رئیس هیئت مدیره ال‌جی درگذشت

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کو بن مو ال‌جی

«کو بٌن مو» (Koo Bon-Moo) رئیس هیئت مدیره ال‌جی در سن ۷۳ سالگی درگذشت. او نقش کلیدی در بزرگ کردن ال‌جی در عرصه جهانی کمک زیادی داشت. کو بن مو پس از یک سال مبارزه با بیماری مغز سرانجام دار فانی را وداع گفت.

کو بن مو به مدت ۲۳ سال رئیس هیئت مدیره چهارمین شرکت خوشه‌ای بزرگ دنیا یعنی ال‌جی بود. شرکت خوشه‌ای یا کنگولمرا (Conglomerate Company) اصطلاحا به شرکت‌هایی گفته می‌شود که ترکیبی از چند کسب و کار مختلف هستند و بخش‌های مختلف این گروه زیر نظر یک شرکت مادر فعالیت می‌کنند. کو بن مو به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های ال‌جی شناخته می‌شود که توانست نقش مهمی در تبدیل ال‌جی از یک تولیدکننده محلی و فروشنده محصولات ارزان‌قیمت به قطب فناوری و فروشگاه بزرگ در جهان ایفا کند.

به گزارش بلومبرگ، فروش ال‌جی در طول ۲۳ سال فعالیت او  ۵ برابر شد؛ به طوری که فروش این شرکت کره‌ای در سال ۱۹۹۴ میلادی ۳۰ تریلیون دلار گزارش شد و در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۱۴۸ تریلیون دلار رسید. کو‌ بن‌مو کار خود را از سال ۱۹۷۵ به عنوان مدیر الجی کمیکال (LG Chem) آغاز کرد. ال‌جی کمیکال شرکت صنایع شیمیایی کره‌ای است که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات شیمیایی کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود. کو بن مو در سال ۱۹۹۵به عنوان رییس هیئت مدیره ال‌جی انتخاب شد.

گفته می‌شود پس از فوت کو بن مو، پسر ۴۰ ساله او به عنوان رئیس هیئت مدیره بعدی ال‌جی انتخاب می‌شود. ال‌جی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که کو بن مو و خانواده‌ی او خواستند، مراسم خاکسپاری ساده و در سکوت برگزار می‌شود. ما تصمیم گرفتیم که این مراسم بصورت عمومی برگزار نشود.»

منبع: BloomBerg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد آ

    والا با تی وی هایی که ساخت ارزشش خیلی از بعضی اقایونی که دارن فقط اکسیژن

    مملکت رو استفاده میکنن بهتره……

  2. Avatar سید محمد

    خــدا بیامـرز تلویزیــون های قشنگـی میسـاخـت .دستـش درد نکنـه . روحش شاد

  3. Avatar محمد

    خدا بیمرزه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه