گوشی آیفون قادر به تشخیص وزن اجسام است

۲۷ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپلیکیشنی روی وب آپلود شده که وقتی روی گوشی‌های آیفون ۶s نصب شود، می‌توانید با گوشی‌تان وزن اجسام را تشخیص بدهید.

مدتی پیش اپل دو گوشی جدید آیفون ۶s را وارد بازار کرد که ویژگی جدید قابل توجهی داشتند؛ صفحه‌های این گوشی‌ها نسبت به مقدار فشار انگشت کاربر حساس بود و نسبت به فشاری که وارد می‌شد، عکس‌العمل متفاوتی داشت. این قابلیت «لمس سه‌بعدی» برای کاربرها خیلی جالب بود، قابلیت‌های مختلفی روی گوشی برای آن طراحی شد و بعدا اینستاگرام هم امکاناتی را در نسخه‌ی اپلیکیشن‌اش ایجاد کرد تا از این ویژگی لمس سه‌بعدی گوشی‌ها استفاده کند.

لمس سه‌بعدی می‌تواند کاربری‌های متفاوت و جالبی را ارایه بدهد که یکی از آن‌ها «وزن کردن اجسام» هست. قضیه این است که صفحه نسبت به فشار حساس است، پی با یک اپلیکیشن ساده می‌توان این فشار را تبدیل به عدد کرد تا وزن جسم به دست بیاید.

اما اپل از ارایه‌ی اپلیکیشن تشخیص وزن (مقیاس وزن سنجی دیجیتال) برای آیفون‌هایش روی سایت آیتونز (iTunes) خودداری کرد. اوایل آبان‌ماه «سیمون گلدمن» (Simon Gladman) یک اپلیکیشن برای وزن سنجی طراحی کرد که برای دانلود کاربرها عرضه نشد ولی کدهای منبع (Source code) آن در اختیار همه قرار گرفت تا روی آن کار کنند.

حالا مدتی از آن قضیه گذشته و اپلیکیشنی کاملا مناسب سنجش وزن اجسام با آیفون طراحی شده و روی وب آپلود شده که دیگر اپل نمی‌تواند در این مورد کاری بکند. این اپلیکیشن روی «سافاری» (Safari) برای نصب روی آیفون در دسترس هست و تحت عنوان scale web app در GitHub هم قرار داده شده. فقط کافی است تا اپلیکیشن را باز کنید، جسم را در یک قاشق فلزی قرار بدهید (تا یک نقطه‌ی فشار متمرکز داشته باشد) و آن را روی صفحه‌ی گوشی‌تان قرار بدهید. وزن آن سنجیده و اعلام می‌شود.

دقت این برنامه تقریبا بالاست و وزن‌ها را درست تشخیص می‌دهد. البته نباید در کارهای حساس، مثلا برای سنجیدن وزن دارو روی آن حساب کرد.

دقت این اپلیکیشن خیلی بالاست ولی برای کارهای حساس نباید فقط به آن اکتفا کرد

دقت این اپلیکیشن خیلی بالاست ولی برای کارهای حساس نباید به آن اکتفا کرد

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Alireza Habibzadeh

    زیر عکس نوشتید دقتش خیلی بالاست بعد بالاش نوشتید تقریبا بالاست

  2. Avatar امیر محمد

    سلام
    تقریبا یک ماه قبل از اینکه اپل گوشی جدیدشو معرفی کنه، هوواوی گوشی Mate S رو معرفی کرد که قابلیت ۳D Touch داره و میتونه اجسام رو وزن کنه،
    در ضمن اون عکس ایندکسی هم که گذاشتین برای این مطلبتون (سیب روی گوشی)، گوشی Mate S هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه