گوشی‌های تاشو و ۵G موجب رونق این بازار می‌شوند

۱۳ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوشی‌های تاشو

طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸، حدود ۳۸۹ میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد فقط ۱.۴ درصد رشد هستیم. حالا بر اساس گزارشی که شرکت Gartner منتشر کرده، گوشی‌های تاشو و ۵G می‌توانند موجب رونق بازار گوشی‌های هوشمند شوند.

در حال حاضر، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به دلیل عدم ارائه‌ی ویژگی‌های هیجان‌انگیز جدید و دیگر موارد، ترجیح می‌دهند که مدت بیشتری از گوشی‌های خود استفاده کنند. به همین خاطر، شرکتی مانند سامسونگ که همچنان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است، با کاهش آمار فروش گوشی‌های خود مواجه شده است. از زمانی که شرکت Gartner بررسی آمار فروش گوشی‌ها را آغاز کرده، این کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ بی‌سابقه بوده است.

در این میان، هواوی و شیائومی همچنان عملکرد خیلی خوب خود را حفظ کرده‌اند.

اگرچه بیشتر سازندگان تحت تاثیر این وضعیت بازار قرار گرفته‌اند، اما در این میان هواوی و شیائومی همچنان عملکرد خیلی خوب خود را حفظ کرده‌اند. طی سه‌ماهه سوم سال جاری، این دو برند به ترتیب ۴۳ درصد و ۲۳ درصد رشد داشته‌اند و بار دیگر جایگاه دوم و چهارمی خود را تثبیت کرده‌اند. اگر این دو برند بتوانند به این رشد ادامه دهند، خیلی زود می‌توانند دیگر رقبا را کنار بگذارند.

همانطور که اشاره کردیم، کاربران نسبت به گذشته، مدت بسیار بیشتری از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه به‌زودی گوشی‌های تاشو و ۵G روانه‌ی بازار می‌شوند، کاربران در معرض نوآوری‌های جذاب‌تری قرار می‌گیرند و همین موضوع می‌تواند منجر به افزایش آمار فروش گوشی‌ها شود. تا سال ۲۰۲۰، گفته می‌شود حدود ۶۵ میلیون گوشی ۵G به فروش خواهد رسید. اما گوشی‌های تاشو برای اینکه بتوانند مورد توجه عموم کاربران قرار بگیرند، باید زمان بیشتری را سپری کنند ولی در نهایت احتمالا این نوع گوشی‌ها هم همه‌گیر خواهند شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar آرش دهستان

    از دید من گوشی های تاشو عملا یک تب و هیجان مقطعی در بازار موبایل و تبلت دنیا در یک دوره کوتاه مدت ایجاد میکنه و بعد فروکش میکنه و همانند بسیاری از تکنولوژی ها نظیر تصاویر سه بعدی و دیسک های اچ.دی و غیره فراموش میشن و به ته دره سقوط میکنن
    چه نیازی به یک تبلت و یا گوشی هیبریدی هستش؟ که کاربرد خاصی و ضروری داره و چه نیاز ضروری رو پاسخ میده این تکنولوژی که در حال حاضر این دستگاه های حال حاضر نمیتونن پاسخ بدن؟ به نظرم این تکنولوژی از این جهت بهبود پیدا کنه میتونه موثر باشه که در سایر گجت ها استفاده بشه نه موبایل

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه