گزارش غرفه ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایپه

۱۸ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

شرکت تایوانی ایسوس در نمایشگاه امسال کامپیوتکس پرقدرت حاضر شد و گستره وسیعی از کالاها برای انواع کاربری‌ها را در معرض دید عموم گذاشت. با اینکه این شرکت همزمان با برگزاری این نمایشگاه، طی دو کنفرانس خبری با عنوان‌های The Edge of Beyond و Join The Republic اصلی‌ترین کالاهای امسال خود را معرفی و رونمایی کرده بود، اما همچنان در غرفه خود کالاهای جذاب و جدید دیگری هم برای نمایش داشت. در بخش ROG انواع و اقسام محصولات مخصوص بازی از مادربرد، کارت گرافیک و کیس‌های آماده گرفته تا لپ‌تاپ، مانیتور و لوازم جانبی وجود داشت. بخشی هم برای بازی‌های واقعیت مجازی با عینک HTC Vive و سیستم‌های قدرتمند ایسوس در نظر گرفته شده بود که قسمت شلوغی از غرفه بود. بعد از معرفی لپ‌تاپ جدید مخصوص بازی مدل Zephyrus در کنفرانس خبری Join The Republic، از روز دوم نمایشگاه این محصول هم در غرفه در دسترس بود و بسیاری از کاربران و رسانه‌ها آن را به عنوان یک کالای داغ و دسته‌اول مورد بررسی قرار می‌دادند. این محصول تاکنون باریک‌ترین لپ‌تاپ معرفی شده در دنیا مجهز به پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1080 است که تنها ۱۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. طراحی بدنه این لپ‌تاپ به گونه‌‌ای است که با باز کردن در آن، لایه زیرین لپ‌تاپ از بدنه کمی فاصله می‌گیرد. به این ترتیب یک شکاف سرتاسری برای جریان هوا ایجاد می‌شود و روند تهویه هوا را تا ۳۲ درصد بهبود می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های جذاب Zephyrus می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی با تکنولوژی Nvidia G-Sync اشاره کرد.

در بخش دیگری از غرفه ایسوس که به کالاهای غیر گیمینگ اختصاص داشت، تنوع بسیار خوبی از محصولات به چشم می‌خورد. در مرکز توجه آلترابوک‌های سری ذنبوک قرار داشتند که مدل‌های ZenBook  ۳ Deluxe، ZenBook Flip S و ZenBook Pro از جمله مهمترین آن‌ها بودند. مدل ZenBook 3 Deluxe از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل نسل قبلی خود یعنی ZenBook 3 داشت، با این تفاوت که در پیکره‌بندی آن از سخت‌افزارهای بروز و قوی‌تری استفاده شده و آن را به یک آلترابوک عالی با ظاهری بسیار شیک و جذاب و در عین حال قدرتمند تبدیل کرده است. مدل ZenBook Flip S هم شباهت‌های بسیاری با ZenBook 3 Deluxe دارد با این تفاوت که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای صفحه نمایش آن، دستگاه را از یک آلترابوک به یک تبلت تبدیل می‌کند.

تعدادی موبایل هم در غرفه ایسوس به نمایش درآمده بود که البته تمامی آن‌ها قبلا معرفی شده بودند اما شاید فرصت کار از نزدیک با آن‌ها فراهم نشده بود. گوشی موبایل مدل Zenfone AR در این بین، مهمترین مدل محسوب می‌شد و نظر اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود. این گوشی قابلیت AR یا همان واقعیت افزوده را دارد و می‌تواند برخی المان‌ها را به محیط واقعی اضافه کند. این ویژگی توسط دو دوربین اصلی و چند سنسور فاصله سنج در کنار یک پردازشگر قدرتمند صورت می‌گیرد و در حال حاضر تعداد گوشی‌های مجهز به این قابلیت از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. روبات ZenBoo ایسوس که سال گذشته معرفی شده بود هم در این غرفه حضور داشت. این روبات قابلیت گرفتن برخی دستورهای خاص و نشان دادن عکس العمل‌های حرکتی و صوتی به آن‌ها را دارد.

از دیگر کالاهای جذاب ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس می‌توان به مانیتور حرفه‌ای مدل ProArt اشاره کرد که اولین مانیتور ۳۲ اینچی ۴K HDR با قابلیت‌های Direct-LED، Wide Color Gamut و تاندربولت ۳ در دنیا به شمار می‌رود. این مانیتور از کیفیت و تراکم پیکسلی بسیار بالایی برخوردار است و ظاهر بسیار جذابی هم دارد. این محصول برای دفاتر کار حرفه‌ای یک گزینه عالی محسوب می‌شود. یک مانیتور مخصوص بازی مدل ROG Swift PG35VQ هم در بخش ROG نمایش داده شده که پنل ۳۵ اینچ از نوع خمیده با دقت تصویر UWQHD 3440 x 1440 پیکسل دارد. این مانیتور غول‌پیکر ۲۰۰ هرتزی مجهز به تکنولوژی‌های Quantum Dot و Nvidia G-Sync است و علاوه بر چراغ LED که زیر پایه آن وجود دارد، یک لوگوی بزرگ LED ROG با قابلیت RGB هم پشت آن تعبیه شده که ظاهر آن را کاملا منحصر به فرد کرده است.

قطعات سخت‌افزاری جدید و کاملا حرفه‌ای هم در غرفه ایسوس به نمایش گذاشته شده بود که مادربردهای سری X299 از جمله Prime X299-Deluxe و مادربرد AMD مدل Crosshair VI Extreme با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های مرکزی سری Ryzen از جمله جذابترین آن‌ها بودند. در این بخش یک کارت توسعه مدل Hyper M.2 X16 Card نمایش داده شده بود که امکان اتصال تا چهار حافظه M.2 با استانداردهای ۲۲۴۲، ۲۲۶۰، ۲۲۸۰ و ۲۲۱۱۰ داشت. نقطه قوت این کارت رابط اتصال PCI Express 3.0 16x آن است که در اصل باید آن را در یکی از اسلات‌های مخصوص کارت گرافیک روی مادربرد قرار داد. به این ترتیب سرعت انتقال اطلاعات با این کارت به شکل خیره‌کننده‌ای بالا خواهد رفت و با چنین محصولی می‌توان استاندارد سرعت را در حافظه‌ها جابجا کرد. کالاهای دیگری از جمله مودم، دوربین تحت شبکه، ویدئو پرژکتور، تبلت، مینی PC، کامپیوتر All-In-One و لوازم جانبی هم در غرفه ایسوس وجود داشت.

در مجموع ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس امسال با دست پر آمده بود و می‌شد با نگاهی حرفه‌ای‌تر، ساعت‌ها در غرفه این شرکت گشت زد و با جدیدترین و قوی‌ترین کالاهای معرفی شده آشنا شد.

بیشتر بخوانید: ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۷

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه