مقایسه دو پرچمدار نسبتا ارزان؛ گلکسی S10E در مقابل آیفون XR

۲ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سامسونگ شب گذشته در کنار گوشی ۸۹۹ دلاری گلکسی اس ۱۰ و گوشی ۹۹۹ دلاری گلکسی اس ۱۰ پلاس، یک نسخه دیگر از گلکسی اس ۱۰ معرفی کرد که قیمت کمتری دارد و نام آن گلکسی S10E است. عرضه چنین گوشی از طرف سامسونگ، اتفاق عجیبی نیست مخصوصا اینکه رقیب دیرینه سامسونگ، یعنی شرکت اپل، سال گذشته در کنار دو پرچمدار خود، گوشی آیفون XR را هم عرضه کرد که قیمت کمتری داشت. عرضه آیفون XR، سامسونگ را هم به این وا داشته تا پرچمداری اقتصادی‌تر تولید کند.

هر دو گوشی گلکسی S10E و آیفون XR با قیمت پایه ۷۴۹ دلار عرضه می‌شوند. پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس ۹ با قیمت پایه ۷۲۰ دلار عرضه شده بود و حالا این افزایش ۲۹ دلاری در قیمت مدل پایه گلکسی اس ۱۰، موضوعی اتفاقی نیست و بیشتر حاکی از تلاش سامسونگ برای رقابت با اپل دارد. از نظر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری، دو گوشی گلکسی S10E و آیفون XR، شباهت‌های بسیار زیادی به برادران پرچمدار خود دارند با این تفاوت که هر دو شرکت سامسونگ و اپل، مجبور شده‌اند از برخی ویژگی‌ها بزنند تا این گوشی‌ها را با قیمت ارزان‌تری روانه بازار کنند. اما این ویژگی‌های حذف شده، برای بسیاری از کاربران احتمالا آنقدری اهمیت ندارند که قید این گوشی‌ها را بزنند.

گلکسی S10E هنوز برای بررسی در اختیار وبسایت‌های تکنولوژی قرار نگرفته و حتی این گوشی عرضه نشده و نمی‌توان در مورد آن با قطعیت نظر داد. اما اگر صرفا مشخصات سخت‌افزاری برای شما مهم است، بگذارید همین حالا بگوییم که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، گوشی گلکسی S10E خرید بهتری نسبت به آیفون XR به نظر می‌رسد. شاید بتوان گفت با این وضعیت تنها فاکتور تعیین کننده، سیستم عامل مورد نظر شماست که اندروید را ترجیح می‌دهید یا iOS.

گلکسی S10E با اندروید پای و رابط کاربری One UI عرضه خواهد شد. در طرف دیگر، آیفون XR با iOS 12 عرضه شده است. اگر می‌خواهید از آیفون به سراغ گلکسی S10E بروید، کار سختی برای یادگیری رابط کاربری One UI ندارید و در طرف دیگر اگر به دنیای آیفون وارد می‌شوید نیز بسیار ساده‌تر iOS را خواهید شناخت.

اما جدا از سیستم عامل، همانطور که در جدول بالا می‌بینید، دو گوشی گلکسی S10E و آیفون XR، از پردازنده مشابه پرچمداران گران قیمت بهره می‌برند و از نظر سرعت و عملکرد، در بهترین حالت قرار دارند. در عوض برای کاهش قیمت، سامسونگ و اپل ترجیح داده‌اند از نمایشگر‌های کوچک‌تر با رزولوشن کمتر استفاده کنند. شما درباره مقایسه این دو گوشی چه فکر می‌کنید و اگر می‌خواستید یکی از این دو را انتخاب کنید، سراغ کدام می‌رفتید؟

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. محمد

    سیتم عامل اندروید اصلا قابل مقایسه با iOS نیست.هم از نظر راحتی در کاربرد هم از نظر سرعت. محدودیت هایی که واسه آیفون گذاشته شده بیشتر برای امنیت اطلاعات هستش. هرچند با سرعت اینترنت خوبمون دیگه واقعا محدودیت حساب نمیشن.

    1. سینا

      سامسونگ با محیط کار بری one ul واقعا بهتر از اپل هست

  2. Rock

    واقعا شما ها دارید ایفونو با سامسونگ مقایسه میکنید.مثل مقایسه ی ماشین هیوندا با پورش میمونه????????????.

  3. امید

    البته وقتی صحبت از IP میشه قضیه کاملاً به استانداردها برمیگرده. هر کدوم از اون عددها نشوندهنده اینه که ذرات جامد و سیال حداکثر با چه اندازه ای میتونن در مدت زمان مشخص به دستگاه نفوذ کنن و البته بالاترین حدش هم تا اونجاییکه من تو جدول استاندارد دیدم IP68 هستش. حالا اینکه بعد تست این دوتا گوشی، مال اپل بهتر جواب بده فقط یه معنی داره، سامسونگ تو اعلان مشخصات دروغ گفته. البته بحث واتر رسیست هم هست که کلا جداست. اینکه وقتی آب واردش شد، تا چقدر مقاومت میکنه و یا حتی بعد از خشک شدن اون قطرات دستگاه میتونه به کارش ادامه بده یا نه.
    در هر صورت انتخاب من اندرویده، اصلی‌ترین دلیلم هم محدودیتهایی هست که اپل روی گوشیهاش گذاشته. من واقعاً دوست دارم وقتی یه فایل از اینترنت دانلود میکنم بتونم تو گوشیم بازش کنم، نه اینکه حتماً لازم باشه اول بفرستمش رو یه کامپیوتر، بعد با آیتیونز برش گردونم رو گوشیم دوباره، و حالا اجراش کنم.
    از نظر من گوشی‌های اپل اصلاً برای مصارف حرفه ای و بیزینسی مناسب نیستند.
    در حقیقت همینکه تو ایران هستیم خیلی از امکانات اندروید رومون بسته شده، و در مورد امکانات محدود ios هم که اصلاً اینجا وجود نداره.

  4. یونس ذکایی

    من هم در جوابتون باید بگم حرفاتون تقریباً درسته بجز چند مورد:
    ۱. صفحه نمایش S10E از نوع آمولد و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس است ولی آیفون از نوع LCD است و حتی رزولوشنش هم HD است، عجیب است که چشم شما قادر به درک تفاوت بین این دو تا نیست.
    ۲.این استاندارد مقاومت در برابر آب قبلاً تست و تایید شده و نیست مقاومت S10E اصلا از آیفون XR کمتر باشه، زیرا در غیر اینصورت حتماً گوشی به صورت ناقص ساخته شده و باید به کارخانه برگشت داده بشه.
    ۳.خودتون اشاره کردید که زیبایی یه چیز سلیقه‌ایه ولی وقتی باز خودتون گفتید نباید تا وقتی عرضه نشده، درباره‌ش تصمیم گرفت، پس از کجا مطمئنید آیفون خوش دست تره؟! به علاوه که S10E هم سبک‌وزن تره و هم مثل آیفون لنز دوربینش از بدنه‌اش نزده بیرون.
    ۴.در مورد دوربین هم دیگه هر بچه‌ای می‌دونه که دو دوربین از یک دوربین به نسبت خیلی بهتر عمل می‌کنه. بعلاوه اینکه از فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و HDR هم پشتیبانی می‌کنه
    ۵.نظر شخصی هم ربطی نداره به این که در واقعیت باتری کدوم یک عملکرد بهتری خواهد داشت؛ بعلاوه اینکه سامسونگ از شارژ سریع و حتی معکوس هم پشتیبانی می‌کنه که اپل در این زمینه متاسفانه حرفی برای گفتن نداره
    پس بهتره که خودتون هم زود قضاوت نکنید و صبر کنید تا دو گوشی با هم مقایسه تخصصی بشن

  5. مهرداد

    سلام
    به نظرم گلکسی بهتره هم صفحه نمایش بهتر هم جک هدفون داره و سبک تره ، دوربین بهتر ، رم‌ میخوره،طراحی جذاب تر،باطری بهتر،سرعت یو اس بی تایپ سی قطعا بالاتره و به نظرم تو ایران قیمتش از آیفون کمتر باشه البته سامسنگ ۱۲۸ با قیمت یه آیفون ۶۴ خریداری میشه به اینم باید توجه کرد
    در جواب کاربر عارف باید بگم که
    ۱.اون چیزی که شما شنیدین در مورد رزولوشن و تراکم پیکسلی هست اینجا نوع صفحه نمایش فرق میکنه ال سی دی در مقابل امولد سامسنگ قععا کم میاره حتی اگه صفحه نمیاش آیفون ایکس آر با آیفون ایکس مقایسه بشه باز کم میاره تازه اینجا که رزولوشن آیفون کمتره و تراکم کمتری داره.
    ۲.واقعا گلگسی خوش دست تره هم از صفحه نمایش گرفته هم طراحی و از آیفون ایکس آر ضخامت کمتری هم داره و کوچکتر از این آیفنه ولی خب بازم سلیقه ای هست.
    ۳.در مورد باطری اولا که فقط اجرای برنامه ها نیست خیلی موارد نقش داره مثلا صفحه نمایش که صفحه نمایش آیفون بزرگتره خب مصرف بالاتری داره ولی باز نمیشه با قطعیت گفت چون نوع صفحه نمایشا فرق دارن در مور روان بودنم دیگه مثل قبل نیست اندروید خیلی بهینه تر شده و میشه گفت ios خیلی روان تر نیست مثبا یه موردی که توی روان بودن تاثیر داره رزولویشنه که اپل همیشه پاییتره پس نمیشه هیچی قطعی گفت لاطری کدوم بهتره معمولا در یه سطح هستن.
    ۴.در ضمینه دوربین درسته نمیشه نظر داد هنوز ولی سامسنگ همیشه تو این ضمینه خوب عمل کرده بهتر نباشه بدتر نیست و تفاوت چندانی ندارن.

  6. عارف

    اول از همه بگم من خودم سامسونگ دارم و بخاطر محدودیت های ios اپل نگرفتم
    اما در جواب کاربر امیرحسین باید بگم، اکثریت حرفاتون درسته بجز چند مورد!
    ۱.طبق چیزی که متوجه شدن کیفیت صفحه رو از یه جایی بالاتر دیگه چشم ما تشخیص نمیده و تفاوت کیفیت صفحه آیفون و گلکسی زیاد مشخص نیست
    ۲.در زمینه دوربین تا وقتی گوشی رسما عرضه نشه نمیشه نظر داد و باید عکس هاشو دید و با عدد و رقم قضاوت ممکن نیست همونطور که بسیاری از اوقات آیفون با پیکسل پایین تر عکسای بهتر و طبیعی تری عرضه کرده!
    ۳. مقاومت در برابر آب هم که هنوز آماری درباره ش نیست و حتی اگه باشه هم تا وقتی عرضه و توسط چند سایت معتبر آزمایش نشه نمیشه نظر داد!
    ۴.در رابطه با دوربین سلفی هم همون نظر دوربین پشت رو دارم
    ۵. اگه از نظر منطقی نگاه کنیم گلکسی به هیچ وجه از آیفون خوش دست تر و زیباتر نیست! (البته در رابطه با زیبایی کاملا سلیقه اییه)
    ۶.باتری دو گوشی ۱۵۰ تا فقط اختلاف دارن که همگی میدونیم ios نرم افزار هارو سبک تر اجرا میکنه و شخصا فکر میکنم در زمینه باتری اپل بهتر عمل کنه!

  7. امیرحسین

    بی شک سامسونگ حالا چرا به خاطر اینکه کیفیت صفحه نمایش بهتره دوم اینکه طراحیش به روز تره سوم اینکه دوربین اصلی بهتره چهارم اینکه مقاومت آب بیشتره پنجم اینکه دوربین سلفی بهتره ششم اینکه جک هدفون داره ششم اینکه رم میخوره هفتم اینکه سبک تره هشتم اینکه خوش دست تره نهم اینکه باتریش بهتره و احتمالا سرعت شارژشم بیشتره اگه نکته ای از قلم انداختم بفرمایید

    1. احمد

      قیمت پایه ۱۰ای برای حافظه ۱۲۸ هست ولی برای ۱۰آر برای ۶۴ گیگ.

      1. علیرضا خردمند

        دقیقا درسته.
        خیلی هم سبک تره و ناچ مانند باند فرودگاه هیتروی لندن هم نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه