گوشی‌های سامسونگ و نکسوس امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«گال بنیامینی» (Gal Beniamini) که در زمینه‌ی مسائل امنیتی فعالیت می‌کند به این موضوع اشاره کرده که گوشی‌های اندرویدی که از تراشه‌های اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنند، در برابر حمله‌ی هکرها بسیار آسیب‌پذیر هستند. این آسیب‌ها بیشتر متوجه گوشی‌هایی می‌شوند که بروزرسان امنیتی که گوگل در اواسط بهار برای اندروید عرضه کرده بود را دریافت نکرده‌اند. براساس اطلاعات به‌دست آمده در حال حاضر ۵۷ درصد گوشی‌های اندرویدی به دلیل دریافت نکردن این بروزرسان امنیتی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

گوشی‌های نکسوس و سامسونگ جدیدترین بروزرسان‌های امنیتی اندروید را دریافت می‌کنند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان Dou Labs تا این لحظه ۷۶ درصد از گوشی‌های گلکسی اس ۶، ۴۵ درصد از گوشی‌های گلکسی S5 و ۷۵ درصد از گوشی‌های نکسوس بروزرسان امنیتی اواسط بهار گوگل را دریافت کرده‌اند.

سازمان Dou Labs به کاربران گوشی‌های اندرویدی گفته که حتما بروزرسان‌های امنیتی عرضه شده برای گوشی‌های خودشان را نصب کنند. همچنین از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده‌ی موبایل این بروزرسان‌های امنیتی را برای گوشی‌های خودشان عرضه نمی‌کنند، این سازمان به کاربران پیشنهاد کرده که اگر می‌خواهند گوشی اندرویدی بخرند، گوشی‌های سامسونگ یا نکسوس را انتخاب کنند. این شرکت‌ها بروزرسان‌های امنیتی را برای گوشی‌های خودشان عرضه خواهند کرد.

سازمان Dou Labs دربیانیه‌ی خودش گفته:” مانند همیشه گوشی‌های نکسوس و اکنون سامسونگ جدیدترین بزرورسان‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.”

همچنین سازمان Dou Labs گفته که باید سیاست‌هایی در زمینه‌ی به وجود آمدن آسیپ‌پذیری‌های جدید روی تلفن‌های همراه به وجود بیاید تا سازمان‌های مختلف بتوانند راه‌کارهای جدیدی را برای برطرف کردن این خطرات به وجود بیاورند.

منبع: Dou

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Next is Now

    وقتی توی یک سیستم عامل متن باز که میتونی هر چیزی رو آزادانه روش نصب کنی احساس امنیت کنی لذت بخش تره تا روی یک سیستم عامل بسته که امنیتش صرفا به خاطر محدودیتشه

  2. یاسر

    امنیت؟ اونم با اسمارت فون و اینترنت؟ چی بگم!!

  3. صادق

    به نظر من امنیت تو دنیای تکنو لوژی معنا نداره خصوصا زمانی که به اینتر نت متصل میشی یعنی خود شرکت ها ی سازنده که به اطلاعات ما دست رسی دارند

  4. میلوو

    موتورولا هم بروزرسان امنیتی ماه می رو برای تمام گوشی های ۲۰۱۵ اش منتشر کرده.اندروید گوشی هاش مثل اندروید گوشی های نکسوس خالصه.

  5. Mac Klaus

    امنیت فقط امنیت محصولات اپل ……….

    1. محمد

      درست میفرمایید

      ولی الان ما داریم در مورد سیستم عامل اندروید حرف میزنیم 😐

    2. Cyanogen

      هیچ چیزی امن نیست

    3. Ali S

      آره
      رمزی که قبل از ios 9 چهار رقمی بود و راه دیگه ای هم واسه رمز گذاشتن نداره
      ببینم اینکه دستگاه نمیذاره هیچ دیوایسی بهش وصل بشه رو شما میگی امنیت؟؟؟؟
      خوبه دو ماه پیش بود که با یه دستگاه صد دلاری میشد رمز آیفون رو باز کرد.

    4. رضا

      اپل امنیت خاصی نداره دوست عزیز تنها جلوی همه چیز رو گرفته و دست دولپرهاش رو بسته،وقتی یه باگ مثل فایرآی که پارسال ازش استفاده شد پیدا میشه کل سیستم عامل در اختیار هکر قرار میگیره چون امنیتی وجود نداره.اندروید یک سیستم عامل متن باز هست که چنین مشکلاتی رو در کوتاهترین زمان بدلیل حجم وسیع توسعه دهندگان کشف میکنه و پوشش میده.لطفا حرف عوام رو به عنوان سند قبول نکنید و در زمینه امنیت مطالعه کنید.

    5. علی

      با افشا گری هایی که شده و مشکلاتی برای سنسور اثر انگشت اپل کشف شد هنوز میگین اپل امن تره؟

    6. محمد

      نگا داداش کسی که بعد انتشار ios ده فقط یه روز بعد اونو جل کرد به اپل گفته خییییلی راحت تر از باقی نسخه ها بوده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه