه بر افزایش ۱۴ درصدی عمر باتری، سرعت ارتباط بلوتوث را افزایش می‌دهد و همچنین از ۴G LTE هم پشتیبانی می‌کند. در ضمن برای جذب والدین، این تراشه از سیستم‌های مکان‌یابی دقیق‌تری بهره می‌برد که به والدین اجازه می‌دهد موقعیت دقیق فرزندشان را ردیابی کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کوالکام برای اینکه هزینه‌های سازندگان چنین ساعت‌هایی را کاهش دهد، یک نسخه جدید از اندروید که مبتنی بر نسخه ۸.۰ اوریو است، در حافظه‌ی ۵۱۲ مگابایتی تراشه تعبیه کرده است. تعدادی از سرویس‌های گوگل در این نسخه تعبیه شده که مناسب کودکان هستند. افرادی که خواهان گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر این تراشه هستند، باید تا اوایل ۲۰۱۹ صبر کنند، زیرا ارائه‌ی این تراشه از اواخر تابستان آغاز می‌شود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه