کوالکام ناگزیر دست به اخراج کارمندانش می‌زند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیر یا زود باید این خبر را می‌شنیدیم… وبسایت The Information گزارش داده که کوالکام، بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپست‌های موبایل دنیا قصد دارد بیش از ۱۰ درصد از ۳۰ هزار کارمند خود را اخراج کند.

وبسایت معتبر The Information خبر داده که به دنبال کاهش شدید سود شرکت کوالکام، این شرکت آمریکایی دست به اخراج بخشی از کارمندانش خواهد زد.

انتظار می‌رود که کوالکام فردا و همزمان با اعلام گزارش مالی سه‌ماهه قبلی، این خبر را اعلام کند. کوالکام که در سه‌ماهه منتهی به آوریل با کاهش شدید ۴۵ درصدی در میزان سودش مواجه شد، از سوی شرکت تایوانی مدیاتک و دیگر شرکت‌های چینی که در حوزه تولید چیپست‌های ارزان موبایل فعال هستند، تحت فشار قرار دارد. یکی از افراد آگاه به The Information خبر داده که احتمالا کوالکام بیشتر بخش‌های تحقیق و توسعه خود را به کشورهای با هزینه کمتر مانند هند منتقل کند. پیشبینی می‌شود که این سیاست می‌تواند به کاهش ضررهای کوالکام منتهی شود.

کوالکام در ماه آوریل پیشبینی کرده بود که به دنبال کناررفتن یکی از مشتری‌های مهمش، با کاهش درآمد و سهم در سه‌ماهه سوم سال مواجه خواهد شد. مشتری مهم کوالکام شرکت کره‌ای سامسونگ است که تصمیم گرفت پس از سال‌ها از چیپست‌های اختصاصی خود به جای چیپست‌های سری اسنپ‌دراگون در پرچمدار جدیدش، گلکسی S6 استفاده کند. گفته می‌شود که این سیاست در تولید گلکسی نوت ۵ نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

جداشدن گروه سرمایه‌گذاری Jana Partners از کسب و کار پر سود چیپست کوالکام و تحقیقات اتحادیه اروپا مرتبط با رقابت ناعادلانه که ممکن است به جریمه بزرگی برای این شرکت منتهی شود از موارد مهم دیگری هستند که کوالکام را تحت فشار قرار داده‌اند.

منبع: Reuters

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه