گلکسی فولد رسما معرفی شد؛ نخستین گوشی تاشو سامسونگ

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی فولد

سامسونگ که ماه‌ها قبل مدل اولیه گوشی تاشو خود را نمایش داده بود، در ابتدای مراسم رونمای از گلگسی اس ۱۰، مدل نهایی این گوشی را معرفی کرد. این گوشی تاشو که گلکسی فولد نام دارد، از نمایشگر انعطاف‌پذیر ۷.۳ اینچی بهره می‌برد. این گوشی از تاریخ ۲۶ آوریل با قیمت پایه ۱۹۸۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. در ضمن طبق اعلام سامسونگ، کاربران از بین مدل‌های مبتنی بر LTE و ۵G می‌توانند مدل موردنظر خود را انتخاب کنند.

نمایشگر اصلی دارای رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ است و پس از تا شدن، یک نمایشگر ۴.۶ اینچی با رزولوشن ۸۴۰ در ۱۹۶۰ انجام وظیفه می‌کند. سامسونگ برای این گوشی ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مبتنی بر تکنولوژی UFS 3.0 در کنار یک تراشه ۷ نانومتری و ۱۲ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. سامسونگ حتی موفق شده از دو باتری جداگانه برای این گوشی استفاده کند که روی هم رفته ظرفیت ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی ارائه می‌کنند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم گلکسی فولد از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

گلکسی فولد

این گوشی روی هم رفته از ۶ دوربین بهره می‌برد.سه تا از دوربین‌ها در پشت، یک دوربین در جلو و دو دوربین در داخل تعبیه شده است.این یعنی فارغ از نحوه‌ی گرفتن این گوشی، کاربران می‌توانند عکس موردنظر خود را ثبت کنند.حسگر اثر انگشت هم در لبه‌ی کناری قرار دارد. دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای دیافراگم متغیر، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید است.در بالای نمایشگر انعطاف‌پذیر، دوربین سلفی دوگانه قرار دارد که از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق بهره می‌برد.بعد از بسته شدن گوشی هم، کاربران به یک دوربین سلفی مگاپیکسلی دسترسی دارند.

همچنین گلکسی فولد برای تا شدن از مکانیزم بسیار با دوامی بهره می‌برد و کاربران بدون هیچگونه نگرانی می‌توانند این گوشی را صدها هزار بار باز و بسته کنند. این گوشی به لطف بهینه‌سازی نرم‌افزاری سامسونگ، به‌راحتی قادر به اجرای همزمان سه اپلیکیشن است. اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ، مایکروسافت آفیس و یوتیوب برای این گوشی بهینه‌سازی شده‌اند. همچنین سامسونگ از طریق همکاری با گوگل، در تلاش است اندروید را به‌طور کامل برای این نمایشگر انعطاف‌پذیر بهینه‌سازی کند. گلکسی فولد در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، سبز و آبی روانه‌ی بازار می‌شود.در ادامه می‌توانید تیزر رسمی سامسونگ برای معرفی گلکسی فولد را تماشا کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. مهیار

    جالبه.من خودم آیفون بازم ولی اگه نوت همین بیاد من به شخصه خریدارم

  2. فرهاد

    کاشکی فقط سامسونگ از گذشته درس گرفته باشد. هیج وقت یک شرکت نمی‌تواند بیاد چندتا قطع جدید را سرهم کند و منتظر یک محصول انقلابی باشد. همان قدر که سخت افزار مهم ، نرم افزار و رابطه ‌ی کاربری هم مهم .
    اکر سامسونگ واقعا ترکونده باشد، باید به غیر از این که یک پلتفرم مخصوص برای این گوشی طراحی کرده باشد، باید تا حد ممکن اپ‌هام را باز طراحی کرده باشد یا حداقل پلتفرم های مورد نیاز برای توسعه‌ دهنده اماده کرده باشد و تشویقشون کند تا برای این دستگاه برنامه‌هاشون به روز رسانی کنند. مثلا گوگل بیاد گوگل مپش مطابق با یک گوشی تاشو و دو صفحه‌ نمایش گر به روز رسانی کنند یا در مدت یک سال اینده بکند. ( برای این کار حداقل باید در موثع مراسم دوتا شرکت می‌امدند در مورد به روز رسانی اپ هاشون و این تغییرات باید چطور باشد ، حرف می‌زنند تا چراغی باشد برای سایرین) که اینطور نبود ، خوب اگر سامسونگ تا این حد نترکونده باشد و متوسط باشد (چیزی که همیشه بوده تا حالا) فقط یک تغییر روی ظاهر اندروید انجام داده و کل جزئیات برای بهترین بودن فراموش کرده و در بدترین حالتم این که سامسونگ باز عجله کرده باشد و وقت کافی برای ساختن یک رابطه‌ی کاربری صرف نکرده باشد و نهایت تنها تبدیل به یک تامین کننده قطعات می شود برای شرکت‌های دیگه که این موضوع را بهتر انجام می‌دهند مثل اپل

  3. جاسم

    دهان اپل و اپلی ها برای سال ها بسته خواهد ماند.با این که قیمتش بالا هست اما ارزششو داره . یک فبلت کارامد و عالی که هم از نظر ظاهری و هم مشخصات فنی تو دنیا حرف اول رو میزنه . حالا ببینیم که رقیبان سامسونگ برای مقابله با این غول چه برنامه ای خواهند داشت.

    1. حسین

      فقط محافط صفحه برای داخش نداره
      ای کاش نوکیا مورف به نتیجه میرسید اون واقعا ساخته میشد میترکوند

  4. علی

    نوع آوری بسیار جالب
    متاسفانه هنوز از نزدیک گوشی را ندیدم که بتونم دقیق در موردش صحبت کنم
    جالبه که شهاب فقط مسخره کرده و منتظر محصول هواوی هست !!!!؟؟؟؟

    1. shahabmp

      خیالت راحت اگه هواوی هم همچین چیز بی کاربرد و زشتی معرفی کنه اونم با قیمت ۲۰۰۰ دلار، اونم مسخره میکنم!!

  5. shahabmp

    قطرش در حالت بسته ۲ سانتی میشه نه؟!!! قطرش از نوکیا ۶۶۰۰ هم بیشتره 😀 واقعا خیلی زشته!! قطر خیلی زیاد، نمایشگر بیرونی خیلی کوچیک به نسبت بدنه! بریدگی بسیار زشت بخش داخلی که با وجود حاشیه نه چندان کم نمایشگر واقعا دلیلی برای وجودش نیست. قیمت فضایی!!!!! تازه جالبه که اصلا کسی به این فکر نکرده که شما اگه بخواید یه فیلم توی نمایشگر بزرگ این گوشی ببینید ( که البته تو تبلیغات کلی روش مانور دادن) نسبت به یه گوشی ۶ اینچی با نسبت ۱۸:۹ در ابعاد کوچکتری فیلم پخش میشه به خاطر نسبت تصویر نمایشگرش 😀 😀 😀
    تنها نکته جالبش مکانیزم بسته شدنش بود که کامل دو لایه روی هم قرار میگرفت و البته حالت اسپلیت اسکرین ۳ برنامه ایش، که البته اونم طبق اعلام خود سامسونگ، فقط ۳ تا برنامه براش بهینه شدن! به غیر از این به نظر من هیچ نکته جالبی توش وجود نداشت. باید ببینیم هواوی چی میخواد معرفی کنه تو بارسلون از این که آبی گرم نشد!

    1. میلاد

      دوتا باتری گذاشته تازه شده ۴۳۸۰ میلی آمپر ساعت بعد باتری میت بیست پرو ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعته!باتریش واس این صفحه به این بزرگی ضعیفه! کلا هووای از سامسونگ بهتر داره کار میکنه !

  6. ///mahdispd

    سامسونگ بازم ترکونده
    ولی ایکاش سنسور اثرانگشتش مثل اس۱۰پلاس داخل نمایشگر بود
    در ضمن این سنسور ضربان قلبش کو؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه