گوگل اجازه نمی‌دهد گوشی‌ها بیش از دو ناچ داشته باشند

۹ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بریدگی نمایشگر

گوگل دستورالعمل‌هایی را برای کمک به سازندگان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی بهره‌گیری از بریدگی نمایشگرها، منتشر کرد. بریدگی نمایشگر به سازندگان اندرویدی اجازه می‌دهد که به جای ایجاد حاشیه‌ی ضخیم در بخش فوقانی گوشی، سنسورهای مربوطه را در یک بریدگی کوچک جای دهند. از سال گذشته، روز به روز به محبوبیت این مشخصه افزوده شده و سازندگان بیشتری به بهره‌گیری از این ویژگی روی آورده‌اند.

با توجه به رواج روز افزون این مشخصه، گوگل دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که به سازندگان گوشی‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند بهتر از قبل از یک یا چند بریدگی نمایشگر و صفحه‌نمایش‌هایی با نسبت تصویر ۱۸:۹ یا بیشتر، بهره ببرند و تجربه جذاب‌تری برای کاربر به ارمغان بیاورند.

بریدگی نمایشگر

این یعنی گوگل ابزارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را برای گوشی‌های دارای چند بریدگی (مثلا در بخش فوقانی و پایینی) طراحی کنند. توسعه‌دهندگان با استفاده از SDK اندروید P می‌توانند انواع و اقسام بریدگی‌های نمایشگر را شبیه‌سازی کنند.

گوگل می‌گوید از طریق همکاری با سازندگان گوشی‌ها، قوانینی را وضع کرده که این بریدگی نمایشگر اختلالی در کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایجاد نکند.

این دستورالعمل همچنین چند قانون را برای سازندگان گوشی‌ها مشخص کرده است. گوگل می‌گوید از طریق همکاری با سازندگان گوشی‌ها، قوانینی را وضع کرده که این بریدگی نمایشگر اختلالی در کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایجاد نکند. گوگل در همین زمینه می‌گوید که کاربران شاهد بیش از یک بریدگی در یک طرف گوشی و کلا بیش از دو بریدگی نمایشگر در کل گوشی نخواهند بود و در نهایت سازندگان در قسمت راست و چپ گوشی بریدگی نمایشگر تعبیه نخواهند کرد.

طبق گزارش‌های مختلف، به احتمال زیاد در ماه آگوست گوگل از اندروید P رونمایی می‌کند و گوشی پیکسل ۳ ایکس‌ال که از بریدگی نمایشگر بهره می‌برد، تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مصطفی مهدوی

    این برش صفحه نمایش واقعا چیز زشت و بیخود و مسخره ایه
    هیچ کاربرد و کارآیی هم نداره

    خدا یه عقلی به این شرکتهای گوشی سازی بده یه پولی هم به ما بده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه