گلکسی نوت ۱۰ و آیفون ۱۱ پیشرو بودن هواوی را اثبات می‌کنند

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
هواوی

اپل و سامسونگ طی سال‌های متمادی پیشرو صنعت گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. این دو شرکت مسئول برخی از بزرگ‌ترین ترندهای این حوزه هستند و در نهایت برای روند کلی نوآوری در حدود یک دهه گذشته نقش مهمی ایفا کرده‌اند. اما حالا، این دو شرکت با رقیب قدری به نام هواوی مواجه شده‌اند که از همه لحاظ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

همین چند سال قبل، پرچم‌داران هواوی هیچ شباهتی به پرچم‌داران فعلی این شرکت نداشتند. بسیاری از کاربران و کارشناسان از این گوشی‌ها صرفا به‌عنوان نمونه‌های کپی ارزان‌قیمت محصولات اپل یا سامسونگ یاد می‌کردند. اما با معرفی هواوی P20 پرو در اوایل ۲۰۱۸، هواوی نشان داد که برای حضور مؤثر در بازار پرچم‌داران بسیار جدی است.

از آن زمان، هواوی توانسته به پیشرو برخی از حوزه‌های صنعت گوشی‌های هوشمند بدل شود. این شرکت برای انواع سلیقه‌ها و بودجه‌ها گوشی‌های متنوعی روانه‌ی بازار می‌کند. در این میان، قصد داریم بگوییم که هم گلکسی نوت ۱۰ و هم آیفون ۱۱ شاید بهترین مثال‌ها برای اثبات قدرت فزاینده هواوی در این بازار باشند.

دوربین‌های بیشتر برای رقابت با هواوی

اگرچه دوربین دوگانه به لطف عرضه ال‌جی G5 و آیفون ۷ پلاس از سال ۲۰۱۶ مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت، ولی می‌توان گفت که بعد از معرفی گلکسی نوت ۸ در اواسط ۲۰۱۷، این چینش به محبوبیت بیشتری رسید. اما فقط چند ماه بعد، دوربین دوگانه دیگر قابلیت جذابی محسوب نمی‌شد.

در مارس ۲۰۱۸، هواوی P20 پرو معرفی شد که اولین گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه محسوب می‌شود. این پرچم‌دار خیلی سریع مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفت و سامسونگ هم در یک واکنش عجولانه، تصمیم گرفت اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه یعنی گلکسی A9 را روانه‌ی بازار کند که البته دوربین آن اصلا حرفی برای گفتن ندارد؛ در نهایت سامسونگ برای گلکسی اس ۱۰ خود به بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه بسنده کرد. حالا، سامسونگ قصد دارد برای مدل بزرگ‌تر گلکسی نوت ۱۰ از دوربین چهارگانه استفاده کند که بخشی از این موضوع به رقابت بین این دو شرکت برمی‌گردد.

البته باید اذعان کنیم که سخت‌افزار دوربین گوشی‌های سامسونگ در هر صورت دیر یا زود به همین سمت حرکت می‌کردند. اما اشتیاق هواوی برای نوآوری رقابت بین شرکت‌ها را داغ‌تر کرده و در نهایت کاربران هم از مزایای این رقابت‌ها بهره می‌برند. برای ثابت کردن تاثیر هواوی، می‌توانیم به آیفون ۱۱ هم اشاره کنیم.

اگرچه اپل گجت‌های فوق‌العاده‌ای را روانه‌ی بازار کرده، ولی در مورد بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند. این کمپانی تا حد ممکن از طراحی‌ها و قابلیت‌های موجود استفاده می‌کند اما حالا یک سال بعد از اقدام هواوی، این کمپانی آمریکایی هم تصمیم گرفته برای آیفون‌های رده‌بالا یک دوربین جدید به ماژول مربوطه اضافه کند.

بهره‌گیری از حالت شب دوربین

هواوی

حالت شب یا Night Mode هم یکی دیگر از ترندهایی است که هواوی با معرفی P20 پرو آن را آغاز کرد. این کمپانی قبلا برای بهبود کیفیت عکس در محیط‌های کم‌نور، از سنسور سیاه‌وسفید برای ثبت جزییات بیشتر استفاده می‌کرد اما قابلیت نرم‌افزاری حالت شب امکانات جذاب‌تری را برای این گوشی‌ها به ارمغان آورد. بار دیگر باید بگوییم که این تکنولوژی دیر یا زود توسط دیگر شرکت‌ها ارائه می‌شد اما این هواوی بود که در اوایل ۲۰۱۸ برای نخستین بار آن را عملی کرد و بار دیگر پیشرو بودن خود را ثابت کرد.

قابلیت Night Sight گوگل ۸ ماه بعد معرفی شد و سامسونگ همچنان در حال تلاش برای عرضه رقیب مناسبی برای این ویژگی است. در این میان، متأسفانه اپل هنوز چنین قابلیتی را معرفی نکرده است ولی ظاهرا همراه با آیفون ۱۱ از این مشخصه پرده‌برداری می‌شود؛ ۱۸ ماه بعد از معرفی آن توسط هواوی.

هواوی سال گذشته ماژول مربع شکل آیفون ۱۱ را به کار گرفت

هواوی مطمئنا مخترع ماژول مربع شکل دوربین محسوب نمی‌شود اما اولین شرکت مهمی بود که دوربین سه‌گانه را در چنین ماژولی تعبیه کرد. این کمپانی هیچ‌وقت دلیل این کار را توضیح نداد ولی با توجه به استقبال آیفون ۱۱ وپیکسل ۴، ظاهرا این نوع چینش برای کیفیت عکس‌برداری تأثیر بسزایی دارد.

هواوی

برخی از کاربران اپل و گوگل را به کپی‌برداری از هواوی متهم کرده‌اند ولی چنین اظهارنظری اصلا هوشمندانه نیست. اگر هرکدام از این شرکت‌ها قصد کپی‌برداری داشتند، می‌توانستند از ایده‌های جذاب‌تری استفاده کنند. در این میان گوگل که از دوربین واحد به سمت دوربین چندگانه حرکت می‌کند، دست بسیار بازتری برای طراحی ماژول داشته است. اپل هم از طرفی دیگر می‌توانست سه دوربین را به‌صورت عمودی تعبیه کند و با این کار هیچ بحث و جدلی هم به راه نمی‌افتاد. با وجود حق انتخاب‌های گسترده، این دو شرکت تصمیم گرفتند مانند هواوی از ماژول مربعی استفاده کنند.

اپل و گوگل هم احتمالا در مورد این تصمیم خود اطلاعات زیادی ارائه نخواهند داد ولی به‌طور قطع چنین ترکیبی می‌تواند کیفیت عکس‌های ثبت شده را بهبود ببخشد. همین موضوع نشان می‌دهد که تصمیم هواوی در سال گذشته هوشمندانه بوده است.

پرسرعت‌تر شدن شارژ

هواوی طی دو سال گذشته برای بهبود عمر باتری گجت‌های خود تا حد زیادی تلاش کرده و در زمینه‌ی فناوری شارژ سریع پیشرفت‌های خوبی داشته است. اکتبر گذشته این شرکت شارژر ۴۰ واتی را معرفی کرد و اخیرا از شارژر ۵۵ واتی پرده‌برداری کرده است. البته در زمینه‌ی سرعت شارژ، شرکت‌های چینی عملکرد خیلی خوبی دارند و سامسونگ و اپل هم به ناچار برای اینکه از قافله عقب نیفتند باید در این زمینه بهبودهایی را عملی کنند.

هواوی

وضعیت گوشی‌های فعلی سامسونگ در زمینه سرعت شارژ اصلا فوق‌العاده نیست ولی حداقل قابل قبول محسوب می‌شوند. جدیدترین پرچم‌دار این شرکت مبتنی بر شارژ ۱۵ واتی است که البته به‌زودی در این زمینه ارتقاهای قابل توجهی صورت می‌گیرد. طبق گزارش‌های منتشر شده، گلکسی نوت ۱۰ از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

در همین حین، وضعیت گوشی‌های اپل برای این موضوع خجالت‌آور است. این شرکت گوشی‌هایی به گرانی ۱۴۴۹ دلار را همراه با شارژر ۵ واتی به فروش می‌رساند. خوشبختانه بعد از سال‌ها اعتراض کاربران آیفون، گفته می‌شود خانواده آیفون ۱۱ همراه با شارژر ۱۸ واتی عرضه خواهند شد که برای این موضوع هم نمی‌توان نقش هواوی را کتمان کرد.

هواوی برای اولین بار شارژ معکوس را معرفی کرد

هواوی

یکی دیگر از نوآوری‌های هواوی که خیلی سریع به بسیاری از پرچم‌داران راه پیدا کرد، قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است. گوشی‌های مبتنی بر قابلیت، اساسا می‌توانند به‌عنوان پد شارژ بی‌سیم برای دیگر گجت‌های سازگار با این تکنولوژی انجام وظیفه کنند و این قابلیت برای اولین بار همراه با میت ۲۰ پرو معرفی شد. سامسونگ خیلی زود چنین مشخصه‌ای را برای پرچم‌داران خود معرفی کرد و ظاهرا آیفون‌های جدید هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

تأثیرگذاری هواوی برای رنگ‌های گرادیان گلکسی نوت ۱۰

در صنعت گوشی‌های هوشمند، عمدتا شاهد گجت‌های مبتنی بر رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و طلایی هستیم. به‌خصوص برای گوشی‌های پرچم‌دار چنین چیزی بیشتر دیده می‌شود و البته اگر شرکت مذکور بخواهد برای جذب جوانان کمی ریسک کند، رنگ‌هایی مانند قرمز و آبی را هم در نظر می‌گیرد. برای مدت‌ها جریان از همین قرار بود تا اینکه هواوی برای این موضوع هوای تازه‌ای را به ارمغان آورد.

هواوی

برای P20 پرو، هواوی رنگ گرادیان موسوم به گرگ‌ومیش را معرفی کرد که خیلی سریع مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. همین محبوبیت باعث شد که شرکت‌هایی مانند شیائومی، برای انواع و اقسام گوشی‌های خود از چنین ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنند. اما حالا طبق جدیدترین رندرهایی که از گلکسی نوت ۱۰ منتشر شده، بدنه این گوشی هم از رنگ‌های گرادیان بهره می‌برد و شباهت زیادی به بدنه هواوی P30 پرو دارد.

البته به‌خوبی می‌دانیم که صرف بهره‌گیری از رنگ‌های گرادیان، به معنای کپی‌برداری از هواوی نیست. اما حرف ما این است که چنین رنگی مانند دیگر نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم، از جمله مواردی هستند که هواوی در شهرت و محبوبیت آن‌ها نقش مهمی داشته و حالا باقی شرکت‌ها هم دنباله‌رو این ویژگی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید گوشی به این نکات توجه کنید

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar Amir

    من بیشتر از چند ساله فقط هواوی دارم و تاحالا هیچ مشکلی با این مارک نداشتم الان میخوام p30pro بگیرم و ببینم ابر تراشه داخلش و پردازنده چقدر متفاوت با s10 این کارو با بازیا مختلف انجام میدم ولی بازم از هر نظر هواوی هم از نظر قیمت خوبه هم سیستم.
    سایت عالی دارین ممنون.

  2. Avatar 007

    وقتی فضای رقابتی برای همه شرکتها ایجاد بشه قطعا شرکتهای نوظهور با خلاقیت فراوان عرصه‌رو به غولهای اون بخش تنگ میکنن یا حداقل مجبورشون میکنن که با سرعت بیشتری تکنولوژی‌رو ارائه کنن. به طور مثال اوپو و شیائومی دارن باقی شرکتهارو مجبور میکنن تا یکی از بهترین تغییرها (دوربین سلفی زیر نمایشگر) در گجتهای موبایل به واقعیت تبدیل بشه و تبعا بزرگترها به ناچار باید واکنش نشون بدن.
    تو ایران خودمون هم مثلا صنعت خوردرو سازی دست دو تا شرکت هست … 🙂

  3. Avatar Matin.kh

    اقا چرا وقتی از یه چیزی اطلاع ندارید در موردش نظر میدید.سامسونگ از رنگ گرادیانی استفاده نکرده این یه پنل خاصه به نام magic silver که تحت تاثیر زاویه و تابش نور رنگش عوض میشه در حالی که رنگ اصلی نقره ایه.برای s10هم این رنگ عرضه شده.

    منبع ice universe

    1. Avatar Matin.kh

      منظور از این رندر هم نمایش رنگ هاییه که پنل می تونه تولید کنه منظور این نیست که رنگ پنل پشتی این شکلیه

  4. Avatar farhad

    با اینکه باید به بهبود کیفیت بسیار زیاد گوشی های اندرورید از جمله هوایی اقرار کنم.
    اما موضوع های زیاد هست . همیشه اول بودن برای یک کار صرفا مارکتی نباید توجه کرد. الان هوایی پول زیاد برای تبلیغات خرج کرد و تا این اب و تاپ تبلیغات نیفتد نمی‌شود درست داوریش کرد.

  5. Avatar mm

    چطور وقتی هواوی همچین کاری می کنه(هرچند کوچک) اسمشو کپی کاری میزارید ولی برای سامسونگ اپل همچین چیزی نیست حتی یادم همین سایت وقتی هواوی از ناچ استفاده کرد مقاله نوشتید کپی بی شرمانه

  6. Avatar علی 2511

    مطلب بسیار مفیدی بود

    برای مثال آیفون تن اس ،در جعبه اش شارژر ۵ واتی تعبیه شده که باتری کم ظرفیتش رو در زمان ۳ ساعت شارژ میکنه ! واقعا شرم آوره

    اما هواوی پی سی پرو در جعبه اش شارژر ۴۰ واتی هست که باتری عظیم ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی رو در سی دقیقه ۷۸ درصد شارژ میکنه.

    یه زمان میگفتن برای شکست آیفون باید دروبینش رو شکست داد

    اما الان باید اقرارکرد که این غول پردازش هیچ حرفی در زمینه ی عملکرد دوربین و باتری نداره و با برچسب قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلاری اش باید با بازار هایی مثل ایران و چین و هند خداحافظی کنه.

    من ۷ ساله آیفون دارم و واقعا اقرار میکنم به این ها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه