کوالکام ۷۷۴ میلیون دلار در تایوان جریمه شد

۲۰ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام 774 میلیون دلار در تایوان جریمه شد
کمیسیون عدالت تجاری تایوان، کوالکام را به دلیل سواستفاده کردن این شرکت از انحصاری که در بازار گوشی‌های موبایل دارد، ۷۷۴ میلیون دلار جریمه کرد.

کمیسیون عدالت تجاری تایوان، کوالکام را به دلیل سواستفاده کردن این شرکت از انحصاری که در بازار گوشی‌های موبایل دارد، ۷۷۴ میلیون دلار جریمه کرد. تراشه‌های ساخت کوالکام به طور گسترده در تولید گوشی‌های هوشمند به کار برده می شوند. این شرکت در حال حاضر بخش اعظم بازار تراشه‌های مربوط به CDMA، WCDMA یا همان ۳G و LTE را اختیار دارد. کمیسیون عدالت تجاری تایوان این کمپانی را متهم کرده است که از صدور مجوز برای استفاده از تکنولوژی‌هایش طفره می‌رود. این کمیسیون همچنین به این شرکت دستور داده تا سالانه دو بار گزارشی را در مورد مذاکراتش با سایر شرکت‌های این حوزه ارائه دهد.

کوالکام علاوه بر این با اپل و کمیسیون عدالت تجاری امریکا هم درگیر پرونده‌های مشابهی است. اپل ادعا می‌کند این شرکت از پرداخت ۱ میلیارد دلار بدهی خود سر باز زده است. اپل همچنین مدعی است این شرکت از صدور مجوز برای پتنت‌های ضروری استاندارش به شیوه‌ای عادلانه، منطقی و بدون تبعیض خودداری می‌کند. کمیسیون عدالت تجاری امریکا می‌گوید توافق کوالکام با اپل برای تبدیل شدن به تنها تامین‌کننده‌ی مودم‌های آیفون در ازای دریافت حق امتیاز کمتر از این شرکت، خلاف قوانین این کشور است.

کوالکام پیش از این در کره‌ی جنوبی با ۸۵۴ میلیون دلار و در چین با ۹۷۵ میلیون دلار جریمه روبرو شده بود و حتی ممکن است پس از فرو نشستن تمام این دعواهای حقوقی با جریمه‌های بیشتری هم روبرو شود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    سلام
    میشه یکمی بیشتر توضیح بدین یعنی چی؟
    یعنی باید به شرکتهای دیگه لایسنس خودش رو بفروشه تا اونا سود کنن به جای خودش؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه