گزارش جامع از نمایشگاه گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان

۱۸ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

تقریبا از ۱۰ سال پیش تا کنون، شرکت بزرگ و صاحب‌نام تایوانی گیگابایت در سالن اصلی نمایشگاه کامپیوتکس غرفه‌ای ندارد و تمامی محصولات جدید خود را در یک نمایشگاه در طبقه ۳۶ ساختمان پیشرفته تایپه ۱۰۱ به نمایش می‌گذارد. ما هم طی مدت برگذاری نمایشگاه کامپیوتکس این فرصت را پیدا کردیم که طی دو روز در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم و از نزدیک با جدیدترین، قوی‌ترین و حرفه‌ای ترین محصولات این شرکت آشنا شویم.

اولین موردی که به محض ورود به این نمایشگاه با آن مواجه شدیم یک مجسمه نسبتا بزرگ از یک ربات بال‌دار بود که نماد برند Aorus گیگابایت محسوب می‌شود و نشان از این داشت که گیگابایت تاکید زیادی روی ارائه محصولات مخصوص بازی این سری دارد. این نمایشگاه به دو بخش سخت‌افزار و ابزارها تقسیم می‌شد. در بخش سخت‌افزار تعدادی کیس ماد شده وجود داشت که توسط بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مادکننده‌های دنیا ساخته شده بودند. جذابترین آن‌ها هم کیسی شبیه به یک روبات قدیمی بود که یک موجود فضایی در مغز آن قرار داشت. در این قسمت از نمایشگاه تمامی مادربردهای جدید و حرفه‌ای گیگابایت مجهز به چیپ‌ست X299 به نمایش درآمده بود. سه سیستم اسمبل شده با مادربردهای مدل X299 Aorus Gaming 9 و X299 Aorus Gaming 7 در این قسمت وجود داشت که به قابلیت‌های این مادربردها اشاره داشت. امکاناتی از جمله خروجی تصویر HDMI 2.0 با کیفیت تصویر بسیار بالاتر از خروجی‌های معمول HDMI 1.4 و قابلیت Game Radar که در حین بازی محل ایجاد صدا را روی یک رادار به‌صورت ۳۶۰ درجه‌ای نمایش می‌داد. قابلیت جالب این ویژگی این بود که می‌شد آن را روی تبلت یا موبایل هم مشاهده کرد. مادربرد مدل Gaming 9 قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های جدید اینتل تحت عنوان Optane را دارد که به عنوان کش جداگانه برای سیستم ایفای نقش کرده و به میزان قابل توجهی عملکرد کل سیستم را سریع‌تر می‌کند. همچنین از طریق یک رابط، می‌توان کنترل و مدیریت حافظه‌های SSD در حالت Raid را از چیپ‌ست به CPU منتقل کرد که سرعت عملکرد آن‌ها را تا حدود ۴ برابر افزایش می‌دهد.

در قسمت دیگری نرم افزار RGB Fusion و امکانات آن به نمایش درآمده بود. از طریق این نرم‌افزار اختصاصی گیگابایت می‌توان به راحتی تمامی LEDهای موجود روی مادربردهای جدید این شرکت را کنترل کرد و ظاهر جذاب و متفاوتی به کیس کامپیوتر داد. در این نرم‌افزار چند سیستم نورپردازی از پیش تعیین‌شده وجود دارد و یک قسمت پیشرفته که می‌توان از طریق آن نحوه نورپردازی، زمانبندی و ترتیب حرکت نور بین فضاهای مادربرد مانند سوکت پردازنده، اسلات‌های کارت گرافیک و رم، هیت سینک‌های روی چیپ‌ست و فن‌ها را به‌صورت دلخواه تعیین کرد. کارت‌های شبکه پیشرفته و کامپیوترهای کوچک سری Brix هم در این قسمت قرار گرفته بودند.

دربخش دیگری که به ابزارهای سری Aorus اختصاص داشت تعدادی لپ‌تاپ مخصوص بازی و مالتی‌مدیا به چشم می‌خورد. از کالاهای جالب در این قسمت می‌توان به یک کیبورد کاملا ضدآب اشاره کرد که آن را در یک آکواریوم و زیر جریان آب قرار داده بودند تا مشخص شود این کیبورد در بدترین شرایط هم واقعا ضدآب است. تعدادی کالا با شعار Team Up, Fight Up در این قسمت از نمایشگاه بود شامل مادربرد، کارت گرافیک، لوازم جانبی، کوله پشتی و کلاه گیگابایت از سری Aorus می‌شد و به نوعی با این تجهیزات، همه چیز برای بازی کردن کاملا حرفه‌ای آماده است.

در مجموع محصولاتی که گیگابایت در این نمایشگاه اختصاصی خود در معرض دید عموم قرار داده بود، اکثرا کالاهای حرفه‌ای بودند که برای کاربری‌های خاصی طراحی شده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسد واقعا نیاز بود که این کالاها در فضایی دور از سالن اصلی شلوغ نمایشگاه کامپیوتکس نمایش داده شوند تا بتوان به‌صورت دقیق‌تر و با جزئیات کامل‌تر راجع به آن‌ها اطلاعات کسب کرد. گیگابایت همچنان به فلسفه همیشگی خود پایبند است و بیشتری تاکید را روی عملکرد، کارایی، کیفیت و دوام محصولاتش دارد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه