کوالکام نخستین آنتن mmWave 5G مختص گوشی‌های هوشمند را معرفی کرد

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

برای اینکه گوشی‌های هوشمند بتوانند از شبکه‌های ۵G بهره ببرند، باید موارد زیادی فراهم شود. از توافق بر سر استانداردهای جدید و توسعه‌ی مودم‌های جدید گرفته تا سخت‌افزارهای جدید برای برج‌های مخابراتی. اما کوالکام با معرفی ماژول‌ آنتن QTM052 mmWave یکی از مهم‌ترین موانع این موضوع را از سر راه برداشته است. این نخستین آنتنی است که می‌تواند طیف‌های مختلف شبکه‌های پرسرعت را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد.

این یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از تکنولوژی‌ها و شبکه‌های مربوط به ۵G یکسان نیستند. کوالکام در کنگره جهانی موبایل در سال جاری نشان داد که کاربران با بهره‌گیری از شبکه‌های ۵G با پهنای باند پایین می‌توانند سرعت بالایی را تجربه کنند، اما از طریق شبکه mmWave می‌توان راحت‌تر به این هدف دست پیدا کرد.

کوالکام

با این حال، برای اینکه بتوانیم از این شبکه بهره ببریم، به سخت‌افزارهای مربوط به mmWave نیاز داریم که ساخت آن‌ها کار چندان ساده‌ای به حساب نمی‌آید. با وجود اینکه شبکه mmWave سرعت زیادی را به ارمغان می‌آورد، اما وسعت کمتری را پوشش می‌دهد و از طرف دیگر، سیگنال‌های این شبکه به دلیل وجود موانع ساده‌ای مانند دیوارها یا حتی دست کاربران قطع می‌شود.

اما کوالکام ادعا می‌کند که آنتن QTM052 راه‌حل این مشکل است. این ماژول حاوی ۴ آنتن است که به کمک الگوریتم‌های کوالکام می‌توانند به نزدیک‌ترین برج ۵G متصل شوند. آنتن QTM052 که تقریبا هم‌اندازه‌ی یک سکه است، به سازندگان اجازه می‌دهد که آن را در حاشیه‌ی گوشی تعبیه کنند. مودم X50 5G هم که کوالکام آن را مدتی پیش معرفی کرد، از ۴ ماژول آنتن پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توان ۱۶ آنتن را در گوشی تعبیه کرد تا کاربران با خیال راحت و بدون نگرانی از قطعی سیگنال، از ارتباط ۵G بهره‌مند شوند.

آنتن 5G

اگر عملکرد این راهکار همانند وعده‌های کوالکام باشد، پس چنین تکنولوژی‌ای یک راه‌حل بسیار هوشمندانه محسوب می‌شود و می‌تواند راه را برای توسعه‌ی گجت‌های مبتنی بر شبکه‌های mmWave 5G هموار کند. در ضمن بنا به گفته‌ی این شرکت، اولین گوشی‌های مجهز به آنتن‌های QTM052 در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند و امیدواریم تا آن زمان حداقل بخشی از شبکه‌های ۵G راه‌اندازی شده باشند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه