گوگل کروم به کاربران‌اش زور می‌گوید

۱۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

افزونه‌ی «ادبلاک پلاس» AdBlock Plus یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های مرورگر است و بسیاری از کاربرانی که هیچ علاقه‌ای به دیدن تبلیغات مختلف ندارند از آن استفاده می‌کنند.

مرورگر گوگل کروم افزونه‌‌های مسدودکننده‌ تبلیغات را خنثی می‌‌کند. این حرکت باعث نارضایتی میلیون‌ها کاربر شده است.

 اما اخیرا بسیاری از کاربران ادبلاک پلاس شکایت‌های خود را به توییتر برده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد گوگل این افزونه‌ی محبوب ر ا خنثی کرده است. افزونه‌ی ادبلاک پلاس در سال ۲۰۰۶ میلادی ایجاد شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که تبلیغات را در اینترنت مسدود کنند. ادبلاک پلاس حتی می‌تواند تبلیغاتی را که در یوتیوب قبل از تماشای ویدیوها پخش می‌شود، مسدود کند. اما با توجه به واکنش‌ها در توییتر، ظاهرا کروم، ادبلاک را دور می‌زند و حتی کاربران را مجبور می‌کند که ویدیوهای تبلیغاتی در یوتیوب را به طور کامل تماشا کنند.

بسیاری از کاربران تجربیات خود را همراه با تصاویری در توییتر پست کرده‌اند. این پست‌ها نشان می‌دهد که گوگل ادبلاک پلاس را خنثی کرده و به کسانی که از این افزونه استفاده می‌کنند به اجبار ویدیوی کامل تبلیغ را نمایش می‌دهد. این در حالی است که در حالت عادی پس از پنج ثانیه می‌توان از تبلیغ رد شد.

با کمی کند و کاو بیشتر می‌بینید که گوگل همین برخورد را با دیگر افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات دارد و محدود به ادبلاک پلاس نیست. اما این افزونه یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های مسدود تبلیغات است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

گزارش‌های توییتر نشان می‌دهد که ویدیوی کامل تبلیغات به کسانی که ادبلاک را فعال کرده‌اند، نمایش داده می‌شود و امکان رد شدن از آن وجود ندارد؛ مگر اینکه این افزونه غیرفعال شود.

بسیاری از ناشران اینترنتی که برای حیات‌شان به این تبلیغات وابسته هستند، از این اقدام گوگل خوشحال خواهند شد. اما بسیاری این حرکت گوگل را بی‌احترامی به کاربر می‌دانند و معتقدند کاربران باید در نحوه‌ی برخوردشان با تبلیغات حق انتخاب داشته باشند.

منبع: Neowin

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. احمد

    ادبلاک پلاس حتی می‌تواند تبلیغاتی را که در توتیوب قبل از تماشای ویدیوها پخش می‌شود، مسدود کند.
    اشتباه تایپی:« توتیوب»

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از توجه‌تون. اصلاح شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه