گوشی‌های جدید شیائومی به شارژ بی‌سیم مجهز می‌شوند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که تکنولوژی استفاده از شارژ بی‌سیم چندان جدید نیست، دو شرکت اپل و شیائومی تازه به فکر این موضوع استفاده‌اند که از شارژ بی‌سیم در گوشی‌های جدیدشان استفاده کنند. پس از اینکه اپل این قابلیت را در گوشی‌های جدیدش قرار داد، به نظر می‌رسد که شیائومی هم می‌خواهد چنین کاری انجام دهد. با توجه به گزارش‌های منتشر شده این شرکت چینی به تازگی به عضویت سازمان Wireless Power Consortium درآمده است. این سازمان استانداردهای مربوط به شارژ بی‌سیم را مشخص می‌کند.

در ادامه شایعه شده که اولین گوشی شرکت شیائومی که با شارژ بی‌سیم راهی بازار می‌شود Mi 7 خواهد بود. با استفاده از سیستم Qi گوشی‌ها را می‌توان روی پد مخصوص قرار داد و آن‌ها را شارژ کرد. پدهای مخصوص Qi هم از سرعت شارژ بالایی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلف قرار داد. مثلا رستوران‌ها می‌توانند این پد‌ها را روی میزهایشان قرار دهند تا مشتری با قرار دادن گوشی روی آن‌ها، باتری را شارژ کند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شرکت کوالکام در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که این تکنولوژی را می‌توان روی گوشی‌هایی با بدنه فلزی هم استفاده کرد؛ اما تا این لحظه تمام گوشی‌هایی که از شارژ بی‌سیم بهره می‌برند بدنه‌ای شیشه‌ای دارند.

منبع: gsmarena
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه