گوگل اسیستنت، بهترین دستیار صوتی از نظر تشخیص لهجه شناخته شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که می‌دانیم، داشتن شناختی بالا از زبان انگلیسی لزوما دلیل بر صحبت کردن با لهجه‌ درست آن نیست. اگر این روزها قصد داشته باشیم از دستیار صوتی استفاده کنیم، صحبت کردن با لهجه‌ای صحیح اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ بنابراین نیاز داریم با طوری صحبت کنیم که هوش مصنوعی بتواند تشخیص و خواسته ما را انجام دهد.

در تستی که به تازگی میان سه دستیار صوتی گوگل، آمازون و اپل صورت گرفته، مشخص شده گوگل اسیستنت (Google Assistant) نسبت به دیگر رقبا در زمینه تشخیص لهجه کاربران عملکرد بهتری داشته است.

گوگل اسیستنت موفق شده که در بخش نرم‌افزار صوتی لهجه‌های مختلف از کاربران را تشخیص دهد. در تست‌‌های صورت گرفته از افراد خواسته شد که به عمد کلماتی را اشتباه تلفظ کنند تا عملکرد نرم‌افزار جهت تشخیص درست کلمات مورد ارزیابی قرار گیرد. با این وجود، دستیار صوتی گوگل توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. بعد از گوگل اسیستنت، سیری به عنوان دومین دستیار صوتی هوشمند در تشخیص لهجه شناخته شد. این در حالی است که الکسا ضعیف‌ترین عملکرد را در این تست نشان داد.

البته باید در نظر داشته باشیم که آمازون به تازگی به حوزه نرم‌افزاری تشخیص صدا ورود کرده است؛ بنابراین شاید زمان نیاز باشد تا بتوان منصفانه در مورد کارایی این دستیار صوتی هوشمند صحبت شود.

منبع: ubergizmo
telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه