گوشی جدید هواوی با پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream ساخته می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که شرکت هواوی قصد دارد یک گوشی جدید براساس پلتفرم Daydream شرکت گوگل تولید کند که در پاییز امسال هم راهی بازار می‌شود.

هواوی در حال ساخت گوشی جدیدی است که با پشتیبانی کامل از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream در پاییز امسال راهی بازار می‌شود.

«ریچارد یو» (Richard Yu) مدیرعامل هواوی در گفتگو با Wall Street Journal گفته که این شرکت چینی به شکل جدی به حوزه‌ی واقعیت مجازی فکر می‌کند و خودش را برای حضور قوی‌تر در دنیای واقعیت مجازی آماده خواهد کرد.

او در ادامه‌ی این مصاحبه گفت که شرکت هواوی یک همکاری پنج ساله را با شرکت آلمانی لایکا شروع کرده است. لازم به ذکر است که گوشی P9 از دوربین دوتایی مخصوصی بهره می‌برد که شرکت لایکا آن‌ها را ساخته بود. به احتمال زیاد گوشی‌های بعدی هواوی هم از لنزهایی استفاده خواهند کرد که لایکا تولید کرده است.

یو در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفته که هواوی قصد دارد به برند شماره‌ی یک دنیا در زمینه‌ی تولید تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شود. این شرکت چینی در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ با افزایش فروش ۵۹ درصدی مواجه شده و شرکت اپل کاهش فروش ۱۴ درصدی داشت. فروش شرکت سامسونگ هم در مقایسه با سال گذشته تغییر نکرده بود.

شرکت هواوی در کشورهای اروپایی و آسیایی نام شناخته شده‌ای است و محصولات آن هم به شکل محدود در آمریکا به فروش می‌رسد.

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream رونمایی کرد. پلتفرمی که روی سیستم عامل اندروید قرار گرفته و برای پخش ویدیوها و اجرای بازی‌های واقعیت مجازی به کار می‌رود. در حال حاضر شرکت‌های مختلف در حال ساخت مضامین متفاوت برای این پلتفرم هستند. حتی موتورهای بازی‌سازی Unity و Unreal هم از این پلفترم پشتیبانی می‌کنند تا بتوان با آن‌ها برای Daydream بازی ساخت.

‌‌‌‌

منبع: Android Central

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه