گلکسی S7 با تراشه‌های مدیاتک هم عرضه خواهد شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اطلاعات جدید در پایگاه داده‌ی برنامه‌ی Geekbench نشان می‌دهد که قرار است گوشی سامسونگ گلکسی S7 با تراشه‌های مدیاتک هلیو X20 و X25 هم تولید شود.

در حال حاضر گوشی گلکسی S7 در دو مدل با تراشه‌های Snapdragon 820 و Exynos 8890 برای مناطق مختلف جهان عرضه شده است. اما اطلاعات جدید در پایگاه داده‌ی نرم‌افزار Geekbench نشان می‌دهد که قرار است دو مدل دیگر از این گوشی با تراشه‌های ۱۰ هسته‌ای مدیاتک Helio X20 و X25 هم روانه‌ی بازار شوند. احتمالا این دو مدل (که با کد SM-G930W8 مشخص شده‌اند)، مخصوص بازار کانادا خواهند بود. البته ممکن است این اطلاعات مربوط به مدل دیگری از گلکسی S7، مثل گلکسی S7 Neo باشند.

Samsung_Galaxy_S7_Helio_02

بر طبق اطلاعات منتشر شده، مدلی که از تراشه‌ی Helio X20 استفاده می‌کند، سه گیگابایت رم دارد و مدلی که به Helio X25 مجهز شده، چهار گیگابایت رم دارد. لازم به ذکر است که هر دو تراشه‌ی Helio X20 و Helio X25، مشخصات یکسانی دارند و تنها تفاوت‌شان، در فرکانس پردازنده‌ی مرکزی است. طبق اطلاعات منتشر شده در پایگاه داده‌ی Geekbench، قدرت پردازش Helio X25 مشابه با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ بوده و مدل Helio X20، کمی از این دو ضعیف‌تر است.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی‌ای در رابطه با این دو گوشی منتشر نشده است.

منبع: Primate Labs Inc

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar حميد

    این سامسونگ تو تامین تراشه برای گوشی خودش هم مونده و دست به دامن همه شرکت ها شده تا براش تراشه بسازن . هنوز تو کف اختلاف فاحش بین پردازنده اگزینوس با اسنپ دراگون بودیم که مدیا تک هم وارد شد چه شود این S7 .

    1. Avatar Ali S

      شما برو اخبار دیجکالا رو بخون و ببین که چطور اگزینوس اسنپدراگن رو خورد
      سامسونگ یک شرکت خودکفا در ساخت تراشه هست
      اپل خودشو جمع کنه که سامسونگ براش تراشه و رم رو میسازه

  2. Avatar بابک ملک زاده

    فرشاد عزیز نظر شما محترم
    ولی شما تبلت Galaxy Note 8.0 من رو چی میگی که نمیتونم بهش یدونه اندروید کیت کت ۴.۴ رو بزنم
    تازه سامسونگ گفته بود که این تبلت و نوت ۱۰ اینچ رو فراموش نکرده و واسش اپدیت نرم افزاری ۴.۴ رو خواهد فرستاد پس کو؟
    اپل هر چی هم باشه بهتر از سامسونگ هست این تبلت یه تجربه خیلی بد برای من بود واقعا
    این دفعه حتما یدونه SE میخرم و از شر این تبلت لعنتی خلاص میشم!

    1. Avatar Ali S

      هههههههه تبلت ۴ سال پیش سامسونگ
      برو یه اس۵ بخر با اندروید مارشمالو حال کن

  3. Avatar Farshad

    چخبره یه گوشی میخواد بده دسته مردم ۴ نوع سخت افزار روش گذاشته ! پردازنده ۱۰ هسته ای !!!!!!! آیفون با ۲ هسته تو تست سرعت S7 رو خورد خخخخخ… خیلی خندم میگیره کلا سامسونگ برند خنده داریه آدمو سرگرم میکنه سال دیگه یه گوشی میزنه۲۰ هسته ای که بازم از آیفون ۲ هسته ای جا میمونه ???

    1. Avatar نرگس صمیمی

      آیفون یک فکری به حال هنگ و باگ و باتری افتضاحش بکنه…برترین گوشی جهان در سال ۲۰۱۵ به مشتری ارزش قائل میشه و انتخاب رو براش هدیه میده…نه اون آیفون که ۸۸ دلار پول بیشتر بابت ظرفیت حافظه از مشتری بی فکر میگیره…آیفون هیچ حرفی برای گفتن نداشته و نخواهد داشت

      1. Avatar Farshad

        آیفون و هنگ ؟؟ برو مقایسه سرعت s7 edge و ۶s pluse رو ببین بعد بیا نظر بده چند ثانیه که چی بگم ۴۰ ثانیه دیر تر کارو تموم کرد برنامه های باز رو هم دوباره ریلود میکرد خخخخخ برو همون سامونگ رو بخر شما …

      2. Avatar نرگس صمیمی

        نه پس اخباری که یک ماه برای گندکاری اپل بود و دنیا رو تکون داد دروغ بوده یا شما تو خواب بودی…اون کلیپ هم فقط و فقط از سمت اپل بوده و با خطای انسانی و دست کاری همراه بوده…چرا با جی ۵ مقایسه نکردن؟
        چون اپل میدونه جایگاهش فقط بوسیله ی سامسونگ به خطر افتاده…برین نظر بزرگان فناوری رو درباره ی اس ۷ بخونین که همگیشون گفتن برترین موبایل تاریخ…مثل پارسال سامسونگ برترین گوشی ساز دنیا خواهد شد…شما هم برو اپل بخر اگه بودجه خرید سامسونگ رو نداری…

      3. Avatar كيوان

        منظورت از گند کاری یکی دو تا باگ جزیی که هیچ کاربر ی در حالت عادی کار کردن با آیفون متوجه اون نشده بود رو میگی ( مثلا تاریخ رو برگردونه به ۵٠ سال پیش که اونم بلافاصله با یک آپدیت حل شد ) البته قبول دارم که برای برند معتبری مثل اپل اگر یک نفر هم در دنیا یک باگ تو گوشیش باشه گند کاری محسوب میشه و همه صداشون در میاد چون که برند مهمیه . اما تا حالا دیدی جایی بگن که سامسونگ فلان باگ رو داره ؟ نه . چون که اصلا مهم نیست . در ضمن اون کلیپ هم برای یک کانال یوتیوب بسیار معتبر و پر بازدید هستش و همه گوشی های مهم بازار رو با همین تست با هم مقا یسه کرده ولی چون که S7 خیلی زایع شده تو سایت دیجیکالا هم گذاشتن .

      4. Avatar محمد

        شما برو گند کاریا ی ios حال کن
        اون از آپدیت ۹.۲ اینم از مشکلات نرم افزاری ورژن ۹.۳

    2. Avatar فرشاد

      من که سامسونگی نیستم کلا طرفدار برند خاصی نیستم چون هیچکدوم مال بابام نیست! ولی هروقت آیفون تونست با اون دوتا هسته اش رزولوشن خیره کننده S7 و حتی S6 را پردازش کنه و تو سرعت کم نیاره یا ۴ گیگ رم را با اون دوتا هسته اش کنترل کنه، اونوقت یه کمپین تشکیل میدیم و درخواست میکنیم که تولیدکنندگان چیپست دیگه هسته ها را زیاد نکنن! منتها سالهاست اپل امکانات سخت افزاریو از کاربراش گرفته و دل اونها رو به روون بودنش خوش کرده. یادتون نره که تا قبل از آیفون ۶s ، اپل حتی حاضر نمیشد یه دوربین درست حسابی با مگاپیکسل بالا رو گوشیاش بذاره و برا اینکه کاربراش احساس ضعف نکنن سعی میکرد با پردازشهای نرم افزاری کیفیت عکسو به ظاهر خوب کنه البته وقتی بیننده عکسو زوم میکرد تازه متوجه میشد چه رکبی خورده! یا قبل ۶ plus و ۶s plus به خاطر همین رزولوشن کمی که تو صفحاتش استفاده میکرد حاضر نمیشد اندازه صفحه نمایشو بزرگ کنه ( آخه اونجوری رزولوشن پایین خودشو نشون میداد و تابلو میشد!) و برا اینکه این قضیه رو لاپوشانی کنه الکی جا انداخت بین همه که به نظر اپل بهترین اندازه برای یه گوشی موبایل ۴ اینچیه ! یا حافظه ۱۶ گیگ با رم ۱ دست ملت میدادکه بعد یه مدت عملا طرف به چه کنم چه کنم میفتاد( ولی طرف مجبور بود خودشو راضی کنه که عوضش آیفون داره و روونه!). حالا تکنولوژی گوشی های اندرویدی به جایی رسیده که نه تنها بسیار روونن بلکه بدون گول زدن مشتری امکانات سخت افزاری عالی ارائه میدن. اونهم با هزینه ای به مراتب کمتر و آزادی بیشتر در عملکرد ( طرف یه بلوتوث نمیتونست بکنه فقط به خاطر امنیتش!) یا حتی ارتقای سخت افزاری ( مثلا امکان افزودن حافظه جانبی با هزینه ناچیز در برخی گوشی های روز). از ضد آب و ضد ضربه بودن و سایر قابلیت ها فاکتور میگیریم. حالا شما همچنان برید کلی پول بدید و پیش همه کلاس بذارید که گوشیم آیفونه و مثلا ۱۰ ثانیه سریعتر. ایشالا که ازون ۱۰ ثانیه وقتتون تو زندگی استفاده مفید کنید ! ولی یه چیزو بدونید. اگر اینطور جا نیفتاده بود که آیفون گرونه و کلاس داره، نمیگم همه ولی نصف بیشتر کاربراش حتی سرااغش نمیرفتن که ببینن چند ثانیه روونتره!

      1. Avatar رضا چراغی

        کاملا موافقم 🙂

      2. Avatar pejman

        چی شد یکی حرف حساب زد بعد از سالیان سال

    3. Avatar shahin

      فرشید به سامسونگ ربطی نداره این گوگل هستش با سیستم عامل خودش تا الان نتونسته یک پارچه کنه برای همین شرکت هایی مثل سامسونگ مجبورن رم چند گیگ و تراشه های چند هسته آی استفاده کنه تا بتونه سرعت و لگ ها رو کم کنه

      حالا اپل هم بخواد با سیستم عامل اندروید گوشی بسازه اونم مجبوره هسته و رم رو چند برابر کنه سیستم عامل ios یک پارچه هستش برای همین مثل گوشی های اندروید خبری از هنگ و کندی توش نیست در نتیجه احتیاج به رم و cpu چند هسته آی نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه