حق ثبت جدید اپل به ساخت گوشی ضد آب اشاره می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون جدید ضد آب خواهد بود

مدتی پیش مشخص شد که شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ پتنتی برای ساخت یک گوشی ضد آب ثبت کرده است.

به احتمال زیاد در آیفون ۷ از پلمیر الاستومر استفاده می‌شود که می‌تواند این گوشی را در برابر نفوذ آب، گرد و خاک و گازهای مختلف محافظت کند.

در اطلاعات جدیدی به بیرون درز کرده، مشخص شده که اپل در سال ۲۰۱۴ پتنت مربوط به یک گوشی ضد آب را ثبت کرده که (self-healing elastomer) نام دارد. «الاستومر» (Elastomer) یک پلمیر با قابلیت ارتجاعی بسیار بالا است که قابلیت ترمیم خودکار هم دارد. به‌نظر می‌رسد که Apple قصد دارد از این پلمیر در آیفون جدید خودش استفاده کند تا از قطعات مختلف دستگاه محافظت شود. در این پتنت گفته شده که تمام ورودی‌های این دستگاه مانند ورودی هدست به شکلی ساخته شده که در زمان استفاده باز می‌شوند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در شرایط معمولی بسته هستند تا آب وارد آن‌ها نشود. زمانی که کاربران هدست را از ورودی خارج می‌کنند، ساختار ورودی هدست به حالت اول خودش باز می‌گردد.

پتنت اپل برای گوشی ضد آب

تصویر مربوط به پتنت جدید اپل برای ساخت یک گوشی ضد آب

همچنین الاستومر باعث می‌شود که گوشی دربرابر ورود گرد و خاک و گازهای مختلف هم مقاوم شود و به همین دلیل می‌توان از گوشی در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت‌های دیگر هم محصولات ضد آب تولید کرده‌اند که ورودی هدست آن‌ها به شکلی طراحی شده که مانع نفوذ آب به گوشی می‌شوند. شرکت‌هایی مانند سونی و سامسونگ در گوشی‌های Z5 و گلکسی S6 Active از این ویژگی استفاده کرده‌اند.

پتنت جدید اپل به این معنی نخواهد بود که این شرکت واقعا می‌خواهد از این ویژگی‌ها در iPhone 7 استفاده کند. گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s پلاس هم با چنین موادی ساخته شده‌اند، اما به شکل کامل ضد آب نشده‌اند.

تا این لحظه شایعات زیادی درباره‌ی گوشی ضد آب شرکت اپل که به احتمال زیاد آیفون ۷ خواهد بود، منتشر شده است.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. علی

    خنده داره..‌.
    اپل با این ایده ی باحال گوشی ضد آب میسازه
    سونی هم اومده یه واشر انداخته دور گوشی اسمش رو گذاشته ضد آب که اون هم اگه زیر آب باش کار بکنی گارانتیش باطل میشه?

    1. بهمن

      باشه آقا سونی یه واشر انداخته دور گوشیش.همه جهان میدونن که سونی تو ضد آب بودن حرف اول رو میزنه الان فهمیدم به خاطر اینه که یه واشر انداخته بود دورش ببخشید نمیدونستم که بهم گفتی!!!

    2. ,وحید

      دوست عزیز با اینکه من خودم طرفدار اپلم ولی در این زمینه سونی از داره به کمال میرسه…
      در اکسپریا z5 و حتی مدل های پایین تر تمام درگاهها بدون در پوشش هستن…

      1. £saeid

        بدون پوشش هیچ حتی صفحه نمایش خیسم باشه باز لمسش کار میکنه

  2. Daniel

    با اینکه پتنت شده ولی باز اساتید سامسونگ کپی میکنند! اصلا نگران نباشید دوستداران سامسونگ
    مثل همیشه کپی کپی کپی …

    1. علی جوادی

      برادر عزیز…پتنت های اپل یکی دو تا نیست…نمونش اون طرح خنده دار و مضحک بود که خود دی جی کالا هم اخبارشو ثبت کرد که قسمتی در گوشی تعبیه بشه که گوشی بعد از افتادن به قسمتهایی بیفته که کمتر آسیب ببینه و از روی حرکات گربه مثلا میخواست پیاده کنه…چی شد؟خوبه اخبار رو اگه چک کرده باشین سامسونگ دومین شرکتیه که پتنت هاشو به واقعیت تبدیل میکنه و از روی معده نظر نمیده…گوشی ضد آب اپل یعنی تقلید کوکورانه از اربابان این زمینه یعنی سونی و سامسونگ..اپل هیچ چیز برای گفتن نداشت و نخواهد داشت
      دی جی کالای عزیز بدون جانب داری ثبت کن

      1. حسام

        اشتباه نکن همیشه حرف اول رو اپل میزنه و نوآوری میکنه بعدش شرکت های بیخودی مثل سامسونگ میان کپی میکنن. جدیدترینش ۳D touch یا touch id و چیزای دیگه. همه ی ما میدونیم سامسونگ فقط یه تقلید کاره و هیچی از خودش نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه