گلکسی S7 و S7 Edge ضدآب هستند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا پیش از این لحظه اخبار متنوعی از منابع غیررسمی درباره‌ی ویژگی ضدآب بودن گوشی‌های جدید سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge منتشر می‌شد. اما حالا که تنها حدود دو هفته به رونمایی این گوشی‌ها باقی مانده، اخباری از یک منبع رسمی درز پیدا کرده که ضدآب بودن این گوشی‌ها را تایید می‌کند.

اطلاعات موجود در پایگاه Zauba که سایت رسمی واردات و صادرات هند است، لیستی از قطعاتی که برای گلکسی S7 با اسم رسمی SM-G930F تهیه می‌کند را منتشر کرده است. این لیست نشان می‌دهد که خروجی میکروفون و سیم‌کارت این دستگاه به صورت ضدآب طراحی شده است.

gsmarena_002

در اطلاعات منتشره مشخص نیست که عبارت‌های HRM و Octa به چه معنایی استفاده شده‌اند اما هرچه باشد، به کلمه‌ی کلیدی «ضدآب» (Waterproof) اشاره دارند.

مدتی می‌شد که سامسونگ روی قابلیت ضدآب بودن گوشی‌هایش کار می‌کرد و بعد از به ثبت رساندن IP67 در جریان تولید گلکسی S5،  تصمیم گرفت که قضیه را در مورد S6 کنار بگذارد. در آن دوره سونی تنها شرکتی بود که اقدام به تولید گوشی‌های ضدآب کرد.

IP مخفف عبارت Ingress Protection است، یعنی محافظت در برابر نفوذ؛ و چنان‌چه از نام‌اش پیداست، IP number عددی است که میزان محافظت و غیرقابل نفوذ بودن دستگاه الکتریکی در مقابل ذرات و مواد خارجی و محیطی را نشان می‌دهد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    اگه این همه قابلیت و ویژگی و طیبایی با ضد آب بودن هم همراه بشه دیگه هیچ حرفی در برتری بلا منازع این گوشی نمی مونه

  2. Avatar محمد سپاهان

    اخه سامسونگ میخواد ضد اب بسازه؟؟!!!!!
    همون اس۵ رو ساخت خودش کم اورد مطمءن باشین تو اس۸ دوباره نمیذاره الانم چون اگل داره رو ضد آب کار میکنه اومده الکی میگه ضد ابه توجه کنین الکی (الکی)

    1. Avatar علی جوادی

      دوست عزیز برو یم سر به دفترچه همراه گوشی سونی بزن…سونی اعلام کرد که به هیچ عنوان Z5 و سری قبل گوشیهاش رو نباید در داخل آب ببرن;در صورت بردن زیر آب و خراب شدن شامل گارانتی نیستند…اینم از سونی دوست عزیز…عینا این خبر رو هم نویسندگان محترم دی جی کالا در سایت قرار دادن و شما نخوندی…با تشکر

  3. Avatar morteza

    بله بله شاهکاری دیگر از سامسونگ … فقط خدا کنه مثل گوشی من (s5) نباشه چون وقتی بردمش زیر اب تا یه هفته اسپیکر و میکروفونش قطع شده بود …. سامسونگ است دیگر :دی

    1. Avatar Hamid

      اولین اپلی ای هستی که حمله کردی، جایزه مال تو،

    2. Avatar علی جوادی

      جالبه که گوشی من هم اس ۵ هستش…تا الان بیشتر از ۱۰ بار رو حساب رو کم کنی داخل آب گذاشتم و هیچیش نشد…ولی مال دوست عزیزمون شده…نظرات واقع بینانه بدین دوستان…سامسونگ بی رقیب بوده و خواهد بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه