گوگل مجوز‌های اندروید گوشی‌های هواوی را باطل کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

در ادامه‌ی فرمان دونالد ترامپ برای تحریم شرکت هواوی، گوگل امکان دسترسی این شرکت به مجوزهای اندروید را قطع کرده که چنین اقدامی یک ضربه بزرگ برای شرکت هواوی محسوب می‌شود. در ابتدا خبرگزاری رویترز این خبر را منتشر کرد و سپس منابع دیگر هم این خبر را تایید کردند.

سخنگوی گوگل در این رابطه گفته: «ما از فرامین موردنظر پیروی می‌کنیم و در حال بررسی پیامدهای آن هستیم.» طبق این دستور که وزارت بازرگانی آمریکا آن را ابلاغ کرده، شرکت هواوی در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرد و این یعنی بدون کسب موافق دولت آمریکا، هواوی نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری داشته باشد.

سخنگوی گوگل در ادامه گفته: «سرویس‌های گوگل پلی و پشتیبانی امنیتی مبتنی بر Google Play Protect همچنان در گوشی‌های فعلی هواوی ارائه می‌شوند». این نشان می‌دهد که اگرچه این تصمیم گوگل فورا بر گوشی‌های هواوی در سرتاسر جهان تاثیرگذار نیست، ولی آپدیت‌های جدید اندروید و آینده‌ی گوشی‌های جدید این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هواوی

طبق گزارش‌های منتشر شده، هواوی‌ ظاهرا فقط می‌تواند از پروژه متن‌باز اندروید موسوم به AOSP استفاده کند و دیگر به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل که به غیر از چین کاربران سرتاسر جهان تا حد زیادی به آن‌ها وابسته هستند، دسترسی نخواهد داشت. همچنین با توجه به اتخاذ این تصمیم، تنها زمانی گوشی‌های هواوی آپدیت‌های امنیتی دریافت می‌کنند که این آپدیت‌ها در پروژه متن‌باز مذکور در دسترس شرکت‌ها قرار بگیرند. هنوز این تصمیم نقاط مبهم زیادی دارد و باید منتظر واکنش شرکت هواوی باشیم.

طی ماه‌های اخیر، این شرکت چینی تحت فشار فزاینده از طرف دولت ترامپ بوده است و همواره این اتهام را مطرح کرده‌اند که دولت چین از ابزارهای این شرکت برای جاسوسی استفاده می‌کند. هواوی بارها و بارها تاکید کرده که دولت چین نمی‌تواند حفره‌هایی را در تجهیزات این شرکت تعبیه کند و با توجه به روند پیشرفتی که داشته، همواره در مورد آینده‌ی خود با خوشبینی اظهارنظر می‌کنند. اما این اقدام گوگل، تهدیدی بسیار جدی برای گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آید. این کمپانی مدت‌ها پیش اعلام کرد که در صورت قطع دسترسی به اندروید، آن‌ها یک سیستم‌عامل اختصاصی توسعه داده‌اند ولی موفقیت چنین سیستم‌عاملی با اما و اگرهای زیادی روبرو است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    په نه په ،لیبرالیسم غربی خیلی خوبه اصلا هلو،مامان ،مشت، ….

  2. Avatar آرش دهستان

    خبر خوبی بود. به امید سرنگونی مکتب کمونیسم و شرکت های پیرو این مکتب در سراسر جهان

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه