گوگل دکمه View Image را از جستجوی تصاویر خود حذف کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گوگل تصاویر

گوگل به‌تازگی تغییری در جستجوی تصاویر خود به وجود آورده که خیلی از کاربران را ناراحت کرده است. این تغییر حذف دکمه نمایش عکس اصلی (View Image) از زیر نتایج جستجو گوگل است؛ این دکمه وقتی روی یک تصویر در صفحه جستجو کلیک می‌کردید ظاهر می‌شد و به شما اجازه می‌داد بدون رفتن به سایت اصلی عکس را در سایز اصلی ببینید. این قابلیت واقعا کار کاربران را راحت می‌کرد.

حالا با حذف این دکمه برای دیدن تصاویر در ابعاد کامل مجبورید به وب‌سایت منبع بروید و به دنبال عکس مورد نظر بگردید. ظاهرا دلیل این کار فشارهایی بوده که از سوی عکاسان حرفه‌ای و ناشران به گوگل وارد شده است. این افراد معتقدند با دسترسی آسانی که دکمه View Image به تصاویر فراهم کرده، دزدیدن آن‌ها را به کار آسانی تبدیل کرده است.

با حذف دکمه View Image، اگر بخواهید تصویر را در ابعاد کامل ببینید مجبورید روی دکمه Visit کلیک کنید و از وب‌سایت منبع آن را ببینید. با این کار وب‌سایت‌ها می‌توانند تبلیغات خود را به نمایش بگذارند و از این طریق بیشتر درآمدزایی داشته باشند، درکنار این که اطلاعات مرتبط با کپی‌رایت تصاویر را هم به بازدیدکنندگان یادآوری کنند.

خوشبختانه یک راه ساده برای دور زدن این محدودیت گوگل وجود دارد: روی عکس کلیک راست کنید و سپس گزینه open image in new tab یا view image (بسته به مرورگر متفاوت است) را بزنید تا تصویر در اندازه کامل برای شما باز شود.

نکته دیگر این است که گوگل به غیر از حذف دکمه View Image، دکمه جستجو با تصویر (Search by (Image را هم از موتور جستجویش حذف کرده است. پیش از این وقتی تصویری را در صفحه جستجوی تصاویر گوگل باز می‌کردید دکمه‌ی جستجو با تصویر ظاهر می‌شد. اما خوشبختانه هنوز سرچ معکوس گوگل کار می‌کند و می‌توانید به‌راحتی تصویری را با کشیدن به جستجوی تصاویر گوگل آورده و در این قسمت رها کنید تا عکس‌های مشابه آن را برای شما جستجو کند و نمایش دهد. به نظر می‌رسد دلیل حذف این دکمه هم به این موضوع برمی‌گردد که افراد از آن برای یافتن تصاویر بدون واترمارک استفاده می‌کردند.

این‌که گوگل از حقوق عکاس‌ها حمایت کند خبر خوبی است، اما هنوز این تغییر برای کاربران آزاردهنده است. نظر شما در مورد این تغییر چیست؟

اگر عکاس هستید نظر خود را زیر همین پست برای ما بنویسید.

منبع: The Verge

بیشتر بخوانید: جذاب‌تر شدن جستجوی عکس در گوگل

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Shakib Molavi

    قبلا هم در جستجوی تصاویر دارای کپی رایت یا تصاویری که سایت منبع اجازۀ دانلود نمیداد، با زدن دکمۀ view image به سایت منبع میرفت. عملا این اقدام برای درآمد بیشتر است، احتمالا با قراردادهایی که بسته شده :))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه